Derbi-driver Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Hei, hadde Nividia 6800 GeForce før, og instalerte nå et X1950PRO kort. Er ikke helt fornøyd med hvordan sjermen oppfører seg, feks når jeg er på finn og ser på annonser kommer det streker når jeg ruller sjermen nedover, altså det går for tregt ned, som på de gamle skolepc'ene vi hadde. Det er mulig at også grafikken er dårligere, og det skal det vel ikke være med et bedre kort? Noen som vet om man kan instille dette, slik at kortet yter bedre? Har fått med noen cd'er som jeg kanskje bør instalere og? Endret 18. juni 2007 av Derbi-driver Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Har fått med noen cd'er som jeg kanskje bør instalere og? 8887518[/snapback] Ja, du må installere Catalyst-driverne for ATI-skjermkortet før skjermkortet i det hele tatt kan 'utnyttes'. Om du ikke gjør dette vil det hakke når du scroller uansett hvor kraftig PC du har Endret 18. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Derbi-driver Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Ok, takk skal du ha:) Nå prøvde jeg å instalere, men jeg får opp at kortet ikke er for XP. Hva må jeg instalere nå for at det skal funke. Kortet er satt opp for vista. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Ok, takk skal du ha:) Nå prøvde jeg å instalere, men jeg får opp at kortet ikke er for XP. Hva må jeg instalere nå for at det skal funke. Kortet er satt opp for vista. 8889592[/snapback] Kortet er både for XP og Vista. Du har installert feil driver, prøv å last ned Catalyst for XP i stedet. Last Ned Catalyst for XP HÆR ! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Det er likegyldig hvilket operativsystem du har når du bruker det skjermkortet (i teorien, kommer også an på drivertilgjengelighet). Et annet veldig viktig moment er at hovedbulken av potensielle kunder for ATI bruker enda XP, og det hadde vært å skyte seg i foten dersom ATI hadde laget et skjermkort som kun fungerer til Vista. Vista er anslått å overgå XP i antall brukere først i 2009. Det er vel ikke at det var driverne er for Vista, altså at du lastet ned Vista-driverne istedet for XP-driverne som du skal ha? Edit: Slått på målstreken av han over meg. Endret 18. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Derbi-driver Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Har ikke peil på de greiene her, men jeg satt i en cd som det står VGA Driver på. Så fikk jeg opp at jeg bør avbryte instalasjonen fordi det ikke er for XP. Men det står på cden "ATI DISPLAY WIN 2K/XP/64 bit 8,30" Skal jeg bare la den instaleres selv om det står at det på sterkeste anbefales å avbryte instalasjonen?? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Hmm. Jeg lurer litt på om det er en melding fordi driveren mangler såkalt WHQL-sertifisering, og det er derfor XP ikke vil at du skal installere den. Men prøvde du å laste ned driveren SatanClaws linket til? Altså denne driveren? Endret 18. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Derbi-driver Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Prøvde det, men funket ikke. Prøver igjen nå. Lenke til kommentar
Derbi-driver Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Får opp meldingen: Setup did not find a driver compatible with your curent hardware or operating system, setup will now exit. Lenke til kommentar
Derbi-driver Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Net Framework 2,0 required. Er det noe jeg kan instalere? Lenke til kommentar
Derbi-driver Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Zero Display service error!! Lenke til kommentar
Derbi-driver Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Restartet pc'en, og det står "Programmet ble ikke riktig initialisert (0xc0000135)". Endret 18. juni 2007 av Derbi-driver Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Restartet pc'en, og det står "Programmet ble ikke riktig initialisert (0xc0000135)". 8890612[/snapback] Du mangler noe som heter Net Framework som du MÅ ha for at ATI Control panel skal funke med mer. I linken under kan du laste ned versjon 3.0. Installer den under. Last Meg Ned ! Start pc'n på nytt. Prøv å installer driveren igjen. (Altså den jeg la ut til deg lengre opp Denne !) Lenke til kommentar
Derbi-driver Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Takk du! Nå restartet jeg pc'en etter instalering av de to, og får opp at den ikke kan laste ned filen eller samlingen av MOM.implementation, Version= 2,0 2693,37137 Culture=Neutral osv.. Systemet finner ikke angitt fil. Sjermen funker jo bedre allerede, men jeg har ikke fått instalert noe helt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå