tidus2k4 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) 80k pr mnd uten noe spillbart er ikke dårlig spør du meg.. Og nei.. jeg teller ikke pirates eller surfs up som spillbart Umulig å forvente at en konsoll til 600$ skal selge som hakka møkk uten noen (nye) spill som gjør den verdt det. Endret 18. juni 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 80k pr mnd uten noe spillbart er ikke dårlig spør du meg.. Og nei.. jeg teller ikke pirates eller surfs up som spillbart Umulig å forvente at en konsoll til 600$ skal selge som hakka møkk uten noen (nye) spill som gjør den verdt det. 8889722[/snapback] Isolert sett, og uten suksessen til PS2 i bakhodet, så er jeg helt enig med deg her. Men tviler på at sjefene i Sony ser slikt på det.. Uansett så er vel dette en sak for "Antall konsoller solgt"-tråden!? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg faktisk snakket direkte med en fra Sony som sier at salget går bra. ...i Norge. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er vel ingen med vettet i behold som håper at PS3 går dunken vel? Vil ihvertfall ikkje ha Nintendo elller MS enerådende i dette markedet her, slikt tjener vi ikkje på. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er vel ingen med vettet i behold som håper at PS3 går dunken vel? Vil ihvertfall ikkje ha Nintendo elller MS enerådende i dette markedet her, slikt tjener vi ikkje på. 8890142[/snapback] *grøss* Tenk en verden uten Shadow of the Colossus og God of War, for ikke å snakke om Gran Turismo serien Nei, ingen med vette i behold vil at Playstation skal fyke adundas, alt for mange bra spill serier på den. Men er likevell noen som på en syk måte fryder seg over motgangen PS3 møter, mye grunnet alt pjattet før release at PS3 kom til å selge bedre enn X360 og Wii i løpet av 1 månde (eksempel). Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Jepp, utrolig bra som det er nå med tre selskaper. Er ingen fan av noen av de eksklusive seriene til Sony, men kjempebra med konkurranse innen markedet så prisene holder seg litt nede og vi får bedre produkter. Endret 18. juni 2007 av Snikpellik Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg faktisk snakket direkte med en fra Sony som sier at salget går bra.8889619[/snapback] Han som fiksa deg bilett til PRE E3 konferansen då eller? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Undrer meg at folk ikke klarer og se en god nyhet her inne.. Vel vel, yr loss.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Vel, jeg bryr meg ikke den store døyten om hele kostebinneriet til Sony, det jeg bryr meg om er konsoll avdelingen og de tallene skulle ikke akkurat være rosenrøde etter siste offentliggjorte tall (de ligger å slenger rundt på forumet en plass, hook them up why dont ya). Lenke til kommentar
Closed Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Bra nyhet synest eg 8892557[/snapback] Veldig bra. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Vel, jeg bryr meg ikke den store døyten om hele kostebinneriet til Sony, det jeg bryr meg om er konsoll avdelingen og de tallene skulle ikke akkurat være rosenrøde etter siste offentliggjorte tall (de ligger å slenger rundt på forumet en plass, hook them up why dont ya). 8893328[/snapback] Var deg jeg siktet til når jeg skrev: Utrolig at noen konsekvent tror at underskudd betyr at det går dårlig.. Jaja.. Er det noen som synes det er rart at konsollavdelingen i Sony går med underskudd for tiden? Men alle de billionene med yen som er investert i cell, blu-ray og annen teknologi som er i ps3. Og ikke minst når de selger konsoll med ett vesentlig tap, samtidig som det er få spill som selger bra ennå. De fleste bedrifter går i underskudd når det investeres for fremtiden. Se på MS, de går med store underskudd vært år i deres konsollavdeling. Hvorfor? Fordi de var nye, og trenger å bruke mye penger å ressurser på å kapre markedsandeler. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Kudos Sony, dere gjør en flott jobb, støtter dere 100% Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Er det noen som synes det er rart at konsollavdelingen i Sony går med underskudd for tiden? Men alle de billionene med yen som er investert i cell, blu-ray og annen teknologi som er i ps3. Og ikke minst når de selger konsoll med ett vesentlig tap, samtidig som det er få spill som selger bra ennå. De fleste bedrifter går i underskudd når det investeres for fremtiden. Se på MS, de går med store underskudd vært år i deres konsollavdeling. Hvorfor? Fordi de var nye, og trenger å bruke mye penger å ressurser på å kapre markedsandeler. 8893474[/snapback] Helt naturlig at PS3-avdelingen taper en haug med penger i starten ja. Saken som har vært diskutert tidligere er vel mer at tapet er veldig mye større enn både Sony og markedet hadde regnet med før PS3 ble lansert. Når Sony ikke når målene sine for PS3-salg så kan du ikke samtidig si at de gjør det bra eller som forventet. Dette gjelder PS3-satsingen. At flere andre deler av Sony-konsernet går så det suser gjør ikke PS3-satsingen mer vellykket sånn helt automatisk slik du og andre får det til å fremstå her. Hvor mye dette svir for Sony er det vel kun de selv som vet. Men du kan ikke vri deg unna det faktum at Sony taper mye mer penger på PS3 enn det de budsjetterte med opprinnnelig. Hvis du likevel vil kalle PS3 en suksess så langt er opp til deg, og jeg skal ikke protestere. Jeg observerer bare at Sony ikke er i nærheten av å nå de målene de satt for seg selv. Og som jeg har sagt i utallige liknende tråder tidligere. Hva fremtiden bringer kan _INGEN_ av oss vite så spekulasjoner der er like nyttesløse uansett. Vil også dra frem Bear sitt meget gode poeng her. Sony-fans sier alltid "bare vent på ekslusivene"... Men se på wii. Den har nesten ikke spill og fyker ut av hyllene. Makes you wonder, eh!? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Har verken påstått suksess eller ikke suksess i denne tråden. Jeg bare presiserer at røde tall eller underskudd ikke trenger å være noen indikasjon på at ting går dårlig. Sony har hatt økte kostnader på ps3 på grunn av mindre salg enn forventet, uttsettelse av europalanseringen, mangel på konsoller i starten osv osv. Men merk dere at større salg av ps3 i denne perioden mest sannsynlig ville ha gjort underskuddet større, da de må selge en del spill og tilbehør for å gå i null, siden ps3 selges for mindre en produksjonskostnaden. Investeringskostandene i forbindelse med utviklingen av ps3 var enorme og store kostnader i forbindelse med lanseringen påløp nok også. De har også hatt enorme kostnader på grunn av batteritilbaketrekkningen osv osv. Bortsett fra det ser det ut som om at Sony går som det suser, noe investorene ser og derfor investere pengene sine i selskapet. Endret 19. juni 2007 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Har verken påstått suksess eller ikke suksess i denne tråden. Jeg bare presiserer at røde tall eller underskudd ikke trenger å være noen indikasjon på at ting går dårlig. Sony har hatt økte kostnader på ps3 på grunn av mindre salg enn forventet, uttsettelse av europalanseringen, mangel på konsoller i starten osv osv. Men merk dere at større salg av ps3 i denne perioden mest sannsynlig ville ha gjort underskuddet større, da de må selge en del spill og tilbehør for å gå i null, siden ps3 selges for mindre en produksjonskostnaden. Investeringskostandene i forbindelse med utviklingen av ps3 var enorme og store kostnader i forbindelse med lanseringen påløp nok også. De har også hatt enorme kostnader på grunn av batteritilbaketrekkningen osv osv. Bortsett fra det ser det ut som om at Sony går som det suser, noe investorene ser og derfor investere pengene sine i selskapet. 8894589[/snapback] Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Har verken påstått suksess eller ikke suksess i denne tråden. Jeg bare presiserer at røde tall eller underskudd ikke trenger å være noen indikasjon på at ting går dårlig. Sony har hatt økte kostnader på ps3 på grunn av mindre salg enn forventet, uttsettelse av europalanseringen, mangel på konsoller i starten osv osv. Men merk dere at større salg av ps3 i denne perioden mest sannsynlig ville ha gjort underskuddet større, da de må selge en del spill og tilbehør for å gå i null, siden ps3 selges for mindre en produksjonskostnaden. Investeringskostandene i forbindelse med utviklingen av ps3 var enorme og store kostnader i forbindelse med lanseringen påløp nok også. De har også hatt enorme kostnader på grunn av batteritilbaketrekkningen osv osv. Bortsett fra det ser det ut som om at Sony går som det suser, noe investorene ser og derfor investere pengene sine i selskapet. 8894589[/snapback] Når var der mangel i starten? Kan ikke husket at det var mangel på enheter i Japan, USA eller Europa. Husker nærmere bestemt at det var overflod i butikken ved lansering og mer en nok konsoller til de som ville ha. Som jeg og har sagt, har aldri vært snakk om at Sony som selskap gjør det dårlig men heller spill avdelingen til Sony gjør det langt under forventet. Røde tall er ikke indikasjon på at det går dårlig nei, men om man tar røde tall kombinert med et salgt under 100k enheter i USA kan man begynne å tenke at det går ikke så rosenrødt likevell. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Mangel i starten? Var da en grunn til at de måtte UTSETTE europa lanseringen!! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Sony hadde enheter, men i følge dem hadde de ikke nok til å "dekke etterspørselen" og valgte dermed å holde tilbake lanseringen til de hadde fått i gang produksjonen. Ikke at jeg tror de ville fått noen problemer, de hadde mange enheter stående urør på lager i USA som ikke ble solgt. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Sony hadde enheter, men i følge dem hadde de ikke nok til å "dekke etterspørselen" og valgte dermed å holde tilbake lanseringen til de hadde fått i gang produksjonen. Ikke at jeg tror de ville fått noen problemer, de hadde mange enheter stående urør på lager i USA som ikke ble solgt. 8895592[/snapback] Øhhh nei.. de nesten 200 k konsollene og de 80 k konsollene som var tilgjengelig i usa og japan hadde ikke vært nok til en world wide lansering. Det ble utsolgt samme dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå