UrgeLoL Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Selv med alle batteri og ps3 problemene Sony har hatt de siste 2 årene så går Sony som bare juling. A lot of the news about the Sony Corporation over the last year has been, as its Welsh-born chairman, Howard Stringer, might say, rather dreary. Last summer, defective Sony laptop batteries proved liable to burst into flame, prompting an embarrassing recall. The introduction last fall of the company’s PlayStation 3 game system was plagued by cost run-ups and delays. Last month, the Sony games god Ken Kutaragi retired. And the company continues to search for an answer to the iPod, in the portable media player business it once ruled. Add to that the titanic struggle over Blu-Ray, the high-definition DVD format on which Sony has staked its strategic future. A stubborn rival format, backed by Toshiba and Microsoft, is not backing down. Despite all this, Sony is, curiously, the land of the rising stock. If you look at the share performance of some of the biggest media companies over the last two years, roughly since Stringer was named as the first non-Japanese head of Sony, you might be surprised to see Sony among the leaders. Sony shares are up more than 45 per cent over two years. It has performed far better than the Walt Disney Company and Time Warner during that time. In that crowd, it is topped only by Rupert Murdoch’s News Corporation for appreciation in that period. If you believe in this whole convergence thing, how Sony fares as a media company is as important as how it performs against rivals like Apple and Samsung. Apple has wildly outperformed Sony. Sony stock has done better than Samsung in the last year or two, but over the last five years, Samsung has been a far better investment, as have any of the media giants mentioned above. There is evidence to suggest that the new course the company has pursued, not to mention luck and timing — has yielded promising results. There are three main reasons. One is that Sony has gone a long way toward mending its electronics business, which accounts for roughly two-thirds of an expected $70 billion in sales in the year ended in March 2007. The second is that the company’s sprawling east-west software-hardware agglomeration may at last be starting to make sense. And, finally, there is Sony’s simple recognition of how deep a hole it got itself into — and how far it still needs to climb back. The standout in electronics is the revitalization of Sony’s TV business, after earlier bungles, something that was mainly in the works before Stringer stepped up to the chairmanship. Sony has managed to maintain both premium pricing and lead the market in sales for its Bravia LCD sets for two Christmases in a row. Similarly, Sony’s camera business has improved since it acquired the assets of Konica Minolta last year. And a wildly successful new product for the company globally has been a line of mobile phone or Walkman players that it is producing in a joint venture with Ericsson. When it comes to examining Sony’s health, the PlayStation, its biggest profit driver. The PlayStation 2 remains the biggest seller among all gaming systems. And Sony took a big gamble by building new Blu-Ray players into the PS3, which contributed to delays and higher prices. At the very least, the “Sony United” strategy of Stringer has proved that some of the engineers, marketers and Hollywood types can actually talk to one another. The company has made clear that if the market continues to assign no value to the $7-billion-a-year entertainment businesses it will look at doing an initial public offering. And it has said that it intends at some point to sell part of its financial services business, which has little profile outside Japan but has helped the company through some lean years. In the last two years, Sony has cut jobs and costs and exited businesses to increase profit margins to a modest 5 per cent by this time next year. Kilde Tror nok at Ps3 kommer til å få mye backup av hele Sony konsernet. Så ingen trenger å være redde for at Ps3 kommer til å få mindre ressurser enn det Ps2 fikk. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Good news for en gangs skyld til dere PS folk Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jau, dette kjem nok til å dryppe ned på folk som kjøper Sony produkt. Nei, vent no litt.... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Jau, dette kjem nok til å dryppe ned på folk som kjøper Sony produkt. Nei, vent no litt.... 8887408[/snapback] Skjønner du ikke at dette er litt svar på tiltale når flere påstår at det går dårlig for Sony, de må si opp ansatte på grunn av ps3 etc etc og at de kommer til å gi opp Ps3. Denne artikkelen viser bare at ting går meget bra for Sony for tiden, og GAMERE som kjøper Ps3 kan være trygge på at Sony har kreftene som kreves til å gjøre Ps3 til kanskje den beste spillekonsollen(mediaentertainmentsystem ) det er. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Skjønner du ikke at dette er litt svar på tiltale når flere påstår at det går dårlig for Sony, de må si opp ansatte på grunn av ps3 etc etc og at de kommer til å gi opp Ps3. Denne artikkelen viser bare at ting går meget bra for Sony for tiden, og GAMERE som kjøper Ps3 kan være trygge på at Sony har kreftene som kreves til å gjøre Ps3 til kanskje den beste spillekonsollen(mediaentertainmentsystem ) det er. 8887473[/snapback] Artikkelen bringer da ingenting nytt på banen.. For det første så er det kun en observasjon på at aksje-markedet enda tror på Sony til tross for alle dommedagsprofetiene og skandalene som har versert i det siste året. At Sony la frem års-resultat med _milliard_-underskudd for ca en måned siden er helt utelatt her og det er forøvrig uinteressant i denne sammenheng da aksjemarkedet vanligvis prøver å spå fremtiden. Leser du artikkelen så står det heller ikke der at Sony vil spytte masse midler inn i PS3 sånn helt uten videre. Dette er noe du Urgelol finner på helt alene. I mine øyne kan ikke Gamere være sikre på noe som helst her. Akkurat like lite som man kan være sikker på hva MS finner på med x360. Artikkelen nevner også spesifikt at områdene Sony tjener penger på TV, Kameraer, Mobiler og PS2. PS3 blir jo nok en gang nevnt i negative ordelag når det er snakk om Sony sin situasjon. Faktisk nevner også artikkelen at Sony har måttet si opp ansatte også for å forbedre marginene sine. Fra artikkelen: The introduction last fall of the company’s PlayStation 3 game system was plagued by cost run-ups and delays. Last month, the Sony games god Ken Kutaragi retired. And the company continues to search for an answer to the iPod, in the portable media player business it once ruled. Add to that the titanic struggle over Blu-Ray, the high-definition DVD format on which Sony has staked its strategic future. A stubborn rival format, backed by Toshiba and Microsoft, is not backing down. Aksjekursen til Sony går veldig bra ja. Noen, innkludert meg selv, vil kunne diskutere om dette er det samme som at Sony går bra. Når ett selskap legger frem store underskudd men samtidig øker i verdi så er det i hvert fall ett tegn på at markedet mener de gjør noe/mye riktig. Forøvrig tror _jeg_ at Sony vil gjøre sitt beste for at PS3 skal erobre verden og at Sony vil bestå som den giganten de er. Men at denne artikkelen skal være noe som helst slags "bevis" for dette kan jeg ikke se. Men blir nok en festlig diskusjon av det slik som det pleier bli Glad jeg har lite å gjøre på jobb idag PS!! Jeg venter i spenning på å bli kalt en trangsynt idiot og at noen skal kommentere at jeg har en gamertag i signaturen min. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Personleg så drit eg i alle sånne fiscal reports som blir posta her. Syns det er idiotisk. Men det er vel berre meg. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 uhm?!? gamere?? PS3 blir jo solgt til alt fra forskning til printservere...bra folk følger med..... Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Personleg så drit eg i alle sånne fiscal reports som blir posta her. Syns det er idiotisk. 8887774[/snapback] Hehe, ja. Begynner å bli lei av det jeg også. Bryr meg egentlig midt på ryggen hvor mye selskapene omsetter eller hvor mange rollespill som selges i Japan. Det er det som kommer hit, hjem til stua mi som virkelig betyr noe. Om Sony går bra, kan vel diskuteres. En ting som er sikkert er i hvert fall at det kunne ha gått bedre. Men noen dommedag er det i alle fall ikke. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Sitter selv med Sony ps3, Sony 50T hd tv, sony digital kamera (fikk idag =D), så trur nok de tjener fett sånn generelt ja. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Sitter selv med Sony ps3, Sony 50T hd tv, sony digital kamera (fikk idag =D), så trur nok de tjener fett sånn generelt ja. 8887901[/snapback] Det er dette som faktisk ikke stemmer. Siste resultat Sony la frem, i April?, viste ett underskudd på flere milliarder kroner for siste regnskapsår for hele Sony-konsernet sett under ett. Husker ikke tallet, men overskudd var det i hvert fall ikke. Sitter personlig selv med masse sony-dingser, men det betyr ikke at Sony tjener fett med penger. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Får bare håpe for Sony sin del at de tjener penger på PS3 den dagen PS2 takker for seg. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Tror vi skal la være å uttale oss om Sony sin økonomi siden 1. Vi er nordmenn 2. Vi er ikke ansatt i Sony. Alt vi kan er å basere oss på rykter på nettet som 99% av de er stort sett feil. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Tror vi skal la være å uttale oss om Sony sin økonomi siden 1. Vi er nordmenn 2. Vi er ikke ansatt i Sony. Alt vi kan er å basere oss på rykter på nettet som 99% av de er stort sett feil. 8889466[/snapback] Får vi lov til å forholde oss til Sony sine egne regnskapstall? Svar til punktene dine: 1. Nordmenn kan da uten problemer lese regnskap levert av ett selskap som Sony. Sony er på børs ergo leverer de fra seg hovedtallene sine i full offentlighet. Ingen magi her. 2. Man må ikke være ansatt i Sony for å kunne lese regnskapstall og pressemeldinger fra Sony. At du mener dette ikke er noe som kan diskuteres på disse premissene er ganske så utrolig. Men det var vel ikke veldig overaskende fra den kanten. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Utrolig at noen konsekvent tror at underskudd betyr at det går dårlig.. Jaja.. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg faktisk snakket direkte med en fra Sony som sier at salget går bra. Så hvordan kan da dere som sitter her på ett gamer forum si det motsatte ? Det har vært representanter fra Sony som har vært på alle utsalgsstedene her i Norge og sjekket salget og miljøet. Det har ikke vært noe annet enn gode erfaringer. Og en annen ting verdt å tenke på er at det er ingen av de velkjente Playstation titlene er ute enda, bare porta spill omtrent. Det er fantastisk at konsollen faktisk selger som den har gjort. Folk kjøper konsoller pga spill stort sett, det alt handler om. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Utrolig at noen konsekvent tror at underskudd betyr at det går dårlig.. Jaja.. 8889605[/snapback] Hvis det er meg du sikter til så har jeg aldri skrevet det. Men man kan også snu det rett rundt her.. Det er ikke automatisk slik at ett selskap går bra fordi aksjekursen går oppover.. Opticom noen? Ingenting er svart-hvitt hverken når det gjelder aksje-kurser eller underskudd. Lenke til kommentar
Endrogaz Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Så fint for sony at alt går bra, er så lei av alle dessa X360 folka som håper sony går konk.. Sony PS3<3 Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg faktisk snakket direkte med en fra Sony som sier at salget går bra. Så hvordan kan da dere som sitter her på ett gamer forum si det motsatte ? Det har vært representanter fra Sony som har vært på alle utsalgsstedene her i Norge og sjekket salget og miljøet. Det har ikke vært noe annet enn gode erfaringer. Og en annen ting verdt å tenke på er at det er ingen av de velkjente Playstation titlene er ute enda, bare porta spill omtrent. Det er fantastisk at konsollen faktisk selger som den har gjort. Folk kjøper konsoller pga spill stort sett, det alt handler om. 8889619[/snapback] Jøss har du snakket med en i Sony? Det var jammen med en nyhet..... Utrolig merkelig at en fra Sony vil si at Sony selger godt også..... Mirakelenes tid er ikke over. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg faktisk snakket direkte med en fra Sony som sier at salget går bra. Så hvordan kan da dere som sitter her på ett gamer forum si det motsatte ? Det har vært representanter fra Sony som har vært på alle utsalgsstedene her i Norge og sjekket salget og miljøet. Det har ikke vært noe annet enn gode erfaringer. Og en annen ting verdt å tenke på er at det er ingen av de velkjente Playstation titlene er ute enda, bare porta spill omtrent. Det er fantastisk at konsollen faktisk selger som den har gjort. Folk kjøper konsoller pga spill stort sett, det alt handler om. 8889619[/snapback] 80k enheter i USA er bra i løpet av Mai? Kall me krakk men tror ikke jeg vil helt klassifisere tallene til Sony på konsoll markedet noe særlig å skryte av. Salgsgrafen til PS3 begynner å plane fint ut. Og det er jo klart at en salgsrepresentant sier at det går bra, meget åpentlyst. Hadde en salgsrepresentant her i Lofoten som sa "joda, det går kjempefint med hotellet vårt" og 2 uker etterpå gikk de konkurs. Er bare 1 Nintendo spill ute, Zelda, som er av killer titlene til Wii men konsollen selger likevell som bare F, til tross for porter. Glem ikke at det er 2 andre konsoller på markedet som og har sine ekslusive titler som ventes på, Sony er ikke alene med "forventete titler". Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg faktisk snakket direkte med en fra Sony som sier at salget går bra. Så hvordan kan da dere som sitter her på ett gamer forum si det motsatte ? Det har vært representanter fra Sony som har vært på alle utsalgsstedene her i Norge og sjekket salget og miljøet. Det har ikke vært noe annet enn gode erfaringer. Og en annen ting verdt å tenke på er at det er ingen av de velkjente Playstation titlene er ute enda, bare porta spill omtrent. Det er fantastisk at konsollen faktisk selger som den har gjort. Folk kjøper konsoller pga spill stort sett, det alt handler om. 8889619[/snapback] hehe, så hvis du hadde snakket med en representant for MS og han hadde sagt at salget går strykende, ville du ha tatt det for god fisk da? Ganske utrolig hvordan folk her sluker rått alt MS/Sony/Nintendo sier.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå