ltwisloff Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Kjøpte nylig et Asus N7600GS Silent 256 MB kort fra Datakjeden for å sette inn i en litt eldre maskin jeg tenker å gjøre litt roligere slik at den kan benyttes i stue. Satte inn kortet og bootet opp maskinen. Boot-screen osv vistes som vanlig, men da maskinen skulle inn i Windows begynte skjermen å gå av og på (altså signalet kom og forsvant). Tenkte dette hadde noe med driver å gjøre, så jeg installerte medfølgende Vista-driver. Dette gjorde bare vondt verre. Nå er det såvidt den gir noen få signaler mens den kommer inn i Windows, før den rett og slett bare slutter å vise noen ting. I Safe mode fungerer det bra, og har forsøkt å installere nye drivere, avinstallere alle drivere og starte fra bunnen via Safe Mode, men uten hell. Har også sjekket refresh rate, og den skal ikke være grunnen til problemet. Oppsettet kortet står i er som følger: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz MSI K8N NEO Platinum Edition 1,5 GB PC3200 DDR RAM 160GB HDD Suntek Miditower m/300W PSU NEC DVD-brenner Har sjekket litt rundt om det kan være strømforsyningen som ikke gir nok strøm, men det ser ut til at andre med hell har benyttet tilsvarende eller svakere strømforsyninger. Er det noe galt med selve kortet eller er det noe jeg kan gjøre for å fikse problemet. Alle tips tas imot med takk! Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Kan være at minnet er svidd på kortet eller noen annet som er ødelagt. Kan jo høres ut som et hardware problem men da er det veldig merkelig at det funker i safe mode... Sletta du de gamle driverene til det kortet du bytta ut før du slang det nye? Lenke til kommentar
ltwisloff Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Hmm...Slettet dessverre ikke driverne til det gamle kortet før jeg satte inn det ny. Men fjernet alt av drivere i Safe Mode med det nye kortet inne. Vil det være klokt å sette inn det gamle kortet (etter å ha fjernet driverne til det nye kortet som står i nå), installere dette, fjerne det fullstendig igjen, ta det ut av maskinen, sette inn det nye kortet og prøve på nytt? Skal isåfall teste dette senere idag, og dersom dette ikke fungerer eller noen andre hete tips har dukket opp her, blir det tilbake til Datakjeden og høre om de kan undersøke litt. Takk enn så lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå