Pantera Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hei Har hatt ADSL2+ (ihvertfall på papiret) med ip-telefoni i 1,5 år nå...og har hele tiden hatt endel problemer med linja. Har 2 ganger tidligere fått tilsendt en ny Speedtouch 582 fra NextGenTel, siden de påstår (i hvert tilfelle) at det er noe feil med routeren. I dag har de sendt med enda en...riktig nok en annen Speedtouch-modell...dvs at om et par dager, så er jeg på min 4. Speedtouch på 18 mnd. Det er vel ikke helt normalt...? Vil det ha noe for seg, å kjøpe en skikkelig ADSL2+ router selv, siden NGT tydeligvis ikke klarer å levere utstyr som virker som det skal? Og i så fall, hva bør man kjøpe? Pantera Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Umh Nextgentel har aldri hatt 582, eller 586 såvidt jeg kjenner til. De har vel hatt 580 og 585. Høres ut som om du har vært litt uheldig med routerne dine der ja. Hva var galt med de andre da ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvis linja ikke ble noe bedre var det neppe noen feil med disse routerne, Man sender nok ut en for og eliminere dette som mulig feilkilde. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Sitter på en 586 selv (ADSL2+), og det er stabilt som bare fy. Mine besteforeldre har også helt lik ruter, og der er det heller ingen problemer. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Umh Nextgentel har aldri hatt 582, eller 586 såvidt jeg kjenner til. De har vel hatt 580 og 585.Høres ut som om du har vært litt uheldig med routerne dine der ja. Hva var galt med de andre da ? 8887594[/snapback] Hvis linja ikke ble noe bedre var det neppe noen feil med disse routerne, Man sender nok ut en for og eliminere dette som mulig feilkilde. 8887930[/snapback] Mener å huske at det står 586 på dem....men mulig det er 585.... Uansett....linja virker stabil og fin når jeg får kobla til routern, og NGT har justert linjehastigheten....en stund ihvertfall. Et annen problem med linja mi, er at Telenor ikke gidder å skifte ut de gamle kablene i området (0,4-tråder...og ifølge NGT bør det være 0.6 for full ADSL2+)), og NGT får ikke gjort noe mot Telenor, så de må stadig inn å justere hastigheten. Da er det stabilt noen mnd, men så begynner routeren å restarte seg selv, omtrent hvert 30. sekund. Jeg er ikke sikker på at det er routeren som er problemet....det er NGT som påstår dette. Defor synes jeg det er litt rart at de stadig vekk skal sende meg en ny router av samme type. Kan jo være at de rett og slett ikke veit, eller ikke gidder å fikse evt. andre problemer. Uansett er dette siste sjanse NGT får av meg. Neste gang linja mi viser tegn til ustabilitet, sier jeg opp abonnementet umiddelbart, og skifter til annen leverandør. Pantera Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er nok ikke router som er problemet her, men ei linje som ikke klarer hastigheten satt opp for abo. Det ville jo være kjekt om Telenor byttet ut linjene for en annen leverandør (av tjenesten). Omtrent som om Opel skulle be Ferarri sette inn ny motor fordi kunden ikke fikk den motorytelsen selger av Opelen "garanterte". Satt "litt" på spissen (og nei, jeg liker heller ikke Telenor.. eller de fleste store "kunderanere" ellers) Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Er nok ikke router som er problemet her, men ei linje som ikke klarer hastigheten satt opp for abo.Det ville jo være kjekt om Telenor byttet ut linjene for en annen leverandør (av tjenesten). Omtrent som om Opel skulle be Ferarri sette inn ny motor fordi kunden ikke fikk den motorytelsen selger av Opelen "garanterte". Satt "litt" på spissen (og nei, jeg liker heller ikke Telenor.. eller de fleste store "kunderanere" ellers) 8888500[/snapback] Blir vel kanskje litt feil sammenligning....er jo Telenor som eier linjene NGT bruker fram til meg. Og at Telenor ikke gidder å løfte en finger for at NGT's kunder skal få stabile linjer, er jo i og for seg forståelig...de tjener jo ikke noe på det. Men jeg må nok bite i det sure eplet, å bli Telenor-kunde igjen...selv om det sannsynligvis ikke hjelper på hastigheten. Men da kan jeg ihvertfall kjefte på riktig bedrift, når ting ikke funker Pantera Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Telenor bytter ikke ut noen kabler uansett, de har ingen interesse i og bruke en krone mer enn de må på kobbernettet. Gjør de noen endringer pga ADSL så er det fordi det befinner seg mange på linja som ikke kan få og ergo er det noen kr og hente med utskiftingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå