Gå til innhold

8800GTX - videoavspilling stinker!?!

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig et EVGA GF8800GTX KO ACS3. Spillene går som en drøm og alt fungerer helt fint.

Men stor ble min overraskelse da jeg skulle se et lite videoklipp (wmw-fil). Det virket som det var etterslep i bevelgelsene og litt treg avspilling. Prøvde å dra i WMW-vinduet. Det gikk fryktelig hakkete også, akkurat som om kortet ble overbelastet eller noe. Hele greia gikk hakkete og tregt, og det virket som sagt som det var litt etterslep, omtrent som en LCD med dårlig responstid.

Jeg merket det faktisk også i Far Cry. Der er det noen filmklipp, og de oppførte seg omtrent på samme måte. Hakkete og ujevn avspilling.

Mitt gamle Radeon X800XT Platinum hadde mye jevnere og bedre avspilling enn dette.

Skyldes dette bare dårlige/ufullstendige drivere fra nVidia? Noen som har lest noe om dette eller har opplevd det samme eller lignende? Finnes det en hotfix kanskje?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg installerte DivX 6-ett-eller-annet. Deretter prøvde jeg 5.02. Samme problem med begge. Disse codecene fungerte fint på mitt gamle X800XT Plat.

Har du samme kort? Kanskje du kan anbefale noen codecs som fungerer fint for deg, i så fall?

Endret av Whitestar
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke samme kort.

DivX har forresten ingenting med wmv-filer å gjøre. Det er 2 forskjellige formater.

Test forskjellige videoformater som mpg, avi(divx/xvid), mov osv og noter hvilke som hakker. Da har du litt mer informasjon til feilsøkingen - som burde bestå i å finne hvilken/hvilke codecs som lager krøll for deg.

Lenke til kommentar
DivX har forresten ingenting med wmv-filer å gjøre. Det er 2 forskjellige formater.

Hvis jeg skrev wmw, så mente jeg avi ja. :)

Synes likevel det er merkelig at de codecene jeg brukte på X800XTPE, ikke fungerer like bra på 8800GTX. Og at det blir problemer med videoklippene i Far Cry (vet ikke hvilket format de har).

Men jeg får prøve noen av de på koblingen din, Fritz0r, og se om det blir bedringer. Takk til dere for hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...