fredlund Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Har tenkt å skifte ut det gamle Aopen-kabinettet mitt. Det har gjort jobben sin, dessuten så trenger jeg en kraftigere psu. Har sett litt på ColorCase sine, men finner ikke særlig informasjon om andres erfaringer med disse kabinettene. Noen som har erfaringer å dele, eller forslag til gode alternativer rundt 1000,-. Legger størst vekt på lavt støynivå og god ventilasjon. Bjørn. Lenke til kommentar
glabba Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Har du sett på dette kabinettet? To 120mm vifter, perfekt for et stille kabinett. Prisen er heller ikke så værst. Sitter og vurderer om jeg skal kjøpe det selv. :wink: Dessverre har jeg ikke sett noen tester av dette kabinettet. Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Et bra alternativ. og slett ikke dårlig pris, men lurer på om det ikke støyer en del med så kraftige vifter installert? Har selv vurdert denne fra ColorCase: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...ARTNR=AIR1000AB Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Kabinettet som er nevnt kommer uten PSU hos microplex, det ble testet her på hardware.no for en stund siden. Det følger heller ikke med vifter til det, så både PSU og vifter må kjøpes separat. HD'ene festes med små "støydempingsringer" mellom HD'ene og rammen slik at det ikke blir vibrasjoner som sprer seg (resonans) Kabinettet er også mye romsligere enn mitt Aopen HQ08 og har også plass til flere disker samt bruker skinner til montering. Det er også et viftefilter i front, men ikke i bakkant. Du kan heller ikke montere viftefiltre på "eksosvifta", samt at den kan kun festes på en måte Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg kjøpte eg colorcase kabinett for litt over et år siden, det har bare plass til 2x80 vifter men ellers fungerer det greitt og er ikke så verst å se til.. Det fulgte heller ikke med ps, med det er jo greitt å velge selv så får du en stillegående og sterk en Det finst mange fine kabinetter og du har ivertfall et noenlunde bra utvalg på microplex selv om ikke alltid prisen er den billigste der! Jeg for min del har litt lyst på thermaltake Men av de to over hadde jeg gått for det nederste: http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=A...1000AB&toc=3070 Lenke til kommentar
Lord Spliff Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=ET6896AB Ikke finn på å kjøp de femi Colorcase kabinettene (trange kabinetter og dårlig kvalitet). Kjøp Addtronics 6896A, det er det beste kabinettet som er ute nå for under 1000-lappen. Det har bra plass for kjøling +at det er kongebra å arbeide i. Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Det er også et viftefilter i front, men ikke i bakkant. Du kan heller ikke montere viftefiltre på "eksosvifta", samt at den kan kun festes på en måte Man trenger da normali ikke filter på "eksosvifta" da den blåser ut av og ikke inn i kabinettet... viftefilter er brukes for å forhindre støv i å følge med lufta som blir sugd inn i kabinettet, og sist jeg sjekket så pleier ikke støv og skitt å kunne fly mot luftsrtømmen, men kanskje de har utviklet propell eller jetmotor i det siste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå