Mr Burns Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Heisann! Jeg prøver å kjøre et program som virker fint på utvikler-PCen, men ikke på den andre pcen som trenger programmet. PCen kjører windows XP embedded, det har kanskje noe med saken å gjøre... Programmet ser ut til å være i c++, eller i det minste Visual C++. Bruker VS2005 Pro, og laget det som console application uten noe fiksfakserier. For å teste har jeg laget et lite testeprogram: #include "stdafx.h" #include <iostream> using std::cout; using std::endl; int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[]) { cout<<"Hello World" << endl; return 0; } Men dette virker heller ikke... Feilmeldingen er "The system cannot execute the specified program." Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er det en x86 prosessor i maskinen? Ser ut for meg som om operativsystemet er laget for et annet instruksjonssett en det programmet er skrevet i. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 ...Feilmeldingen er "The system cannot execute the specified program." 8886962[/snapback] Utrolig fint når windows gir deg klare indikasjoner på hva som er feil Jeg har hatt lignende feil på maskiner uten visual studio og da hjalp det å installere Visual C++ 2005 Redistributable Package (x86) på maskinen uten visual studio lykke til Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Det er en pc i PC104 formfaktor, med en P4. Jeg kompilerer til win32, noe som burde være riktig. Skal prøve med den redist-saken nå! Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 No joy! Virket ikke med redisten! Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 No joy! Virket ikke med redisten! 8887620[/snapback] Vel nå gjetter jeg vilt, men hvis du ikke han noen andre ider så kan du prøve å forandre på linker instillingene til f. eks. bruke windows istede for console som du nå bruker. Du kunne jo også prøve å sette den til windows CE. bare husk at du må bruke winmain istede for main for windows(CE) Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Nå virker det... Jeg måtte lage en installer for programmet slik at alle VC-filene ble installert i assembly cachen (tror jeg det var...) til målmaskinen. Det var ikke så enkelt som jeg trodde. Jeg var nemlig i den villfarelsen at hvis .net runtime var installert, så var det bare å kjøre i gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå