Gå til innhold

Oppfordres til å "skjule" forbrytelser?

Anbefalte innlegg

En venninne av min samboer var på en Narvesenkiosk for en tid tilbake.

En stund etter at hun hadde handlet ferdig og hadde forlatt kiosken, oppdaget hun at hennes, da 4 år gamle sønn, hadde nasket med seg en eske pastiller.

Som den ærlige personen hun er, gikk hun tilbake til kiosken og fikk sønnen til å levere pastillesken tilbake og be om forlatelse.

Det som skjer er at både hun og sønnen blir erklært uønsket i kiosken for 3 måneder.

Er ikke det helt høl i hue??!

Blir ikke hun da straffet for å forsøke å være ærlig og for å prøve å lære sin sønn en liten lekse ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres mildt sakt meget underlig ut i mine ører. Hvem var det som gav henne denne dommen? Var det en vanlig ansatt eller daglig leder/eier av kiosken?

Det høres ut som at det er mer i historien enn som så, hvis de ble erklært uønsket i kiosken. Var pastillesken åpnet og veninnen din nektet å betale for den?

Lenke til kommentar
Pastillesken var uåpnet og like hel.....

Om det var daglig leder eller en ansatt som avsa dommen er jeg ikke sikker på, men jeg tror det var daglig leder.

8886785[/snapback]

Høres ut som en sak for VG:)

8886873[/snapback]

Trur absolutt at dette hadde vært av litt interesse for media, i allefall lokalmedia. For det første handler det her om ei pastilleske (toppen 10 kr), som blei tatt med av ein fireåring som ikkje er gammal nok til å lastast for det han har gjort. For det andre så gjorde ho det riktige og leverte den tilbake, sjølv om ho lett kunne ha ikkje gidda å levert den.

Sjølv om dette sikkert er ei prinsippsak for Narvesenkisoken, så må det no gå ann å sjå gjennom fingrane ein fireåring som, nok uvitande, stjal ein pakke pastillar. Det blir jo og straffe mora for å gjere det riktig, kor fastlåst i prinsipp og dum går det ann å bli?

Lenke til kommentar
Pastillesken var uåpnet og like hel.....

Om det var daglig leder eller en ansatt som avsa dommen er jeg ikke sikker på, men jeg tror det var daglig leder.

8886785[/snapback]

Høres ut som en sak for VG:)

8886873[/snapback]

Trur absolutt at dette hadde vært av litt interesse for media, i allefall lokalmedia. For det første handler det her om ei pastilleske (toppen 10 kr), som blei tatt med av ein fireåring som ikkje er gammal nok til å lastast for det han har gjort. For det andre så gjorde ho det riktige og leverte den tilbake, sjølv om ho lett kunne ha ikkje gidda å levert den.

Sjølv om dette sikkert er ei prinsippsak for Narvesenkisoken, så må det no gå ann å sjå gjennom fingrane ein fireåring som, nok uvitande, stjal ein pakke pastillar. Det blir jo og straffe mora for å gjere det riktig, kor fastlåst i prinsipp og dum går det ann å bli?

8887028[/snapback]

Det er jo akkurat det jeg også mener. Om dette skulle gjenta seg ved en senere anledning, vil jo mora kvie seg for å si ifra/levere tilbake varen i frykt for å bli utestengt....

Lenke til kommentar

Uff for noe piss, minner meg om en episode jeg opplevde som barn på ferie i bergen: Jeg gikk inn i en Narvesen-kiosk for å kjøpe litt godis, og en stund etter at jeg hadde kommet inn la jeg merke til en gutt på min alder som spilte på en automat. For å komme til poenget var denne gutten langt under aldersgrenesen som gjaldt/gjelder når det gjelder pengespill og en av ansatte snakket snart til han for og få han til å slutte, deretter pekte hun på meg og spurte om jeg var i samme "banden" som han, jeg svarte selvfølgelig nei siden jeg aldri hadde sett gutten før, og bodde ikke en gang i bergen, for ikke å snakke om at jeg aldri hadde spilt på en automat.

Det er sjelden jeg har følt meg så fornærmet som den gang, det suger når folk straffer deg for ting du ikke har gjort :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det er sjelden jeg har følt meg så fornærmet som den gang, det suger når folk straffer deg for ting du ikke har gjort :thumbdown:

8893892[/snapback]

Var den eneste "straffen" du fikk at hun spurte deg om du var sammen med gutten som spilte på automaten?

8898266[/snapback]

Vel ja egentlig, men det var ingen forbindelse mellom meg og han så jeg føler at jeg ble straffet fordi jeg var i samme aldersgruppe og ble dermed forhåndsdømt :hrm: .

Lenke til kommentar
Vel ja egentlig, men det var ingen forbindelse mellom meg og han så jeg føler at jeg ble straffet fordi jeg var i samme aldersgruppe og ble dermed forhåndsdømt :hrm: .

8899322[/snapback]

Du ble forhåndsdømt til å være en av hans kamerater fordi du ble spurt om det? Det får da være grenser for hårsårhet, man må da tåle å bli tiltalt.

Lenke til kommentar

8899322[/snapback]

Du ble forhåndsdømt til å være en av hans kamerater fordi du ble spurt om det? Det får da være grenser for hårsårhet, man må da tåle å bli tiltalt.

8899363[/snapback]

Vel vi gikk ikke inn i butikken på samme tid....hadde du vært komfortabel med at betjeningen bak kassen hadde spurt deg om du har stjålet noe bare fordi mannen før deg i køen hadde gjort det? Og jeg er ikke spesielt hårsår men liker rett og slett ikke å bli tiltalt for ting jeg ikke har gjort.

Lenke til kommentar

8899322[/snapback]

8899363[/snapback]

Vel vi gikk ikke inn i butikken på samme tid....hadde du vært komfortabel med at betjeningen bak kassen hadde spurt deg om du har stjålet noe bare fordi mannen før deg i køen hadde gjort det? Og jeg er ikke spesielt hårsår men liker rett og slett ikke å bli tiltalt for ting jeg ikke har gjort.

8901104[/snapback]

hadde ikke gjort meg noe

Lenke til kommentar

8899322[/snapback]

8899363[/snapback]

8901104[/snapback]

hadde ikke gjort meg noe

8905612[/snapback]

Gjør ikke meg noe heller. De få gangene jeg har blitt spurt om jeg har stjålet noe har jeg alltid bare smilt og sagt "Ikke mer enn vanlig", og så har de latt meg gå. :thumbup:

Lenke til kommentar

8901104[/snapback]

Ut fra det du har skrevet virker det som om du ble spurt om du var en kompis av den andre i lokalet. Jeg ville ikke reagert nevneverdig på å bli spurt om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...