Lillevold Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg skal trekke en kabel fra en switch til en PC, og må borre meg gjennom noen vegger. (trådløs forbindeles er ikke aktuellt..). Tenkte å kjøpe kabel i metervare og montere på kontaktene selv, men hva slags kabel og kontakter må jeg ha? Har de noen spesiell betegnelse? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Cat 5 kabel med Rj45 plugger Tror det også går hvis du har ledning med samme spesifikasjo eller bedre enn cat5, har noe slik ledning hjemme men orker ikke mase med det. Gjør som meg, inester 300kr i kabelkasse så når de går i stykker grunnet dørklem er det bare å kjøpe en ny kabel :wink: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg skal trekke en kabel fra en switch til en PC, og må borre meg gjennom noen vegger. (trådløs forbindeles er ikke aktuellt..). Tenkte å kjøpe kabel i metervare og montere på kontaktene selv, men hva slags kabel og kontakter må jeg ha? Har de noen spesiell betegnelse? Og du må koble de etter skjema ellers kan du risikere at de ikke fungerer som de skal. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Du får kjøpt både utstyr, plugger og kabel hos Clas Ohlson Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Skal du ha det som eit "fast" opplegg, eller? Hvis du skall ha det fast, og ikkje er alt for fattig, så kjøp 2 stk. elko cat.5 kontakter, og bruk så dropsnor til maskinen/swichen Viss du ikkje er så nøye på det, så sett bare på ein RJ45 i kvar ende. Hvis du trenger fargekoder, så bare PM meg. Kabel: freenet sin cat.5e er billig og bra. Husk clas-ohlson er dyr på kabel. Prøv ein elektrogrosist, som eilag, elektroskandia, ba , solaris e.l. Der før du cat.5 til ca 3.50 på meteren Eventuelt kjøp igjennom eit elektrikerfirma. Skal du bruke kontakter, så trenger du og ei krone tang. For RJ-45 så trenger du ei RJ tang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå