Gå til innhold

Skjev overflate på cpu!

Egil87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utgjør det noe problem for den vanlige bruker? Nei.

Er det en da en garantisak? Nei.

Uansett er jo selve brikken bare en liten bit på midten under dekslet, så om den skrår litt nedover på yttersiden skal det ha svært lite å si.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Hva bruker jeg for å slipe den ned da?

8887652[/snapback]

Du bruker vannslipepapir. Du begynner med

# 400

# 600

# 800

# 1000

# 1200

# 1500

# 2000

Om du da vill forsette med høyere papir er opp til deg.

Når du da er ferdig med pussingen, tar du og polerer den.

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å følge dette slavisk. Spør hvor mye det gjelder å pusse, men du kan fint begynne med 600 om det ikke er så mye. Så opp til 800, 1200, 1500 og kanskje 2000. 2000 er ikke noe du absolutt må bruke. Poler med Autoglym, så skal det bli bra.

MEN, du mister garantien og det er større sannsynlighet for å ta livet av CPU. Pakk inn CPU så ikke noe mer enn overflaten du skal pusse som vises. Vær forsiktig, og tørk/blås den godt når du er ferdig for å få bort vann med pussestøv i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Forskjellen på god/dårlig montering av kjøler er som regel større enn forskjellen på ubehandlet/"nedslipt" HS.

Ikke har det veldig mye å si for max.klokk heller.

Sjekk diverse tester på nett på max.klokk med original kjøler kontra "high-end" luftkjøl/vann for en liten "reality-check". :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Vil ikke poleringen etterlate en hinne?

8897458[/snapback]

Jo det kan etterlate en hinne, dette er noe man må teste om det er best med polering eller uten. Jeg råder å ikke begynne å pusse og styre slik, har aldri hatt noen problemer med temperatur på slik CPU og kjøler kommer fra fabrikkant.

Lenke til kommentar
Vil ikke poleringen etterlate en hinne?

8897458[/snapback]

Jo det kan etterlate en hinne, dette er noe man må teste om det er best med polering eller uten. Jeg råder å ikke begynne å pusse og styre slik, har aldri hatt noen problemer med temperatur på slik CPU og kjøler kommer fra fabrikkant.

8900125[/snapback]

Du vill tjene noen grader vis man gjør det, men om det er vert arbeidet. Det er nå en annen sak.

Min cpu ( e6600 ) sank med noen få grader. Jeg vill anbefale det iverfall visst man ha tenkt å oc en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...