Cuyno Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Ønsker tips til innkjøp av en skikkelig stillegående og kraftig stue-PC. Ikke MediaCenter. Skal brukes til relativt krevende spill og Internett, så den bør være kraftig. Prisnivå: 8-9000. Vet at Dell Dimension-serien er veldig støysvak, men er ikke helt Dell-frelst. Rene spillmaskiner bråker vel som bare tusan? Tips mottas med takk. Vennlig hilsen Rolf Enger Lenke til kommentar
SimenHM Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du kan jo gå for vannavkjøling.. blir det stille ihvertfall.. Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Passiv strømforsyning, skjermkort og hovedkort samt vifter som går på 5v gjør alle pcer rolige. Jeg bruker 2,5" 5400rpm disker for å unngå lyd. To av disse i raid 0 gir greit resultat, men koster en del mer enn en tilsvarende 3,5" disk på samme størrelse. Enkel 2,5" disk er også ok. Det bruker jeg i min HTPC. Med dempematter i hele kabinettet lager ikke min pc noe hørbar lyd i det hele tatt. Holder 30 grader idle og 40 grader under normal load. Endret 11. juli 2007 av Digitalis Lenke til kommentar
toretors Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hvis du har mulighet for å plassere maskinen i et annet rom er det jo ikke så farlig med støy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå