Gå til innhold

Problemer med ASUS A7V333....


LOZER

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengere tid hatt problemer med mitt ASUS A7V333.... Det går ut på at PC'en ikke vil starte...

 

Trykker jeg et kort tryk på POWER-knapen drar CPU vifta igang men alt stopper (untat POWER-LED som fortsat lyser)

 

Holder jeg inne POWER-knapen inne i to sekunder går vifta... det virker som alt skal funke.. diskene drar i gang og alt stopper (untat POWER-LED)

 

Databutikken.com har testet dette hovedkortet og sier :

 

Moderkort testat.

Flaktar startar men ingen POST.

Detta strider mot kunds felbeskrivning, vilken sager att flaktarna bara snurrar i nagon sekund.

Visuel inspektion visar att dipswitchar ar installda på 133Mhz, medan JEN fortfarande ar instalt på Jumperfree

Återstaller switchar till default.

Nu POSTar moderkortet utan problem.

 

Det hjalp meg mye.... kanskje dere kan lese noe mellom linjene som jeg ikke har fått med meg.....

 

Strømforskyningen jeg bruker er på 350w.

 

takk for svar, LOZER :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd og kjøre alt på manuelt jumpermode TM.... :wink: stilte in alt... men var usikker på hvor mange volt jeg skulle gi TBird'en...... Jeg tror ikke det er skader under frakt som er orsaken... databutikken.com påstår og ha testet det, og da virket det..... :evil:

 

Tror jeg fikler litt mere med jumpere i dag..... tester ut om jeg får starta..

 

MVH. LOZER :lol:

Lenke til kommentar

den interne høytaleren din piper vel ikke?

 

er over_volt enable på da? (en jumper langt oppe i toppen på hovedkortet ditt, hvis den er på får CPU 0,2V for mye.

 

Det kan jo da hende at den ikke starter.

 

Da den ble testet: ble den testet med den hardware'en du kjører? Hvis det er med en annen hardware enn akkurat den du bruker og det funket, kan det jo være pga. inkompatibilitet eller defekt i deler

Lenke til kommentar

Vil hk'et gi fra seg noe livstegn hvis ikke CPU er tilkoplet :???: Tenke og koble ut alle kontakter og ta ut minne (alt utenom grafikkort) Jeg har lest en del i manualen og etter det jeg kan forstå virker det uten CPU... jeg vil få meldingen "Not CPU instal" eller noe sånt no....... :roll:

Jeg kan vel prøve..... :p

 

Mvh. LOZER ;-)

Lenke til kommentar

slå på det onboard lydkortet og koble inn en høytaler, så får du vite hva som er galt

 

hovedkortet vil sikkert gi fra seg en pip eller to +++++

men den vil ikke funke

du funker ikke uten hjerne du heller, eller?

 

Systematisk feilsøking er saken:

-ta ut alt

-clear CMOS

-sett inn cpu, skjermkort og ram, starter den (bilde)?

-hvis ikke er det noe som ikke funker, kan jo hende du har koblet noe feil også...................

-hvis det funker, sett inn en ting av gangen, så får du se når det ryker.

Lenke til kommentar

Begynner og lure på om det er CPU'en det er noe galt med..... :-(

den forige eieren hadde problemer med at maskina hang seg, men det var sikert bare litt overoppheting 8)

 

Jeg har kjøpt'en av en kamerat (forumets Mr.SS)

 

Skal teste og sette på høytalere på onboard utgangen (bra tips Tresprit ;-) tror jeg tester med en gang...

 

Mvh. LOZER

Lenke til kommentar

Jeg prøvde uten cpu.... det samme skjedde som altid bare at en Taiwaner eller noe sånt sa NO CPU INSTAL. Hovedkortet snaket virkelig ikke "biip" :lol:

 

Jeg satte i cpu. ingen stemme, men maskina stoppa som alltid.

 

Er det mulig at CPU'en har hatt litt dårlig kjøling tildligere og har blit litt invalid???? :???: Den virka for den forige eiern, men med kræsj en gang i blant (dårlig kjøling)......

 

----en ting som har forundra meg veldig er at hvis jeg trykker på power knappen går vifter igang men stopper etter et sekund men power led lyser fortsatt.

Hvis jeg holder knappen inne hele tiden går maskina i 5 sekund, jeg rekker akurat og høre diskene spinner opp før alt stopper-ikludert powerLED

Merklig........

 

 

 

Takk for savr så langt, Mvh LOZER

Lenke til kommentar
den interne høytaleren din piper vel ikke?

 

er over_volt enable på da? (en jumper langt oppe i toppen på hovedkortet ditt, hvis den er på får CPU 0,2V for mye.

 

Det kan jo da hende at den ikke starter.

 

Da den ble testet: ble den testet med den hardware'en du kjører? Hvis det er med en annen hardware enn akkurat den du bruker og det funket, kan det jo være pga. inkompatibilitet eller defekt i deler

 

Man får automatisk 2.06 volt uansett hva man tar på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...