Slayer74 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Har et MSI Ti4600 kort, s-videokabel og scart kontakt på tv, men ingen farger. Hadde det før, men av ukjente grunner forsvant de (fargene altså). Har oppdatert driverne til skjermkortet (versjon:Nvidia 41.09) men kan ikke tenke meg at det skulle være problemet, eller??? Har hat litt problemer tidligere oxo, men ved å skru av tv og pc, for så å starte dem igjen i forskjellig rekkefølge, fuket det (en stund iallefall). Noen som har peilig??????????? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Har du gått inn på innstling og stilt inn på at du har en PAL-TV ? Lenke til kommentar
TCK Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hadde samme prob med VCD på dvd spilleren.. eg gjekk inn i innstillingene på dvd'en og switch'et fra NTC[ette eller annet, vertfall den amerikanske standarden] og over til PAL. Da funka det. Det du må gjøre, er å gå inn på innstillingene på pc'en din og sette det på PAL, som han over forklarte.... TCK A.K.A BiZARRE Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Still in tv etter det signalet du bruker Lenke til kommentar
Slayer74 Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Det er gjort. Har prøvd både med pal-B og pal-G pluss ntfs eller hva nå det er. Fortsatt ingen farger. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Dette er et ganske vanlig problem. Noen skjermkort sender NTSC signaler(vet ikke om dette gjelder ditt) og da må du ha en tv som takler NTSC, med andre ord, tv'en bør være relativt ny Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Det er noen GF4 Kort som har en jumper ... hvor 1 og 2 er pal 2 og 3 er ntsc.....hvertfall på asus sine, se på kortett ditt.... eller så er tvtool fint å bruke Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Blir gæren, tv signal, composite eller s-video!!!!, du må stille inn selv om du bruker scart overgang!!!!!! Stilles inn på tv Lenke til kommentar
Slayer74 Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Ok, som sagt i det originale innlegget, har jeg hatt farger på tv`n. Da trang jeg ikke å stille noe som helst på tv`n. Har prøvd tvtool, fortsatt svart/hvitt, ingen jumpere å stille på, så jeg antar at kortet sender ut pal-b singnaler!?... Jeg stiller det inn manuellt til pal-b,men....til ingen nytte. Skjønner ikke en d...t jeg. Som jeg oxo har sagt tidligere, så hadde jeg farger, men de forsvant av seg selv, mens både tv og pc var på. Helt av seg selv altså... er det jeg som er gal?????? Lenke til kommentar
Invert Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hei, fikk svart hvitt på den ene tven her, det var på grunn av at den ikke taklet s-video som inn signal, prøvde også kjøre det gjennom videoen men det gikk ikke, så jeg ringte kort produsenten min (grafikkkort) og de måtte vite serienummeret på tven så sjekket de om den kunne ta imot datasignaler men den støttet ikke det, så man må ha rimelig nyere tver for at dette skal fungere Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Prøv å gå tilbake til driverne som fulgte med kortet og se om det løser problemet Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 det kan som sagt være at TV'en ikke støtter S-video (fullt ut) eller at den har fått seg en kakk.... Har du prøvd på andre TV'er? Skjekk også om kabelen kan være skadet også Lenke til kommentar
norrick Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Det kan hende at ikke alle SCART-inngangene på TV brukes til S-videosignal. Prøv å bytt til en annen inngang på TV'en og bytt kanal på TV'en. Sjekk også kabelen, bruk gjerne et multimeter for å sjekke brudd/kortslutting. Lenke til kommentar
Erlend Oftedal Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hva står tv-ut instillt på på driveren til skjermkortet? Står den på kompositt eller s-video? Tv blir svart/hvitt når man kjører s-vhs på en tv som forventer kompositt, pga s-vhs og kompositt bruker samme ledere i scart, men s-vhs bruker noen flere for å vise fargene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå