Gå til innhold

For varmt?

friolsen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp satt sammen en pc. MSI I845PE MAX2 hovedkort, Intel p4 2,66 mm. i et Chiftec miditower. Temperatur på prosesor viser ca 60 c og chipset temperatur ca 40C. Dette er temperaturer ved oppstart. Er dette normalt, eller trenger jeg mer kjøling/vifter. Kabinettet har plass til 2 vifter i front og 2 bak, foruten viften på strømforsyningen og 1 vifte i siden på kabinettet. Maskina står dessverre på et for varmt sted, (loft over stue) men dette er ikke noe å gjøre med. Temp her oppe ligger rundt 25 C nå i fyringssesongen . Håper dere kan gi et svar og anbefale hva jeg bør gjøre/hvilke vifter som eventuelt bør kjøpes.

Bruker MSI sin PC ALERT4, og temperaturen etter en halvtimes tid ved eksempelvis bruk av spill viser opp til 78c. Det er ikke snakk om noen form for overklokking. Tør ikke bruke maskina før jeg vet om noe er galt. Håper noen kan gi et raskt svar.

Oppsett av maskina er som følger.

Microstar 845PE MAX2-FIR, Mainboard S478 Intel 845PE ATX Audio LAN IEEE1394 Raid UDMA100 533FSB

Chieftec TX-10SL-D, Case Midi ATX Tower Silver 340W W/Door Scorpio

Creative 70SB009002012, Soundcard Audigy Player PCI Retail

Apacer 512MB PC-333, Memory 512MB PC-333 DDR PC2700 Orginal

Microstar MS8872/G4 TI4600-VTD, VGA-Card Geforce 4 TI4600 128MB AGP TV-Out V-In DVI Retail (G4TI4600VTD)

Wd WD1200JB, Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB

IBM deskstar, hardisk 80 GB 7200RPM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var litt varmt det ja! Ville kjøpt noen Kabinettvifter. Har selv chieftec matrix mediumtower og et MSI 648max hk uten ekstra kabinett vifter kom hk tempen opp i 38c og cpu opp i 55c nå når jeg har fult med kabinett vifter ligger hk temp på max32c og cpu på ca 45c max

Lenke til kommentar

Har så å si bygd samme maskin som deg, og hadde

også problemer med temp. opp i 60-70 grader til

å begynne med, men etter litt omplassering av

vifter (særlig vifter bak i kab. som blåser ut varmen)

og riktig smøring med kjølepasta føyk temp ned

til 40 grader.

Lenke til kommentar

Har testet PC Alert4 mot pc Alert 3. Har også testet med probes og jeg kom frem til at Pc Alert 4 HELT på jordet. Det viste over 10c høyere tempraturer en de andre. Det programmet er ikke til å stole på.

De som har laget det må ha drukket seriøst mye. Og ikke bare alkohol tror jeg. ( I så fall burde de vurdere å benytte en loff )

Lenke til kommentar

Har 5 kabvifter i kabinettet den ene fulgte med kabinettet mens de 4andre kjøptejeg utenom. På disse var det tempraturmåler som justerte hastigheten, i gårkveld klippet jeg av temprarurmålerne og nå sviver vifta sinnsykt mye fortere. Tjente ca 7grader på hk og 4på cpu, veldig bra vil jeg si bare ved å øke rpm`n fra ca 1800-3000. Eneste som er at nå bråker den sykt men men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...