Gå til innhold

Problemer med skjermen!

A_berg

Anbefalte innlegg

Jeg driver å bygger en PC, jeg har bestilit enkelt-deler. men jeg har fått et problem, skjermen slår seg ikke på når jeg starter maskinen...

Hva kan jeg ha gjort feil??

jeg har lest manualen til hovedkortet mange ganger og er ganske sikker på at jeg ikke har gjort noe feil...

Hovedkort:Asus A7V8X

Grafikk-kort:Geforce2 MX.

jeg trenger hjelp med en gang! jeg overlever ikke en uke til uten PC!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du at skjermen ikke får noe strøm i det hele tatt, eller at det bare ikke kommer noe bilde....

Er det bare ikke noe bilde kan det skyldes mange ting, en av de vanligste er at ram'en ikke står skikkeli i, eller som sagt tidligere, skjermkortet ikke er trykt skikkelig nedi... dette gjelder også cpu'en... dobbeltsjekk alt...

Lenke til kommentar

Får du noe signal på skjermen...Som "no signal input" eller noe.

Får du ikke det engang kan det være at det er eneldning som ikke sitter riktig inni skjermen. Det har skjedd hos meg (bruttern) en Hansol 920DT.

Har også fått problemer med feil mld, og det kan være ALT. Bytte om på IDE kabler og liknende...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

det jeg ville gjort, er å skru ut hovedkortet, koble ut alle delene, utenom skjermkort, ram og cpu. for så se om det nå funker. har selv opplevd at skjermen var sort. funket faktisk etter at jeg skrudde det ut av kabinettet.

prøv gjerne med bare en rambrikke. se til at alle delene sitter skikkelig fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...