Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke instalert Windows xp lenger

Anbefalte innlegg

Etter et krasj der pcn ikke ville starte opp etter en oppdatering av zonealarm nekter pcn å boote opp. Har prøvd masse bla div recovery program div boot cder og disketter. Har nå også partisjonert hardisken (flere ganger i forskjellige varianter av opsett) og forsøkt å instalere xp pro flere ganger. Det som skjer er at etter instalasjonen får jeg mange feilmeldinger bla annet at det ikke er nok syastemresurser for å utføre handlinger eller at jeg ikke har rettigheter osv det er jo litt rart siden jeg er logget på som administrator. Srivebordet er også nesten uten ikoner og alt er supertregt.

Har også fosøkt å lage en dualboot med win xp pro og win 98 for å se om det hjelper .Win 98 fugerer da fint ,men xp fungerer ikke. Har hatt en slik dualboot før uten problemer.

Er litt rusten når det gjelder det å lage partisjonere så lurte på om noen kan si hvordan jeg skal partisjonere og formatere hardisken for å klare å få ting til å fungere igjen.

fikk foresten også en virusmelding fra norton at det ble funnet et virus dette skjedde midt under en instalasjon av xp .

har også fått melding att hardisken er ødelagt!

Trenger sårt tips om konfigurasjon av hardisken for å ting til å fungere igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som du kan prøve er først er å ta en repair installasjon fra xp cd-en. Da vil den ta vare på filer og installerte programvare. Hvis det ikke hjelper så installere xp skikkelig fra grunn med oppstart fra cd. Ta full oppdateringer med antivirus og lag et bilde av os disken med ghost.

Lenke til kommentar

Takker for tipset S_TONE_MEG

Det gikk ikke å velge repair fra den cdn .Alt er imidlertid i orden nå og har fått laget en dualboot med win 98 og win xp pro.

For de som er intresert så lagde jeg först en c stasjon som jeg formaterte med FAT32 og instalerte win 98 på den jeg var nödt til å gjöre dette for å få instalert xp senere fordi jeg har en pacard bell pc som krever at orginalsoftvaren er instalert (win 98 ) fordi alle driverene til pcen ligger på de cdene som kom med pc når jeg kjöpte den.Jeg hadde klart å slette disse driverene og derfor fikk jeg ikke istalert xp.

Etter å ha instalert en C stasjon med fat 32 og win 98 laget jeg 3 partisjoner til som ble formatert med NTFS og istalerte xp pro.Hadde mye tröbbel med å få startet opp xp og fikk masse feilmeldinger om filer som er skadet og mangler osv,men nå fungerer alt igjen :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...