Gå til innhold

Elektronisk "oppslagstavle" / Ansatte oversikt


Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet om det finnes noen gratis "oppslagstavler" ute i vårt WWW, Det er mulig at navnet oppslagstavle ikke passer helt, men jeg skal prøve å forklare bruksområdet.

Det jeg ønsker er å ha ett program hvor jeg kan legge inn alle ansattes navn, og fylle inn informasjon om fridager, møter, syk etc. Det bør kunne vise status alle ansatte dag for dag på en oversiktlig å grei måte, samt at det bør kunne legges info også på lengere sikt (kallenderfunksjon)

Formålet er jo da at alle som har tilgang til pc skal få en grei og oversiktlig status over de ansatte. Programmet bør takle mange brukere og helst kunne kjøres fra server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle sentralbord i bedrifter har vel sånne programmer.

 

Hvertfall der jeg jobber (Nycomed). Der legger folk selv inn koder for møter, når de er tilbake, ferier o.l. på telefonen sin. Når folk ringer og spør etter personen, får sentralbordet opp beskjeden de har lagt igjen med en gang og kan si "Beklager, han er i møte til kl 10". Det er også koblet opp mot Outlook sin kalender, så alle møtetider som ligger inne der også kommer opp på den personen når sentralbordet prøver slår inn nr. på skjermen.

 

Alle kontorbenker har en laminert lapp der alle telefonkodene står.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ett telefonsystem som du nevner kan jo fungere bra mot kunder som ringer inn, men det gir lite informasjon rundt i bedriften. ett system som LOOK (som vi da ikke kan bruke) fungerer også veldig bra internt i bedriften, så alle kan se oversikt på kort og lang sikt. Det er også ment at vi skal bruke det som ett verktøy for ansatte på "gulvet", så de har oversikt over når deres ledere er opptatt i møter, er ute av huset etc.

Bedre informasjonsflyt til alle ansatte skal være formålet med hele systemet.

Lenke til kommentar

Når du sier det, så er den nye intranettsida oppdatert med møtekalenderen fra Outlook på profilen til alle som jobber hos oss.

 

Har ikke peiling på hvordan det er gjort. Der kan du søke på et navn, så står dagens møtekalender der med en gang. De som innkaller til møter, sender en egen sånn request man må akseptere eller ikke, og da blir møtet automatisk putta inn i Calendar i outlook. Dermed kan vi se når alle lederne er på møte og hvor lenge osv.

 

Tror den registrer "Out of office"-notiser også (også lagt inn i outlook før man drar på lengre ferie eller turer). Vi er en stoooor bedrift med flere hundre ansatte, så det er meget kjekt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...