Gå til innhold

høytalere til pc med høyest Db?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gå for Hifi anlegg om du skal ha skikkelig lyd, logitech z-5500 klarer å yte 1000w fordelt på 5 høytalere og sub i noen korte øyeblikk, mens et greit Hifi anlegg kan gi 2*300 watt over lengre tid.

har selv et logitech z-5500 stående i stua til hjemmekino, og på rommet har jeg et technics anlegg fra 1979 på 2*300 watt som jeg lett spiller både høyere og med bedre lydkvalitet på

Lenke til kommentar

Hm, 1000 watt? Må være i et mikrosekund med 99% forvrengning i så fall.

Nei, blir nok best å koble til en skikkelig forsterker med noen gode høyttalere. Cambridge Azur 340A fra hifiklubben og Dynavoice F6 fra komplett koster ikke stort mer enn Z-5500 og har MYE bedre lyd. Anbefaler krafitgere forsterker enn 340A, men har du dårlig råd, så funker det med den.

Lenke til kommentar
det er sant lefse z-5500 kan yte 1000w siden at anlegget har en gigantisk kondensatorbank, men gå heller for en forsterker fra hifiklubben og et part dynavoice eller proson høytalere fra en eller annen butikk.

8891561[/snapback]

Sorry, men det er vel egentlig så lite sant som det kan få blitt uten å være direkte løgn. Effekten fra PC høyttalere oppgis gjerne, slik Logitech gjør det, ved 10% THD (Total Harmonic Distortion), mens Hi-Fi utstyr av grei kvalitet oppgir effekt ved f.eks. 0.005%. Logitech-wattene er oppgitt etter PMPO "standarden", som enkelt sagt betyr at du kan dele på alt fra 10-100 for å finne den faktiske effekten. I dette tilfellet, gitt 10% THD, snakker vi vel gjerne om 20-30W eller så vil jeg tro, før forsterkeren forvrenger mer enn øra og høyttalerne har godt av.

Om man hadde fått 1000W fra en boks på noen få kilo, inkludert en subwoofer, hadde jeg kjapt solgt forsterkeren i stua som veier 35kg og yter 175W.....

Endret av Agrippa
Lenke til kommentar
det er sant lefse z-5500 kan yte 1000w siden at anlegget har en gigantisk kondensatorbank, men gå heller for en forsterker fra hifiklubben og et part dynavoice eller proson høytalere fra en eller annen butikk.

8891561[/snapback]

Må rette meg selv litt her.

det jeg skulle fram til er at z-5500 kan yte store effekter med stygg lyd som Agrippa sier, siden at den har en større kondensatorbank stående rett etter PSU men den effekten Agrippa nevner er nok mere sansynlig ja.

Min forsterker på 2*300 watt (som jeg ikke får nytte av pga for små høytalere) veier jo nesten like mye som søstersen.

Lenke til kommentar
skall ikke kjøpe enda, men lurer op hva er det beste høytalerne til pc hvis man skal ha høy lyd?

8886216[/snapback]

Hvor mye penger er du villig til å bruke? Det er det som til syvende og sist bestemmer hvor høyt du kan spille. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...