Vidder Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Har ett gammelt hovedkort, MS6156, som jeg skulle ha hatt to harddisker på henholdsvis 80 og 100gb på. Problemet er at ingen av de virker, (det stopper etter POST, rett før maskinen skal til å boote windows)sannsynligvis fordi BIOS er for gammel, så jeg prøver å oppdatere, hvilket jeg gjør. Problemet er bare at det ikke skjer noe, får fram bildet hvor det står navnet på BIOS-fila, så skjer det ikke mer, alt henger seg. ALT-CTRL-DEL virker heller ikke, så det blir kaldboot. Da jeg rebooter etterpå, er det ingen tegn til forandring, disken støttes fremdeles ikke, og ingen forandring i BIOS-versjon. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 har noe lignes problem med en celeron 300 og en 65gb hd,, tror det er et shutel ?? walk hovedkort.. det som jeg gjore var å sett det på ingen hd i biosen,, da finner oset den, men jeg bruker også en 6gb for å legge oset på, som den finner. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Løsningen, hvis du ikke fikser problemet med en BIOS oppdatering, er å installere en type "Easy Bios". Du finner det på Harddisk produsentens hjemmeside. Dette overstyrer HD begrensninger i hovedkortet og lar deg utnytte hele harddisken Fortell litt mer om type HD, så kan jeg lose deg videre. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Ofte enklest å kjøpe en IDE kontroller, f.eks denne. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Brukte en "Disk Manager" på min IBM 45GB 75GXP disk på den gamle 300Mhz'en. den takle maks disker på 32GB. Diskmangaeren faket diskstørrelsen for Bios slik at bios så den som 32GB mens Linux/Windows så den som 45GB... Dynamic Driver Overlay tror jeg det hette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå