Gå til innhold

Bruktkupp, hva ville dere si det var verdt?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en hel del utstyr før helga som jeg synes var et godt kupp.

I ren nysjerrighet på om hvor godt det var lurer jeg på hva dere ville betalt for det?

Var følgende innhold:

Nikon D200 m. vertikalgrep

3x orginalbatterier

Sigma 120-300 F2.8 EX DG APO HSM

Sigma 2x Teleconverter

Sigma 50-500 F4-6.3 APO EX DG HSM

Sigma DG MC Cir Polar Filter 86mm

Sandisk Extreme 3 4GB

Lowepro CompuTrekker Plus AW sekk

Nikon 18-70mm

Epson P-4000 MultiStorageViewer

10mnd gammelt!

Hva ville dere gitt for hele pakka?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si det er mye fyll i den pakken- Ting som egentlig ikke koster selger noe særlig å slenge ved for å maxe ut salgseffekten. Tredjepartsoptikk vil aldri holde seg særlig i pris- og jeg undret meg egentlig mest over den stor overlappen i objektivene. Om du gav over 30000 høvdinger for dette klarer jeg ikke tenke på hva slags orginal kremoptikk du kunne skaffet deg.

Jeg hadde nok kjøpt Nikkor brukt- men har enda ikke hatt guts til å kjøpe Sigma o.l. brukt. Du har nå i det minste skaffet deg et bra kamerahus om det er i bra stand, og en kjekk normalzoom :D

Lenke til kommentar

Vil anslå omtrent disse prisene:

Nikon D200 m. vertikalgrep

9-10000

3x orginalbatterier

500 (hvis de er normalt brukt, kanskje opp mot 1000 hvis de er nesten nye)

Sigma 120-300 F2.8 EX DG APO HSM

12-13000

Sigma 2x Teleconverter

1000

Sigma 50-500 F4-6.3 APO EX DG HSM

7-8000

Sigma DG MC Cir Polar Filter 86mm

Gratis (bør følge med objektivet det passer til)

Sandisk Extreme 3 4GB

3-400 (Gratis hvis du kjøper noe av det andre)

Lowepro CompuTrekker Plus AW sekk

800-1000 avhengig av bruk

Nikon 18-70mm

1500

Epson P-4000 MultiStorageViewer

ca 3000

Totalt ca 35000

Kjøpt alt i en pakke, ville jeg vært fornøyd som kjøper med pris under 30000, og som selger over 30000. Pris ned mot 25000 er kupp, da optikken er bra og absolutt salgbar. Med litt flaks, får du deg et gratis D200-hus med batterigrep og batterier hvis du har kjøpt dette til under 25 lapper og selger optikken, og et billig D200 hvis du har fått det under 30.

Lenke til kommentar
Jeg vil si det er mye fyll i den pakken- Ting som egentlig ikke koster selger noe særlig å slenge ved for å maxe ut salgseffekten. Tredjepartsoptikk vil aldri holde seg særlig i pris- og jeg undret meg egentlig mest over den stor overlappen i objektivene. Om du gav over 30000 høvdinger for dette klarer jeg ikke tenke på hva slags orginal kremoptikk du kunne skaffet deg.

Det er ikke dårlig optikk dette, optikken alene har nypris på 30 lapper. Men er enig, gav han 30000 (!) høvdinger kunne han fått mye snadder, nytt hus og ny bil i tillegg ;o)
Lenke til kommentar

Det er ikke dårlig optikk dette, optikken alene har nypris på 30 lapper. Men er enig, gav han 30000 (!) høvdinger kunne han fått mye snadder, nytt hus og ny bil i tillegg ;o)

8887828[/snapback]

Spør om det er 'dårlig optikk' han mener. Spesiellt 120-300 skal være optisk toppklasse. Heller det faktum at Sigma har en lavere andrehåndspris enn orginal-optikk. I min kalkulasjon regnet jeg halv pris på disse. Det andre fyllstoffet (batteri, minnekort, filter..) satt jeg lik 0,- (får med på kjøpet).

Lenke til kommentar

Jeg ville gitt det vedkommende på foto.no forlangte for jeg pakken samlet - kr. 25.000,-. Det virker jo som et meget godt kjøp, spesielt siden alt er dekket av garanti :-)

Jeg hadde solgt 50-500 mm og kjøpt meg en 50mm, et macro-objektiv og en ekstern blitz

Lenke til kommentar

Jeg var og innom og kikket på denne annonsen på foto.no

Synes selv helt klart at en får bra igjen for 25k for denne pakken.

Sigma 120-300mm f2.8 får veldig bra skussmål, og det ligger noen tusen lapper

i det objetkivet.

Du får nok en kjempemorsom sommer.

PS!

Du kunne ikke tatt et par bilder av (ikke med) D200 påmontert Sigma 120-300mm og lagt ut her?

Er litt interressert i hvor stort dette objektivet egentlig er.

Lenke til kommentar

Som sagt- Kamerahuset er knall, og nevnte 150-300mm f2.8 er jo spennende både som zoomomfang og med gitt lysstyrke. Det er jo intet minus at det jevnt over scorer godt på billedkvalitet.

Jeg bare tenker på mulige alternativer også. F.eks et brukt 70-200mm f2.8 med en teleconverter (TC14 gir i følge Thom Hogan kvaliteter tilsvarende flotte 300mm f4 AF-S).

Uansett du har nok helt andre behov enn meg, så god knall og kjekke bilder forlanger vi å se fra deg fremover!

Lenke til kommentar

Da kan jeg konkludere med at min egen oppfattelse av at det var et godt kjøp, er riktig.

Gleder meg til å leke i sommer.

Ser noen nevner det blir litt overlapping av brennvidder med de to største objektivene.

Foreløpig beholder jeg begge og ha dem til litt forskjellig bruk.

50-500 er en grei allround sammen med en normalzoom på festivaler/konsert osv.

Fått så smått testet den med 2x converter på 1000mm og reslutatene blir brukbare! :D

Legger ved bilder på etterspørsel, et med vertikalgrep og solblender, samt et uten.

post-11307-1182189175_thumb.jpg

post-11307-1182189183_thumb.jpg

Lenke til kommentar

takker for bildene Marzo.

Viss du ikke har stativ og/eller monopod så kan det kanskje være et alternativ å

selge Sigma 50-500mm for å finansiere det.

Personlig ville jeg aldri solgt 120-300mm objektivet:-)

Bruker selv Nikon 70-200mm f2.8 til sport, portrett etc, og har et par ganger vurdert å bytte denne ut med Sigma sin 120-300mm. Men så er Nikon sin ikke dårlig den heller da.

Lenke til kommentar
Jeg ville gitt det vedkommende på foto.no forlangte for jeg pakken samlet - kr. 25.000...

Jeg var og innom og kikket på denne annonsen på foto.no

Synes selv helt klart at en får bra igjen for 25k for denne pakken.

...

Nå ble jeg nyskjerrig på prisen du gav for hele pakken:P

Mulighet for å gi en ca pris?

8892387[/snapback]

Mitt hete tips er 25 000

Lenke til kommentar

Tok et test bilde for dere i kveld ca kl 22:30

1000mm f/13 1/250s ISO800 manuell fokus og støttet meg på et gjærde i hagen.

Synes at resultatet er brukbart, selv under kveldsola.

Converteren kommer nok til å brukes sammen med 2.8'en for det meste av sin tid alikevell.

post-11307-1182204621_thumb.jpg

Ikke helt uventet var det flere her som noterte seg annonsen på foto.no, inkl meg som kjørte 15timer for å hente det in person. Prisen var som annonsert, men det fulgte med mere enn hva som stod i annonsen.

Lenke til kommentar
Ikke helt uventet var det flere her som noterte seg annonsen på foto.no, inkl meg som kjørte 15timer for å hente det in person. Prisen var som annonsert, men det fulgte med mere enn hva som stod i annonsen.

Hva mer fikk du da? Eller stod det i listen ovenfor (har ikke sett annonsen jeg)?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...