Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nytt ratt i Audi A4

khvm

Anbefalte innlegg

Hei :)

Nylig kjøpt meg Audi A4 1998 mod.

Jeg er veldig fornøyd med selve bilen, men når det gjelder rattet så må jeg si at jeg er meget misfornøyd. Det er rett og slett utrolig stygt.

Er det mulig å få byttet inn i et litt nyere ratt? I så fall; hvilket vil passe denne modellen best i forhold til tilpasning og styring o.l.

Takk for svar :thumbup:

Ps! Legger for øvrig til et bilde av rattet, så dere kan se hvor ille det faktisk ér! :blush:

post-114655-1182121408_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint det rattet der, men burde vel egentlig ha et S-ratt ettersom det faktisk ikke er en RS4. Det vil vel virke litt mer riktig, selv om jeg er nokså sikker på at Rs4-rattet er sinnsykt digg!

Kan jeg forresten velge et ratt, som er i de nye audiene f.o.m 2005 (mener jeg det er)...?

Forresten; vil det ikke være nødvendig å skifte ut airbag, hvis jeg kjøper et S-ratt fra 98 mod., da dette er bilens årsmodell.

Lenke til kommentar
Forresten; vil det ikke være nødvendig å skifte ut airbag, hvis jeg kjøper et S-ratt fra 98 mod., da dette er bilens årsmodell.

8893031[/snapback]

airbagen er vanligvis hele det som er i midten der ofte hornet er. så hvis ikke utførelsen er lik så passer ikke airbagen på det andre rattet.

Lenke til kommentar
Fint det rattet der, men burde vel egentlig ha et S-ratt ettersom det faktisk ikke er en RS4. Det vil vel virke litt mer riktig, selv om jeg er nokså sikker på at Rs4-rattet er sinnsykt digg!

Kan jeg forresten velge et ratt, som er i de nye audiene f.o.m 2005 (mener jeg det er)...?

8893031[/snapback]

Audiene fra 2004 har et annet airbagsystem, så det vil ikke passe...

Lenke til kommentar
Ok, men jeg ønsker et S-ratt, gjerne tilegnet S4, da jeg har tenkt å bygge om bilen til en S4. Bilmodellen er 97-98. Bør jeg bare høre rundt på ulike huggere, eller kan jeg få dette nytt?

8899030[/snapback]

er nok tilgjengelig nytt det, er jo en regel om at det skal være tilgjengelig deler i 10 år fetter modellen har gått ut mener jeg. vil bli billigere å kjøpt brukt seff.

Lenke til kommentar
Ok, men jeg ønsker et S-ratt, gjerne tilegnet S4, da jeg har tenkt å bygge om bilen til en S4. Bilmodellen er 97-98. Bør jeg bare høre rundt på ulike huggere, eller kan jeg få dette nytt?

8899030[/snapback]

Ikke for å være slem, men hvis du trenger hjelp til å finne ut av hvor du får tak i et ratt tror jeg du skal slå fra deg planene med å bygge om bilen til en S4. Du vil nok spare penger på å selge bilen og kjøpe en original S4 uansett.

Lenke til kommentar

Alle må begynne et sted, ikke sant Sluquet? :)

S-ratt finner du helt sikkert både på høggern og på nettet (ala autodb, finn.no etc).

Når det gjelder å bygge om bilen til S4, har du noen formening om hvor langt du er villig til å gå? Tror det kan være greit å sette seg et/noen mål i første omgang, så kan man heller heve målene litt etterhvert :)

Interiør/eksteriør er åkei å begynne med, så får man heller ta drivverk ved en senere anledning ;)

Lenke til kommentar

S-ratt finner du helt sikkert både på høggern og på nettet (ala autodb, finn.no etc).

Når det gjelder å bygge om bilen til S4, har du noen formening om hvor langt du er villig til å gå? Tror det kan være greit å sette seg et/noen mål i første omgang, så kan man heller heve målene litt etterhvert :)

Interiør/eksteriør er åkei å begynne med, så får man heller ta drivverk ved en senere anledning ;)

8909501[/snapback]

Selvfølgelig må alle begynne et sted, men det er også en fordel å kjenne sine begrensninger.

Lenke til kommentar

8909501[/snapback]

Takk for svar.

S-rattet må vel være av typen A4 B5? Som jeg har forstått må man også bytte om airbag? :hmm:

Lenke til kommentar

Rattet kan være whatever, men du må ha Airbag fra B5 (1995-2000)

Dette rattet fra en 2004 mod passer, siden du kan bruke den gamle airbagen.

28_-585329734.jpg

Men hvis du skal ha de 3-eika rattene må du altså bytte airbag, da din fysisk ikke passer på det nye rattet. Rattet kan være fra hva solm helst, men Airbagen må passe i kontaktene.. Det må altså være pre/after facelift B5 airbag.

Lenke til kommentar

Igjen er Rs125 veldig behjelpelig :)

Så det du altså sier er at jeg kan velge hvilket som helst ratt, utenom de 3-eika rattene?

Så jeg kan altså ta ut det gamle rattet, sette på et nytt ratt og fortsatt benytte den gamle airbagen?

Du kunne ikke komme med noen eksempler på hvilke ratt som spesifikk vil passe min modell best?

Takk igjen, rs125!

Lenke til kommentar

Du kan velge hvilket som helst ratt, utenom de 3-eika hvis du vil slippe å kjøpe ny airbag ja.

Dette vil bli sånn... Du tar altså din airbag og setter på det andre rattet, som altså er i skinn... Resultatet vil bli dette:

wheelie.jpg

Rimelig likt, men skinnratt er utrolig deilig.

Men de 3-eika sportsrattene er helt klart finest. Men da må du altså kjøpe med airbag også, og det er denne som koster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...