Nimrad Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) For meg virker det som om dette nesten er 2 like spill hvis du ikke tenker på grafikken og noen andre småting. 1. Man spiller en ulv. 2. Man har en hjelper som er med overalt og sier hvordan ting fungerer osv. 3. Historien er ganske lik. 4. Man skal redde verden fra mørket, de sonene som er i Okami er helt likt som twilight i zelda. (hele poenget og oppgaven er lik i begge spillene) 5. Det finnes ikke stemmer bare mumling. Dette er det jeg kommer på i farten, er det ikke unormalt for sånne spill å være så like hverandre? Endret 17. juni 2007 av Nimrad Lenke til kommentar
Naramar Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Kom Okami før Zelda eller? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Ja, men det er kun snakk om 2 måneder. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg vedder hatten min på at Zelda var i utvikling lenge før Okami. Det ble jo utsatt nesten et helt år for å bli sluppet samtidig som Wii. Lenke til kommentar
Jimmith Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Jeg fant i hvertfall denne Joystiq posten som er fra 2004 (se den lyse grå teksten rett under overskriften) som har screenshots fra Okami, noe som betyr at den må ha vært et godt stykke i produksjon allerede da. (edit) Screenshots som det nevnes på i artikkelen ligger her på GameSpy. Endret 18. juni 2007 av Jimmith Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Produksjonen av zelda: TP startet rett etter zelda: WW, som nintendo alltid gjør. De spillet kom vel ut i 2002. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Nintendo har hvertfall holdt på lenge med produksjonen av Zelda TP. Spillet skulle jo stått klar i 2005. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Utviklingen av Twilight Princess startet rett etter The Wind Waker ble ferdig, som vil si i slutten av 2002 (mener jeg). Den første traileren fra spillet ble vist på E3 i 2004, og det var meningen at det skulle komme ut våren 2005. Utsatt en gang til, til november samme året. Deretter ble spillet nok en gang utsatt, denne gangen til våren 2006. Etter dette bestemte Nintendo seg for å lage en Wii-versjon, og dermed kom Zelda endelig ut på tampen av 2006. Punkt 2: I de fleste Zelda-spill har man hatt en hjelper som forklarer og sier nyttige ting. Punkt 5: Det har aldri vært noe annet enn mumling og skriking i Zelda. Endret 18. juni 2007 av Snikpellik Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 At de er veldig like er noe som har slått meg og. Det er nesten skummelt hvor like de er. Men hvis vi skal diskutere hva som kom først blir det som med høna og egget. Men begge spillene kommer fra japan og det kan godt være at begge spillene har lånt litt fra hverandre. Ellers kan det være litt tilfeldig. Uansett så er det i begge spillene irriterende med bare mumling og den ekstra karakteren som følger med deg og popper opp og mumler over alt. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Må være enig i mumling biten.. Var greit før, men begynner å bli lei av at de ikke snakker ordentlig i zelda. Håper det blir gjort noe med. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Ideen til Zelda TP ble påbegynt allerede før Wind Waker kom ut (om dere husker det E3 innslaget med den kampen mellom Ganondorf og Link, som kom før Wind Waker) så om det er snakk om plagiat er det nok Okami som har lånt litt fra Zelda og ikke den andre veien rundt som det ser ut som mange tenker. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Den første offisielle traileren av zelda kom ut 2 måneder før den første av okami. Men det er ikke hvem som har herma etter den andre vi snakker. Hvordan i all verden skulle de kunne herma etter en trailer og vips så ble hele spillet likt? Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Noen ting er rett og slett bare sammentreff. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hadde jeg vært Capcom hadde jeg gitt ut dette på Wii. Det hadde gått rett hjem hos Zelda-fansen og penselmekanikken passer veldig bra med Wiimoten. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg skulle ønske du var Capcom. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 To skremmende like kongespill begge to, digger begge sine måter å fullføre ting på Okami og Zelda eier :!: Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) To vanvittig bra spill også.. urettferdig dog, at det ene skal selge så sykt mye bedre enn det andre pga et merkenavn. Endret 19. juni 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 To vanvittig bra spill også.. urettferdig dog, at det ene skal selge så sykt mye bedre enn det andre pga et merkenavn. 8895266[/snapback] Ja. Jeg likte okami bedre enn zelda. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Enig der.. uheldigvis skal vi se lenge etter okami 2 eller noe liknende, ettersom studioet som laget det og God hand osv. ble nedlagt såvidt jeg vet. Capcom eier vel rettighetene.. men hvem vet om de tør satse på flere slike spill når de ikke selger så bra. Endret 19. juni 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Enig der.. uheldigvis skal vi se lenge etter okami 2 eller noe liknende, ettersom studioet som laget det og God hand osv. ble nedlagt såvidt jeg vet. Capcom eier vel rettighetene.. men hvem vet om de tør satse på flere slike spill når de ikke selger så bra. 8895289[/snapback] Nesten så jeg må felle en tåre. Okami på next-gen konsoll hadde vært nydelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå