Gå til innhold

Okami og Zelda: TP skremmende like.

Nimrad

Anbefalte innlegg

For meg virker det som om dette nesten er 2 like spill hvis du ikke tenker på grafikken og noen andre småting.

1. Man spiller en ulv.

2. Man har en hjelper som er med overalt og sier hvordan ting fungerer osv.

3. Historien er ganske lik.

4. Man skal redde verden fra mørket, de sonene som er i Okami er helt likt som twilight i zelda. (hele poenget og oppgaven er lik i begge spillene)

5. Det finnes ikke stemmer bare mumling.

Dette er det jeg kommer på i farten, er det ikke unormalt for sånne spill å være så like hverandre?

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utviklingen av Twilight Princess startet rett etter The Wind Waker ble ferdig, som vil si i slutten av 2002 (mener jeg). Den første traileren fra spillet ble vist på E3 i 2004, og det var meningen at det skulle komme ut våren 2005. Utsatt en gang til, til november samme året. Deretter ble spillet nok en gang utsatt, denne gangen til våren 2006. Etter dette bestemte Nintendo seg for å lage en Wii-versjon, og dermed kom Zelda endelig ut på tampen av 2006.

Punkt 2: I de fleste Zelda-spill har man hatt en hjelper som forklarer og sier nyttige ting.

Punkt 5: Det har aldri vært noe annet enn mumling og skriking i Zelda.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

At de er veldig like er noe som har slått meg og. Det er nesten skummelt hvor like de er. Men hvis vi skal diskutere hva som kom først blir det som med høna og egget.

Men begge spillene kommer fra japan og det kan godt være at begge spillene har lånt litt fra hverandre. Ellers kan det være litt tilfeldig.

Uansett så er det i begge spillene irriterende med bare mumling og den ekstra karakteren som følger med deg og popper opp og mumler over alt.

Lenke til kommentar

Ideen til Zelda TP ble påbegynt allerede før Wind Waker kom ut (om dere husker det E3 innslaget med den kampen mellom Ganondorf og Link, som kom før Wind Waker) så om det er snakk om plagiat er det nok Okami som har lånt litt fra Zelda og ikke den andre veien rundt som det ser ut som mange tenker.

Lenke til kommentar

Den første offisielle traileren av zelda kom ut 2 måneder før den første av okami. Men det er ikke hvem som har herma etter den andre vi snakker. Hvordan i all verden skulle de kunne herma etter en trailer og vips så ble hele spillet likt?

Lenke til kommentar

Enig der.. uheldigvis skal vi se lenge etter okami 2 eller noe liknende, ettersom studioet som laget det og God hand osv. ble nedlagt såvidt jeg vet.

Capcom eier vel rettighetene.. men hvem vet om de tør satse på flere slike spill når de ikke selger så bra.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Enig der.. uheldigvis skal vi se lenge etter okami 2 eller noe liknende, ettersom studioet som laget det og God hand osv. ble nedlagt såvidt jeg vet.

Capcom eier vel rettighetene.. men hvem vet om de tør satse på flere slike spill når de ikke selger så bra.

8895289[/snapback]

Nesten så jeg må felle en tåre. Okami på next-gen konsoll hadde vært nydelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...