Gå til innhold

Laste ned gjennopprettningsfiler på nytt?


Anbefalte innlegg

Har en HP Pavilion DV9074EA som jeg skal selge (kjøpe Multicom IFL90+ :love: ), saken er at denne kommer med Windows XP Home, men jeg har slettet den gjennopprettnigs-partisjonen som PC'n kom med (installerte XP Pro og laget nye partisjoner) men nå trenger jeg å gå tilbake til XP Home som følger med maskinen...

 

Finner ikke noe på hjemmesiden til HP, et alternativt sted jeg kan finne disse filene?

 

Jeg regner med at jeg ikke kan laste ned en XP Home ISO-fil, brenne den på plate og bruke koden som er limt fast under pc'n? (Hadde gjort saken ufattelig mye lettere though...)

 

Hadde vært flott med litt veiledning her. =D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
all seriøs databehandling gjøres om natten :p

8885739[/snapback]

 

Det er sant! Ingen å spille med på denne tiden av døgnet. :p

 

Edit: Amerikanere er smarte:

 

Lisa: Roy, the drivers are available on the HP website, if you install a retail version of operating system. However all the preinstalled application are not available for download.

Lisa: All the hardware drivers are available on the HP website.

Roy Norb: I have all the drivers, however I do not have the 3 windows XP Home recovery files.

Roy Norb: If I didn't have the drivers I could not have installed any network, hence I would not be able to chat with you right now.

Roy Norb: I am looking for a way to get the Windows XP Home edition this machine was delivered with installed again.

 

Edit2: Kom frem til at jeg må bestille et recovery disc kit... Så nå får HP gjøre jobben de ikke gjorde før de sendte ut maskinen de solgte til meg. (Lage backup-cd av OS.)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Du får ikke lastet ned Windows XP Home Edition fra HP. Du kan kjøpe gjenopprettingssett fra https://sales.sitel.be/hprecocd/Sales.html

 

Kom frem til at jeg må bestille et recovery disc kit... Så nå får HP gjøre jobben de ikke gjorde før de sendte ut maskinen de solgte til meg. (Lage backup-cd av OS.)

8885766[/snapback]

I boksen med manualer som følger med ligger det et ark med bilde av en CD hvor det står at du må brenne ut et recoverysett. Kan ikke akkurat skylde på HP for at du velger å ignorere det som står der.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
ger med ligger det et ark med bilde av en CD hvor det står at du må brenne ut et recoverysett. Kan ikke akkurat skylde på HP for at du velger å ignorere det som står der.

8886046[/snapback]

 

Det står ikke at jeg må, det står at jeg bør. Jeg har heller ikke fått noen beskjed om at jeg må brenne recovery disker selv når jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
ger med ligger det et ark med bilde av en CD hvor det står at du må brenne ut et recoverysett. Kan ikke akkurat skylde på HP for at du velger å ignorere det som står der.

8886046[/snapback]

Det står ikke at jeg må, det står at jeg bør. Jeg har heller ikke fått noen beskjed om at jeg må brenne recovery disker selv når jeg kjøpte den.

8886413[/snapback]

Du må ikke, men om du velger å ikke gjøre det, så må du kjøpe settet senere dersom du fjerner recoverypartisjonen eller den ikke virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...