Gå til innhold

Farlig å spise hamsen på jordbær?

Anbefalte innlegg

Dette er vel så OT som det blir, men men;

Jeg og en kamerat hadde en diskusjon angående det å spise hamsen (det grønne på toppen) på jordbæret. Jeg har begynt å spise denne rett og slett fordi det lett blir gris når man biter/vrir den av, men han mener dette er farlig pga sprøytemidler osv..

Noen synspunkter?

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ere det gift i den så er det gift i selve bæra også,

8885465[/snapback]

Det var mitt resonnemet også. Da fortsetter jeg mitt korstog! :thumbup:

8886270[/snapback]

Dersom bære blir sprøytet, blir de sprøytet helt fra de er kart. DVS at dersom det er gift, er ikke giften på bæret, den er i bæret. Også på hamsen.

Endret av Joney
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nåja, hvis du ikke skyller bærene så er det meget mulig at det er "farligere" å spise hamsen.

Dersom bærplukkeren kun har tatt i hamsen, forutsatt at personen er nøye med å ikke ta på bærene, er det sannsynlig at det vil være fler bakterier på hamsen. Hvis bærplukkeren i tilleg er svært uhygenisk kan det være farlig.

Når det er sagt, tror jeg bærplukkeren gir pokker i hvor han/hun tar på bærene. Dess mindre sannsynlig er det at en uflidd person er nøye med å kun berøre stilken (hamsen).

Lenke til kommentar

Hjelpe meg Jensemann4. Hvor pysete kan folk bli. Tviler sterkt på at jordbærplukkere går rundt med E-coli, kugalskap, svartedauen på fingrene. Aldri hørt om noen som har daua av og spiste jordbær.

Og ikke nok med at jordbærne blir plukket for hånd. De dyrkes ute i friluft. Uten noe som helst form for innpakking. Og de henger bare noen få cm over skitten jord, nei usj så ekkelt. :p

Lenke til kommentar

Er visst et problem at plukkerne går på do i det fri og ikke vasker seg på hendene, da hjelper det heller ikke å vaske bærene. Var oppe i media for litt siden.

Men jeg regner sterkt med at stort sett alle plukkerne er borti selve frukten når de plukker den.

Under normale omstendigheter burde det ikke være noe farlig å spise rubbel og bit.

Lenke til kommentar
Hjelpe meg Jensemann4. Hvor pysete kan folk bli. Tviler sterkt på at jordbærplukkere går rundt med E-coli, kugalskap, svartedauen på fingrene.

9079268[/snapback]

Vel, de er jo polakker.....

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
fysjameg jensemann, slikt må du ikke si :ohmy:
Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...