flopflop Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Dette er vel så OT som det blir, men men; Jeg og en kamerat hadde en diskusjon angående det å spise hamsen (det grønne på toppen) på jordbæret. Jeg har begynt å spise denne rett og slett fordi det lett blir gris når man biter/vrir den av, men han mener dette er farlig pga sprøytemidler osv.. Noen synspunkter? Endret 17. juni 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Eg er ikkje noko biolog, men kan aldri tenke meg at det er farleg. Har ikkje for vane å ete desse sjølv, lettare å bite av bæret. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 hah tull, ere det gift i den så er det gift i selve bæra også, er derfor man skyller dem før de spises (når man kan det). Så kompisen din slipper ikke unna bare fordi han ikke spiser hamsen. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) ere det gift i den så er det gift i selve bæra også, 8885465[/snapback] Det var mitt resonnemet også. Da fortsetter jeg mitt korstog! Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
Joney Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) ere det gift i den så er det gift i selve bæra også, 8885465[/snapback] Det var mitt resonnemet også. Da fortsetter jeg mitt korstog! 8886270[/snapback] Dersom bære blir sprøytet, blir de sprøytet helt fra de er kart. DVS at dersom det er gift, er ikke giften på bæret, den er i bæret. Også på hamsen. Endret 18. juni 2007 av Joney Lenke til kommentar
Bavve Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvem spiser den grønne driten fordi det lett blir gris? :S Er jo bare å rydde opp etter seg etterpå. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Det startet da jeg leste til eksamen hos en kamerat i "fine" omgivelser og ikke orket å tørke av meg på buksen eller på arket hver gang det rant en dråpe ned. Teit, men effektivt! Hamsen smaker jo ingenting uansett Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg pleier å dra den ut, men ettersom hvordan jordbæret er sitter det ganske ofte igjen en liten tapp inne i bæret. Dette spiser jeg bare.. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Den er absolutt ikke farlig med mindre bærene har blitt sprøytet noe vanvittig. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Nåja, hvis du ikke skyller bærene så er det meget mulig at det er "farligere" å spise hamsen. Dersom bærplukkeren kun har tatt i hamsen, forutsatt at personen er nøye med å ikke ta på bærene, er det sannsynlig at det vil være fler bakterier på hamsen. Hvis bærplukkeren i tilleg er svært uhygenisk kan det være farlig. Når det er sagt, tror jeg bærplukkeren gir pokker i hvor han/hun tar på bærene. Dess mindre sannsynlig er det at en uflidd person er nøye med å kun berøre stilken (hamsen). Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hvorfor skulle det være så farlig å spise hamsen selv om det er sprøytet? Giften vil jo også være å finne på selve bærene så kan ikke skjønne den store forskjellen på å spise bæret og hamsen Lenke til kommentar
Error Lars Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hjelpe meg Jensemann4. Hvor pysete kan folk bli. Tviler sterkt på at jordbærplukkere går rundt med E-coli, kugalskap, svartedauen på fingrene. Aldri hørt om noen som har daua av og spiste jordbær. Og ikke nok med at jordbærne blir plukket for hånd. De dyrkes ute i friluft. Uten noe som helst form for innpakking. Og de henger bare noen få cm over skitten jord, nei usj så ekkelt. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Er visst et problem at plukkerne går på do i det fri og ikke vasker seg på hendene, da hjelper det heller ikke å vaske bærene. Var oppe i media for litt siden. Men jeg regner sterkt med at stort sett alle plukkerne er borti selve frukten når de plukker den. Under normale omstendigheter burde det ikke være noe farlig å spise rubbel og bit. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hjelpe meg Jensemann4. Hvor pysete kan folk bli. Tviler sterkt på at jordbærplukkere går rundt med E-coli, kugalskap, svartedauen på fingrene. 9079268[/snapback] Vel, de er jo polakker..... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor fysjameg jensemann, slikt må du ikke si Endret 16. juli 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg spiser alltid det grønne også. Gidder ikke begynne å pirke det av jordbærene. Har aldri merket noen bivirkninger av at jeg spiser dette. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Haha, ikke jeg heller så langt.. Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå