Gå til innhold

PS3 på vanlig TV?

Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-0ncAanc1

Hei!

hvis jeg kjøper en Playstation3 kan jeg koble den til en vanlig TV? Har scart og s-video på den.

Takk!

Endret av Slettet-0ncAanc1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-0ncAanc1
Går helt fint å koble til vanlig tv ja

Selv bruker jeg scart, og det fungerer utmerket :)

8885474[/snapback]

ok såg svaret ditt nå. Takk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1
Anbefaler trådstarter å kjøpe ein RGB-kabel om PS3 skal bruker på vanlig TV. Mye bedre bilde,og beste løsningen sådan.

8885759[/snapback]

Er det en kabel med 3 ledninger?

Hva er kompositt?

Lenke til kommentar
Anbefaler trådstarter å kjøpe ein RGB-kabel om PS3 skal bruker på vanlig TV. Mye bedre bilde,og beste løsningen sådan.

8885759[/snapback]

Er det en kabel med 3 ledninger?

Hva er kompositt?

8887381[/snapback]

En RGB kabel har scart i enden. Kompositt er det som følger med(som har 3 ledninger).

Kjøpte en RGB kabel(sony sin) for PS2 for en stund siden. Bildet ble mye, mye bedre enn før. Anbefaler deg å kjøpe det. Er litt dyrt men er verdt det.

Et spørsmål fra meg: Kan jeg bruke den samme RGB kabelen som jeg har til PS2 på PS3?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1
PS2 RGB`en skal funke på PS3 ja, er vel samme tilkobling bak konsollen.

8887831[/snapback]

Men da kan jeg jo bruke s-video kabelen jeg har nå da når PS3 kommer i hus? bildet er meget bra på den.

Lenke til kommentar
Hvilke utganger har PS3? Kun HDMI og MultiAV? Så om jeg bruker HDMI-kabelen til tven, må jeg da bruke de medfølgende kablene og ta til takke med stereolyd?

8909692[/snapback]

Den har Optisk utgang også..

Det aller beste er å bruke HDMI fra PS3 til receiver's HDMI inn, for lyd og bilde, får så å sende bilde videre via receiver's HDMI ut til TV..

- Men dersom ikke receiveren har har både HDMI inn og HDMI ut, ville jeg brukt PS3's HDMI-utgang til TV'n, bildet er viktig vet du.

Deretter kan du sjekke om TV'n har noen digitale lydutganger beregnet på surround, isåfall er sannsynlighetene store for at de er veldig høy kvalitet på de.

Det tredje-beste muligheten, å innvestere i optisk kabel (toslink<=>toslink), det er den muligheten jeg bruker forresten, der har du tilgang til 5.1 lyd, med DTS (liker den best), Dolby Digital, etc.

På fjerde muligheten jeg kommer på i farten, er AV multi out, utgangen der kan du få gammaldags pro-logic surround-aktig lyd. dvs. stereo i høyre/venstre fremhøytalere og mono-lyd bak.

Isåfall så er det kanskje like greit å se om TV'n lager bedre virtual surround lyd. :p

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...