Gå til innhold

Normal Betaling for konsert

fluff

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har et band som nylig har fått et ny konsert. "Joda, dette har vi da gjort før. Ikke noe hokus pokus her nei!" tenkte vi først. Men så viser det seg at vi selv bestemmer prisen på konserten. Dette var nytt for oss. "Digg for dere!" tenker dere kanskje, og på sett og vis har dere rett. Men vi vil ikke si en så høy pris at vi skremmer bort kunden. Likevel vil vi tjene en fin slant. Noen som kan gi oss noen pekere? Kan gi noen detaljer om bandet og konserten slik at det blir lettere å si hva som ville vært en god pris.

Konserten:

rundt 350 tilskuere

bursdagsarrangement (18-årsdag)

vi kjenner ikke personen som fyller 18, så det er ikke noe veldedighet involvert, strictly business

holdes i en ishall

vi fikk jobben igår, konserten er ikke før i november

skal spille helst hele kvelden, så må nok trå til med noe improvisert dansemusikk

Vi får velge sangene vi spiller selv, så det blir nok av plass til egenkomponerte låter.

Moren til personen hvis vi skal spille i bursdagen til kom og spurte oss om vi kunne spille i denne fødselsdagen. Dette hendte etter moren nettopp hadde hørt oss spille på et arrangement.

Bandet:

Fire medlemmer: 1 stk. vokalist+gitarist, 1 stk. gitarist, 1 stk. bassist og 1 stk. trommis. Helt vanlig oppsett.

Har spilt sammen i omtrent tre år.

Meste vi har fått for en konsert er ikke mer enn 2000 kr :O

En platekis fra Grammy records i Thailand fløy til Norge kun for å se på oss, for å så fly hjem igjen, så jeg vil ikke si at vi er direkte dårlige.

Musikken vår ligner kanskje mest på noe som The Strokes kunne laget.

Vi slenger alltid inn noen coverlåter.

Takk for all hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja.. Rundt 50-60kr for ein billett er då ikkje så gale. Då ender de opp med 4-5000 pr. pers. :)

8885528[/snapback]

Ikke så dumt tenkt.

Men dette er tross alt en bursdag. Litt slemt at du inviterer folk til bursdagen din, der de må betale inngangspris?

Men takk for svaret, det skal jeg diskutere med klienten.

Lenke til kommentar
Tja.. Rundt 50-60kr for ein billett er då ikkje så gale. Då ender de opp med 4-5000 pr. pers. :)

8885528[/snapback]

Ikke så dumt tenkt.

Men dette er tross alt en bursdag. Litt slemt at du inviterer folk til bursdagen din, der de må betale inngangspris?

Men takk for svaret, det skal jeg diskutere med klienten.

8885550[/snapback]

Nei, det er ikke frekt. Hvis dere regner med 350 tilskuere, så er ikke dette kun personer som kommer fordi de vil feire bursdagen til jubilanten. 300 av dem kommer sikkert kun for konserten og festen (regner med at det blir fest?). Er det ikke lettere at han som feirer gir dere et bestemt beløp? Så slipper dere stå der tomhendte dersom det ikke kommer noen.

Lenke til kommentar

Ja jo, kanskje det. Men jeg får så sykt dårlig samvittighet skjønneru. Tør nesten ikke be om mer enn 5000 på deling, siden folka var så hyggelige og ydmyke da de spurte om vi kunne spille.

Jeg skal spørre dem om de har tenkt til å ta inngangspenger. Tenk deg selv; Du skal på en svær fest, har planlagt å dra lenge. Alle kompisene er der, du veit det blir fett. Bare et problem. Det koster 30-40 spenn å komme inn.

Da er det kanskje ikke så mange som velger å droppe festen bare på grunn av denne usle summen?

Lenke til kommentar
Meste vi har fått for en konsert er ikke mer enn 2000 kr :O

Takk for all hjelp! :thumbup:

8885373[/snapback]

Mener du 2000 kr per person eller 2000 kr tilsammen. Hvis det er tilsammen, så er det jo ganske drøyt at dere plutselig er gode for 5000 kr, eller hur?

Lenke til kommentar
Tusing kvar er lite. I alle fall om det er eit relativt "proft" band.

1000kr/pers var liksom det vi fikk i 10.klasse.

Har hatt eit par pubjobbar, der har vi fått 3000kr/pers. (9000,- til saman) Ca 200 besøkande.

8914516[/snapback]

Vel, nå er det ikke noe offentlig utested som har "kapret" bandet, men en ungdom som vil ha levende musikk på en bursdagsfest. Det er en forskjell der

Lenke til kommentar
Hadde det vore ei venneteneste hadde eg vore enig, men å booke eit band er å booke eit band, samme kven som gjer det.

8917831[/snapback]

Selvsagt, men det er ikke samme hvem du booker. Det er jo en forskjell på å booke Metallica og BigBang. På samme måte kan det være en forskjell på å booke ditt band, og trådstarters band (uten at jeg vet noe om hvem som er best).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...