Rescue me Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Jeg er en gutt på 15 år som veier ca 55 kg og er ca 173 høy. Er veldig tynn så jeg skal legge på meg, siden jeg skal begynne å trene styrke nå. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg bør spise, hva jeg bør spise til de forsjellige måltidene og hva jeg skal spise før og etter trening. Endret 17. juni 2007 av oblivion_-__ Lenke til kommentar
gnav Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Først og fremst; spis masse! Spis til du er stappmett og enda mer. Er et ordtak som sier: "Det er ikke før du er METT at måltidet begynner". Trykk i trynet kontinuerlig. Bare prøv å ha et noenlunde sunt kosthold, da haugevis av junkfood vil ødelegge deg. Av kosttilskudd så er vel "Gainer" ansett som en lett måte å øke i vekt på. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Hvor ofte bør jeg spise da? Lenke til kommentar
Mulldyret Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 haha! spis en masse chips, stapp i deg pølser og burgere...og litt godis på toppen gjør susen.. Lykke til! lulz.. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 haha! spis en masse chips, stapp i deg pølser og burgere...og litt godis på toppen gjør susen.. Lykke til! lulz.. 8886080[/snapback] Tror ikke usunn mat er veien å gå. Lenke til kommentar
Testo Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Masse tunfisk og rå biff. Men du skal huske at det er sykt mye vansklire å gå opp i vekt enn ned. ialle fall viss du har samme forbrening som meg. Lenke til kommentar
gnav Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvor ofte bør jeg spise da? 8886074[/snapback] Alt etter når du selv har tid til mat. Men en god tommelfingerregel er å ha et større måltid hver tredje time. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Kjør på med masse sunt fett, masse proteiner og masse karbohydrater, tren hardt og godt og smør deg med tolmodighet. Ikke driv med noe kondisjonstrening bare for å forbrenne kalorier (jeg har sett altfor mange tilfeller av beinvrak uten muskler som sitter å sykler i fem timer i gymmet, skjønner ikke hvorfor egentlig når dem ikke har noe å brenne vekk på kroppen), du trenger ikke det, men du må gjerne trene f.eks intervall trening eller gerilja kardio for å øke kondisjonen, men ikke tren så lenge at du brenner vekk de hardt opptrente musklene som du så sårt trenger. Vurder gainer som det ble sagt over, det tror jeg du kan ha godt av. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Masse tunfisk og rå biff. Men du skal huske at det er sykt mye vansklire å gå opp i vekt enn ned. ialle fall viss du har samme forbrening som meg. 8886106[/snapback] jah- right... Lenke til kommentar
Superior Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (jeg har sett altfor mange tilfeller av beinvrak uten muskler som sitter å sykler i fem timer i gymmet, skjønner ikke hvorfor egentlig når dem ikke har noe å brenne vekk på kroppen) Vil anta at de driver med kondisjonstrening. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Det er ingen som har "høy forbrenning" Da spiser man bare mindre enn kroppen forbrenner/trenger Og de gangene du skeier ut og ikke legger på deg så spiser du heller ikke så mye at det blir overskuddskalorier. De som sier dem har høy forbrenning er de syltynne som spiser forlite. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Det er ingen som har "høy forbrenning" Da spiser man bare mindre enn kroppen forbrenner/trenger Og de gangene du skeier ut og ikke legger på deg så spiser du heller ikke så mye at det blir overskuddskalorier. De som sier dem har høy forbrenning er de syltynne som spiser forlite. 9056343[/snapback] Evt de spiser mye, men alt for lite kcal. De fleste trenger bare å bytte om hva de spiser på enkelte måltider for å få i seg mye mer næring, og dermed også gå opp i vekt. Lenke til kommentar
mcohen Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Masse tunfisk og rå biff. Men du skal huske at det er sykt mye vansklire å gå opp i vekt enn ned. ialle fall viss du har samme forbrening som meg. 8886106[/snapback] jah- right... 8989981[/snapback] klart det er vanskeligere å gå opp en å gå ned..det er verre og spise mer, en og spise mindre..uansett hvor du vrir og vender på det.. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Masse tunfisk og rå biff. Men du skal huske at det er sykt mye vansklire å gå opp i vekt enn ned. ialle fall viss du har samme forbrening som meg. 8886106[/snapback] jah- right... 8989981[/snapback] klart det er vanskeligere å gå opp en å gå ned..det er verre og spise mer, en og spise mindre..uansett hvor du vrir og vender på det.. 9080754[/snapback] Er vel helt og holdent i forhold til hvilken vekt du har nå. Om du mener det er vanskelig å gå opp i vekt når du veier skarve 60-70kg, med en B/F på 5% (eks), dvs fettfri vekt er 57-66,5.. Da burde du prøve livet som 90kg tung og B/F på 5%! Her snakker vi om å spise til man spyr - kontra en 60-70kg, hvor det holder å spise normal mengde. Men totalt sett, er det tyngre psykisk å gå opp i vekt enn ned, med mindre vi snakker om søppelmat. Lenke til kommentar
Compsognathus Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Få i deg noen spiseskjeer olje i tillegg til maten du spiser. Kroppen forbrenner ikke like mye sent på kvelden så det lønner seg kanskje å spise mye da. Og det er bare dumt når folk sier "Jeg har så høy forbrenning, jeg spiser mye mer enn vennene mine men de er større enn meg", jeg var selv litt sånn før. Det er ganske enkelt egentlig: Spis mye mat! Syns du at du spiser nok men du legger fortsatt ikke på deg: Spis MER mat. Vektøkning/vekttap er så enkelt at du må få i deg flere kalorier enn du forbrenner. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Jeg tror ikke du skal tenke for mye på å øke i vekt, fettprosent eller hva nå enn du mener. Spis mer enn du pleier og fortsett å trene. Ikke spis deg stappmett, altså så mett att du ikke klarer bevege deg omtrent. På kanten til å føle du vil kaste det opp igjen fordi det er ubehagelig mye. Det er viktigere hva du spiser. Få i deg haugevis med proteiner. Kjøtt, egg, fisk og meieriprodukter er gode kilder til proteiner, og siden du tydeligvis ikke er redd for å gå opp i vekt, så spis gjerne koteletter med fettet på Drikk melk til "alle" måltider, spis poteter, ris, bananer og frykt og grønt generellt. Lag\skaff varierte måltider, og ikke kylling til middag hver dag. Varier pålegg på brødet og suplimanget til hovedretten for hver dag. Husk at du bør ta dette langsomt fremover. Haster du med å bli stor, så blir du bare feit. Men spiser du mye og variert, og kombinerer dette med god trening, så vil du se stor fremgang og oppleve at du får et energioverskudd i hverdagen. Husk å få i deg nok proteiner, det er de kroppen bygger muskler av. En tommelfingerregel sier 2,5-3g protein per kg du veier om dagen når du skal bygge muskler. Endret 22. juli 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå