robertaas Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Du er til tider svært usaklig og fremstår som rimelig useriøs. Jeg er klar over at for mange naive nordmenn som lever i en drømmeverden fremstår virkelighetens verden som en usmakelig løgn. Jeg kaller en spade for en spade og kaller en person som prøver å misbruke asylinstituttet for en svindler. Husk at disse individene tvinger oss til å bruke ressurser vi kunne brukt på kvoteflyktninger og får nordmenn til å mistenke de som har reelt behov for asyl. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Du kaller meg altså en naiv nordmann som lever i en drømmeverden? Interessant, veldig interessant. Tenk om alt hadde vært så svart / hvit som du skisserer det, da hadde ting vært enkelt da. Dine uttalelser i denne tråden er i stor grad basert på synsing, eller er jeg fortsatt i drømmeland tro? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Dine uttalelser i denne tråden er i stor grad basert på synsing, eller er jeg fortsatt i drømmeland tro?Jeg har ikke detaljkunnskaper om alle søknadene, men det går ann å bruke litt sunn fornuft: a) Asyl, eller politisk asyl som det heter er en rett til beskyttelse som personer kan få om man de spesielt forfulgt eller i en større fare en den generelle befolkningen i hjemlandet. Det er typisk oposisjonspolitikere som får dette. Det er altså ikke noe som gis fordi mange er fattige eller fordi situasjonen er generelt farlig for alle i hjemlandet. Mange av asylsøkerne så ut til å være tenåringer, jeg kan ikke tro de har noe særlig politisk karriære bak seg. B) Man skal søke asyl i det første trygge landet man kommer til. Min utfordring om å finne en reiserute fra Afghanistan til Norge uten å komme innom andre sikre land er det enda ikke noen som har klart. Det som er mest inhumant her er at disse svindlerne skyver kvoteflyktninger tilbake i køen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Jeg er i stor grad enig med deg om at de bør sendes tilbake til Afghanistan, slik at de kan dra å søke asyl i det landet de burde dratt til i utgangspunktet. Men jeg liker ikke måten du fremstiller dem på. Du har ingen garanti for at dine beskyldninger er korrekte. Hvis alle eller noen av disse afghanerne kan bevise at de kommer til å bli drept om de blir sendt tilbake (noe som ikke virker å være sannsynlig på nåværende tidspunkt), burde de bli sendt direkte til det landet de burde dratt til i utgangspunktet. De kan jo ha dratt gjennom Russland, er det ingen som har klart å få dem til å fortelle om hvilken rute de to? Endret 20. juni 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 De kan jo ha dratt gjennom Russland, er det ingen som har klart å få dem til å fortelle om hvilken rute de to?Da burde de søkt asyl i Russland. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Russland er vel ikke spesielt trygt, selv om de prøver å innbille oss om at de har et demokrati. Men de kunne nok ha søkt asyl der ja. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Det som er mest inhumant her er at disse svindlerne skyver kvoteflyktninger tilbake i køen. 8906835[/snapback] Det er ikke SVINDEL å protestere mot et byråkratisk fattet vedtak. I verste fall er det sivil ulydighet. Både lokal-politikere og stortingsrepresentanter har engasjert seg i lignende saker. Og, noen sitat av deg; De betaler for å få hjelp til å svindle Norge og så var det ikke like enkelt som de trodde. Det er klart de er skuffet, de har kjøpt en kjempedyr asylcharttertur til Norge hvor de hadde blitt lovet at naive nordmenn skulle gi dem alt de pekte på og god inntekt resten av livet uten å jobbe. Du slenger rundt deg med at disse trodde de skulle få god inntekt resten av livet uten å jobbe og svindel begrepet. Hva vet vi om deg? Jobber du, eller lever du på sosialtrygd, arbeidsledighetstrygd? Du bør opplyse oss om identitetetn din, navn/adresse og hva du jobber som etc. slik at vi kan kontrollere om du er mere nyttig for samfunnet enn de folka du angriper. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Du slenger rundt deg med at disse trodde de skulle få god inntekt resten av livet uten å jobbe og svindel begrepet. Hva vet vi om deg? Jobber du, eller lever du på sosialtrygd, arbeidsledighetstrygd? Du bør opplyse oss om identitetetn din, navn/adresse og hva du jobber som etc. slik at vi kan kontrollere om du er mere nyttig for samfunnet enn de folka du angriper.Joda, jeg betaler nok i skatter og avgifter til å underholde opptil flere asylsøkere om det er det du lurer på. Men du snakker fremdeles om dette som om det er regulær innvandring det dreier seg om. Det dreier seg altså om misbruk av asylordningen og ikke noe annet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Men du snakker fremdeles om dette som om det er regulær innvandring det dreier seg om. Det dreier seg altså om misbruk av asylordningen og ikke noe annet. 8907904[/snapback] UDI har tatt feil før i sine avgjørelser, og måttet omgjøre sine vedtak. Speisielt i saker der familier med barn har blitt truet med hjemsendelse. Dog tror jeg ikke det vil skje her, sånn sett har småligheten seiret. I verdens rikeste land.. Endret 20. juni 2007 av Hotbox Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 UDI har tatt feil før i sine avgjørelser, og måttet omgjøre sine vedtak. Speisielt i saker der familier med barn har blitt truet med hjemsendelse. Dog tror jeg ikke det vil skje her, sånn sett har småligheten seiret. I verdens rikeste land.. Noe vi ikke vil være spesielt lenge om denne særnorske ettergivenhetspolitikken fortsetter. Vil vi ha franske tilstander i Norge? Vi får det vel kanskje uansett, det er mange muslimer her som bare har lojalitet til to ting; familien og Koranen. Ikke til Norge som nasjon. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Vil vi ha franske tilstander i Norge? Vi får det vel kanskje uansett, det er mange muslimer her som bare har lojalitet til to ting; familien og Koranen. Ikke til Norge som nasjon. 8908812[/snapback] Vi får kanskje franske tilstander flere steder, den frykten "deler jeg med deg". Setter vi den pågående ordbruken i enkelte kretser inn i en historisk ramme, og bytter om på ordene muslimer med jøder, gjenkjenner vi retorikken og beskyldningene som hagler ned. De som nører oppunder denslags grums burde tenke seg godt om. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 UDI har tatt feil før i sine avgjørelser, og måttet omgjøre sine vedtak. Speisielt i saker der familier med barn har blitt truet med hjemsendelse. Dog tror jeg ikke det vil skje her, sånn sett har småligheten seiret. I verdens rikeste land..Hva har dette med smålighet å gjøre? Tenker du i det hele tatt på konsekvensene at det du sier? Hva vil du for eksempel si til: A) En kvoteflyktning som mister plassen sin til en asylsvindler fra Afghanistan: "Sorry, men han som fikk plassen din satt forran Stortinget så vi bare måtte gi ham asyl. Deg så vi ikke, så deg driter vi i"? B) Asylsøkeren fra Aghanistan som dro frivillig hjem: "Du var skikkelig dum som gjorde som du fikk beskjed om. I Norge belønner vi bare snyltere og kriminelle"? C) Neste asylsøker som kommer: "Om du får avslag har vi nå presedens på at om du bare setter deg forran Stortinget så vil du få opphold til slutt.". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå