Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hei Jeg har endel cd'er jeg skulle kopiert til en best of cd for bruk i bil. Derfor ser jeg etter ett program som kan kopiere sanger fra cd til harddisk uten tap av lydkvalitet. Hva er det beste? Helst gratis. Takk for svar! Hilsen geva Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Audiograbber er eit fint program. Kan rippe til WAV, eller til eit komprimert format som MP3 og Vorbis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Audiograbber er eit fint program. Kan rippe til WAV, eller til eit komprimert format som MP3 og Vorbis. 8885019[/snapback] takker! Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Windows Media Player ripper også til WAV Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Jeg anbefaler Exact Audio Copy som gjør hva navnet sier i motsetning til mange andre programmer. Dette fordi EAC tar hensyn til Redbook-formatet på CDene, og ripper med redundans for å sikre dataintegriteten. Forøvrig er det ingen vits å lagre det som .WAV-filer, med mindre dette avhengiger av kompatabilitet med avspilleren din. For lagring av ukomprimert lyd vil jeg anbefale FLAC - Free Lossless Audio Codec. Da får du en komprimert fil som er bit-perfekt med den orginale .WAV-fila, men tar ca. bare halve størrelsen Se også her: Hva er det beste lydformatet? Endret 18. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg anbefaler Exact Audio Copy som gjør hva navnet sier i motsetning til mange andre programmer. Dette fordi EAC tar hensyn til Redbook-formatet på CDene, og ripper med redundans for å sikre dataintegriteten. Forøvrig er det ingen vits å lagre det som .WAV-filer, med mindre dette avhengiger av kompatabilitet med avspilleren din. For lagring av ukomprimert lyd vil jeg anbefale FLAC - Free Lossless Audio Codec. Da får du en komprimert fil som er bit-perfekt med den orginale .WAV-fila, men tar ca. bare halve størrelsen Se også her: Hva er det beste lydformatet? 8887290[/snapback] Endelig en som har skjønt det Bruker kun EAC her i huset. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) er ripperen (wav) i Nero 6 Ultra bra nok? Endret 17. august 2007 av Slettet-0ncAanc1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Har en ZOOM MRS 1246 må ha Wave filer av CD`n som er brendt på Zoomèn... Wave fila som en får av Cd vises ikke på skjermen.. Er det noe program som kan dette Lenke til kommentar
Tangent Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 (endret) Bare kaster ut en tanke her.... Hva med å ta den enkelte CD og lage et image av den på PC'en. Blir mest sannsynlig en .ISO eller .BIN fil... Windows skal etter sigende kunne lage image av CD/DVD selv. Har ikke prøvd for mye selv, men holder meg til gamle velfungerende PowerISO... Åpne imaget i windows (dobbeltklikk) og dra den enkelte låta rett over på CD'en du skal brenne til. W10 brenner selv.. Endret 23. januar 2021 av Tangent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå