Gå til innhold

Hvilken ASUS maskin skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Det står mellom disse to:

 

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=331667&sku=331595

 

Bruksområdet vil være studier og utdanning, jobb, og fritid med delvis bruk til spill (men ikke mye). Den vil hovedsakelig brukes som ett vekrtøy i studering og utdanning og jobb samt relaterte og lignende saker. Vil ikke bli brukt mye til spilling, hvertfall ikke av tungdrevne og store spill.

 

Jeg er klar over enkelte forskjeller slik som skjermoppløsning/størrelse, harddiskstørrelsen og lignende. Jeg er bare usikker på hvilken maskin som vil treffe mitt bruksområde best. Har tenkt til og ta den til venstre, for den er jo uansett kratikst, men vil den tjene bruksområdet best? Jeg antar det, og har siktet meg på den. Ønsker bare noen kommentarer fra utenforstående som også har god og bedre peiling på data generelt enn meg selv.

Endret av Chris_is_me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det jo snakk om to vidt forskjellige pc'er.

 

Den ene en koloss av en maskin og en liten portabel. Den til venstre på 4.4 kilo og 17" skjerm er definitivt ikke noe jeg ville valgt dersom du skal dra den med deg i studier etc. Det er den lite egnet til. Den passer best som en skrivebordserstatter.

 

Det blir nesten som å velge mellom buss eller personbil.

Lenke til kommentar

Jeg vil si den til høyre treffer deg mest når det gjelder bruks områder.

 

Er ett mere spennende produkt også

 

Har du ikke bruk for den store skjermflaten så ikke kjøp den andre

 

Når det gjelder spilling egner ingen av de seg noe særlig

 

Spilling på laptopper gjøres på spesifikke spille laptoper

 

men som du selv sier den til høyre er krafigere,,,men mye større og drasse på og

 

Kan være smart og søke litt på nettet etter bruker tester på de forskjelige maskinene da ikke alltid hardware sier alt

Endret av shortleg
Lenke til kommentar
1: Jeg vil si den til høyre treffer deg mest når det gjelder bruks områder.

 

2: Spilling på laptopper gjøres på spesifikke spille laptoper

8885531[/snapback]

 

1: Enig, men du finner laptop med samme spesifikasjoner billigere hvis du ser litt på andre merker/nettbutikker.

 

2: Ja, som feks Multicom IFL90+. :love:

 

Skal du bruke pc'n mye på skolen (ergo bære mye på den) så vil jeg ikke anbefale deg 17" skjerm, 15,4" er maks. (Basert på egen erfaring. ;))

Lenke til kommentar
1: Jeg vil si den til høyre treffer deg mest når det gjelder bruks områder.

 

2: Spilling på laptopper gjøres på spesifikke spille laptoper

8885531[/snapback]

 

1: Enig, men du finner laptop med samme spesifikasjoner billigere hvis du ser litt på andre merker/nettbutikker.

 

2: Ja, som feks Multicom IFL90+. :love:

 

Skal du bruke pc'n mye på skolen (ergo bære mye på den) så vil jeg ikke anbefale deg 17" skjerm, 15,4" er maks. (Basert på egen erfaring. ;))

8885555[/snapback]

 

finnes det anndre en asus i den model klassen som tilbyr vista sideshow?

 

Men nå er ikke det et krav fra han da

 

så billegere finne alltids

 

leser nå på nettet at den til venstre er markedsført som en gaming pc

 

test av denne her: http://www.hothardware.com/Articles/ASUS_G...tebook_Preview/

 

sitat fra test: siden det er en gaming pc tar man ikke denne ofte på fanget..

 

stor og klumpete med andre ord

Endret av shortleg
Lenke til kommentar

Foretrekker helst ASUS ja etter gode personlige erfaringer med ASUS i forhold til andre merker.

 

Etter og ha lest igjennom en del av tilbakemeldingene her, og tittet litt mer rundt kom jeg over denne:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334617&view=detailed

 

Den er fortsatt av en kraftig stort, men tror vell denne passer inn et sted mellom de to jeg har oppnevnt tidligere. Og da tror jeg den passer mer til mitt bruk.

 

I forhold til disse 3? Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Foretrekker helst ASUS ja etter gode personlige erfaringer med ASUS i forhold til andre merker.

 

Etter og ha lest igjennom en del av tilbakemeldingene her, og tittet litt mer rundt kom jeg over denne:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334617&view=detailed

 

Den er fortsatt av en kraftig stort, men tror vell denne passer inn et sted mellom de to jeg har oppnevnt tidligere. Og da tror jeg den passer mer til mitt bruk.

 

I forhold til disse 3? Hva tror dere?

8885955[/snapback]

 

en liten perle den siste du har fisket opp da :)

Endret av shortleg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...