Gå til innhold

Oslo versus Tromsø

britty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt OT.

men siden vi er inne på isbjørner.

hadde en jente fra bergen på msn (mobber ikke bergensere)

men hun tok kaka, maste hele tiden om at jeg måtte ta bilde av isbjørnene..

On topic:

Jeg har ikke vært i oslo da. men ville uansett valgt tromsø.

hører mye positivt om utelibet der.. =)

Lenke til kommentar

Det er to byer i Norge som konkurerer om det beste utelivet. Det er Bergen og Tromsø, Oslo er ganske langt ned på lista. Har ikke vært noe særlig i Bergen så kan ikke si deg hvilken by i Norge som har best uteliv, men har vært mye både i Tromsø og Oslo (sammen med lokale helter så har vært på de gode uteplassene), og Tromsø er utrolig mye bedre enn Oslo.

Det som gjør Tromsø bra er alle studentene, den velkommende stemninga på byen og mange originale og gode uteplasser (Blårock i Tromsø fikk foresten full score i sist FHM der de listet opp landets beste utesteder, 6 stjerner tror jeg det var, mens det beste de listet opp i Oslo hadde 3.) Ellers har Tromsø det meste du skulle trenge av butikker og evt. OL-utbygingen og andre utbyginger som pågår allerede (stort alpinanlegg i Myrefjell, 1,5 time unna f.eks.) i området sørger for at Troms fylke er det beste området for alpin (og skisport forøvrig) i hele Norden i om kort tid.

Lenke til kommentar

ser ut til at fleste ville valgt Tromsø, var ikke klar over at det var et så bra uteliv der=)

Bare jeg får meg en jobb på en av de barene de har der så flytter jeg=)

Det er to byer i Norge som konkurerer om det beste utelivet. Det er Bergen og Tromsø, Oslo er ganske langt ned på lista. Har ikke vært noe særlig i Bergen så kan ikke si deg hvilken by i Norge som har best uteliv, men har vært mye både i Tromsø og Oslo (sammen med lokale helter så har vært på de gode uteplassene), og Tromsø er utrolig mye bedre enn Oslo.

Det som gjør Tromsø bra er alle studentene, den velkommende stemninga på byen og mange originale og gode uteplasser (Blårock i Tromsø fikk foresten full score i sist FHM der de listet opp landets beste utesteder, 6 stjerner tror jeg det var, mens det beste de listet opp i Oslo hadde 3.) Ellers har Tromsø det meste du skulle trenge av butikker og  evt. OL-utbygingen og andre utbyginger som pågår allerede (stort alpinanlegg i Myrefjell, 1,5 time unna f.eks.) i området sørger for at Troms fylke er det beste området for alpin (og skisport forøvrig) i hele Norden i om kort tid.

8886375[/snapback]

Lenke til kommentar

Hvis det sto om Oslo og Tromsø til studier, ville jeg nok tippet litt i retning av sistnevnte, selv om jeg ikke har vært der. Oslo er en kjempefin by, som jeg kunne tenke meg å bo i etter hvert, men studiene ville jeg tatt på et mindre sted. Når det gjelder uteliv skal vel Tromsø være den byen i landet med flest utesteder per innbygger, så du får nok drukket deg full der også.

EDIT: Selv bor jeg i Bergen, "Nordens Ibiza". Her er det i hvert fall hæla i taket fra torsdag til søndag, og hvis Tromsø kan konkurrere med oss tror jeg ikke du skal være redd for at utelivet er kjedelig der oppe.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...