britty Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Som tidligere sagt var jeg bestemt på å dra til Oslo. MEN..venner har _nesten_ klart å overtalt meg til å heller komme til Tromsø..so tell me.. Best by og uteliv: Tromsø eller Oslo?? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Tromsø suger sikkert maks. Kaldt, lite, teit dialekt og masse isbjørner som gjør gatene utrygge - reis til Oslo. Lenke til kommentar
britty Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 hahaha isbjørner?? d var dagens;) Tromsø suger sikkert maks. Kaldt, lite, teit dialekt og masse isbjørner som gjør gatene utrygge - reis til Oslo. 8884929[/snapback] Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Kjener ikke tromsø, og er ikke gammel nok til å ha opplevd oslo fult Men vil regne med at hovedstaden slår det meste. Sikkert dyrere å bo i oslo, men kan ikke si noe annet en skryt om oslo. Hvor bor du nå>? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Tromsø ryktes å ha et veldig bra uteliv, i hvert fall, og masse hyggelige mennesker. Tromsø er også en by av anseelig størrelse, så jeg vil tro du finner det aller meste du trenger innenfor fornuftig rekkevidde. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Tromsø suger sikkert maks. Kaldt, lite, teit dialekt og masse isbjørner som gjør gatene utrygge - reis til Oslo. 8884929[/snapback] Er alltid gøy å høre hvordan folk sør i landet tror om vi som bor i nord . Lenke til kommentar
SpecTrum Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Litt OT. men siden vi er inne på isbjørner. hadde en jente fra bergen på msn (mobber ikke bergensere) men hun tok kaka, maste hele tiden om at jeg måtte ta bilde av isbjørnene.. On topic: Jeg har ikke vært i oslo da. men ville uansett valgt tromsø. hører mye positivt om utelibet der.. =) Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Nå kan jeg ikke si så mye om Oslo siden jeg knapt har vært der, men Tromsø er absolutt en bra by å bo i spør du meg Ikke langt mellom hver ølkran her i byen når man skal ut heller. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg var i Tromsø i fjor og var overasket over alt de hadde. De hadde (nesten) alt som Oslo har, bare at det var mye mer kompakt. Dessuten var det drøssevis av kule utesteder jeg skulle ønske jeg kunne gå inn på =/ Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) er jo en grunn til at Trømsø ble valgt som OL-by Endret 17. juni 2007 av JFM Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 er jo en grunn til at Trømsø ble valgt som OL-by 8885758[/snapback] Det har vel mer med PR-en å gjøre ("Tidenes nordligste OL" osv.) enn at uteliver er så utrolig bra. Vet forøvrig at Tromsø er dårlig stelt med isbjørner, var ment som en spøk. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Ville helt klart valgt Tromsø =) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Tromsø er da kjent for et bra uteliv. Lenke til kommentar
Xaser Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det er to byer i Norge som konkurerer om det beste utelivet. Det er Bergen og Tromsø, Oslo er ganske langt ned på lista. Har ikke vært noe særlig i Bergen så kan ikke si deg hvilken by i Norge som har best uteliv, men har vært mye både i Tromsø og Oslo (sammen med lokale helter så har vært på de gode uteplassene), og Tromsø er utrolig mye bedre enn Oslo. Det som gjør Tromsø bra er alle studentene, den velkommende stemninga på byen og mange originale og gode uteplasser (Blårock i Tromsø fikk foresten full score i sist FHM der de listet opp landets beste utesteder, 6 stjerner tror jeg det var, mens det beste de listet opp i Oslo hadde 3.) Ellers har Tromsø det meste du skulle trenge av butikker og evt. OL-utbygingen og andre utbyginger som pågår allerede (stort alpinanlegg i Myrefjell, 1,5 time unna f.eks.) i området sørger for at Troms fylke er det beste området for alpin (og skisport forøvrig) i hele Norden i om kort tid. Lenke til kommentar
britty Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 ser ut til at fleste ville valgt Tromsø, var ikke klar over at det var et så bra uteliv der=) Bare jeg får meg en jobb på en av de barene de har der så flytter jeg=) Det er to byer i Norge som konkurerer om det beste utelivet. Det er Bergen og Tromsø, Oslo er ganske langt ned på lista. Har ikke vært noe særlig i Bergen så kan ikke si deg hvilken by i Norge som har best uteliv, men har vært mye både i Tromsø og Oslo (sammen med lokale helter så har vært på de gode uteplassene), og Tromsø er utrolig mye bedre enn Oslo. Det som gjør Tromsø bra er alle studentene, den velkommende stemninga på byen og mange originale og gode uteplasser (Blårock i Tromsø fikk foresten full score i sist FHM der de listet opp landets beste utesteder, 6 stjerner tror jeg det var, mens det beste de listet opp i Oslo hadde 3.) Ellers har Tromsø det meste du skulle trenge av butikker og evt. OL-utbygingen og andre utbyginger som pågår allerede (stort alpinanlegg i Myrefjell, 1,5 time unna f.eks.) i området sørger for at Troms fylke er det beste området for alpin (og skisport forøvrig) i hele Norden i om kort tid. 8886375[/snapback] Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Hvis det sto om Oslo og Tromsø til studier, ville jeg nok tippet litt i retning av sistnevnte, selv om jeg ikke har vært der. Oslo er en kjempefin by, som jeg kunne tenke meg å bo i etter hvert, men studiene ville jeg tatt på et mindre sted. Når det gjelder uteliv skal vel Tromsø være den byen i landet med flest utesteder per innbygger, så du får nok drukket deg full der også. EDIT: Selv bor jeg i Bergen, "Nordens Ibiza". Her er det i hvert fall hæla i taket fra torsdag til søndag, og hvis Tromsø kan konkurrere med oss tror jeg ikke du skal være redd for at utelivet er kjedelig der oppe. Endret 18. juni 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Som tidligere sagt var jeg bestemt på å dra til Oslo. MEN..venner har _nesten_ klart å overtalt meg til å heller komme til Tromsø..so tell me.. Best by og uteliv: Tromsø eller Oslo?? 8884900[/snapback] Her kan du lese om studentlivet i Tromsø og det enorme utelivet, sjekk innom linken på posten og klikk deg rundt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå