Gå til innhold

Øl priser rundt om i Norge/Europa

Anbefalte innlegg

Øl er billig så lenge det er lokal øl i de fleste land.. uten om norden og Storbritannia . Ellers så ligger lokal ølene i Europa på en 10 -40 kr utifra om det er bare eller uteplass og lignnede.

9431010[/snapback]

Vi bør vel også få med at i de fleste land er en øl 0,5 l - og ikke dette lureriet som har vært i Norge de siste årene med 0,4 l

9440595[/snapback]

ja det er noe piss det der. Er noen som fremdeles selger halvlitere evt 0.6 enda da

9444378[/snapback]

På Klokkesvingen i Trondheim selger de både 0,5 og 0,6 til en rimelig penge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
I Danmark må man vel regne med å betale ca 25-40,- for en pils ute på byen. Det er med andre ord ikke så veldig mye billigere enn i Norge. I butikken er det derimot veldig billig (4-5 kroner for en flaske 0,33 om man benytter seg av kvantumsrabatten som de bestandig har).

På steder som ikke har så mye annet å tilby enn drikke er det ofte 15 kr for en halvliter. Har også sett shotter til 10 kr.

Når det er tilbud på de store supermarkedene er det vanlig med ca. 100 NOK for et brett med Tuborg eller Carlsberg. Har sett dansk billigøl helt ned i 30 DKK for 30 flasker (Harboe).

I Tyskland kan man få et brett med f.eks. Tuborg og tilsvarende ned i 30-40 kr.

I Vigo i Spania (vestkysten) husker jeg lokal øl (0,33) kosta €0,80 og vannet €1 på restauranten på hostalet jeg bodde på. I butikken fikk man blant annet 1 liter Smirnoff vodka til €8 og 5 stk. Budweiser til €1. 1 liter Eroski kartongvin (tilsvarende First Price) gikk for €0,43. :p

Lenke til kommentar

Her jeg er nå (Wolverhampton, UK) koster en flaske grolsch ca. 6 kroner i butikken. Det er hvis du kjøper en kasse med 20, da.

Ute koster ølen mellom 17 og 30 kroner, avhengig av hva og hvor. Jeg drikker en del Corona ute her, og da betaler jeg rundt 25 kr. flaska.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...