Gå til innhold

Øl priser rundt om i Norge/Europa

Anbefalte innlegg

I Danmark må man vel regne med å betale ca 25-40,- for en pils ute på byen. Det er med andre ord ikke så veldig mye billigere enn i Norge. I butikken er det derimot veldig billig (4-5 kroner for en flaske 0,33 om man benytter seg av kvantumsrabatten som de bestandig har).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er sånn tårlig billig øl i Bulgaria også veit jeg :hmm:

8894977[/snapback]

Definitivt. Så øl til 0.9 leva/halvliteren tilsvarende 3,6 nok. I tillegg kostet drinkene 6-7 og med happy hour hele kvelden (dobbel drink til vanlig pris) fikk man 600ml gode, sterke drinker til under 30 kroner.

Lenke til kommentar
Noen som vet prisene i Danmark ?

8943909[/snapback]

Da jeg var der var det nesten halve prisen av i Norge...

Btw.. skal til sunny beach om 6 dager... det er det vel billig? xD

8979540[/snapback]

Kjøpte lokalt øl på et utested, kostet meg 6kr for halvlitern, synes ølet smakte svært godt.

Endret av Sirhaavard
Lenke til kommentar
Noen som vet prisene i Danmark ?

8943909[/snapback]

Da jeg var der var det nesten halve prisen av i Norge...

Btw.. skal til sunny beach om 6 dager... det er det vel billig? xD

8979540[/snapback]

Kjøpte lokalt øl på et utested, kostet meg 6kr for halvlitern, synes ølet smakte svært godt.

8995721[/snapback]

Nice! Skal prøve å få med meg noe hjemover.. :) Visst d går igjennom tollen ;D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte meg en 5literskagge med....å i helvete heter det da? ...ehm...Aguardiente fra Medellín (deilig sprit de absolutt burde solgt i Norge) for 40 kr.

Nå var vel det verken i Europa eller ølpriser, men kan hvertfall si at om du går på byn med 50 kr (nei, de bruker ikke kr der) så er du shitfaced når du kommer hjem.

edit; hva faen? var sikker på jeg skrev hvilket land det gjaldt. Uansett: Colombia.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

I Østerrike er ølprisen:

0,5 l øl i glass (Krügerl) i lokale: ca. 20-24,- kr.

o,5 l øl på boks i butikk: fra 4,- kr.

..men det hører med i historien at det tyske og det østerriske ølet er MYE bedre enn det man får i Norge. Husk at den norske bryggeritradisjonen kopierer den tysk-østerriske.

Lenke til kommentar
Øl er billig så lenge det er lokal øl i de fleste land.. uten om norden og Storbritannia . Ellers så ligger lokal ølene i Europa på en 10 -40 kr utifra om det er bare eller uteplass og lignnede.

9431010[/snapback]

Vi bør vel også få med at i de fleste land er en øl 0,5 l - og ikke dette lureriet som har vært i Norge de siste årene med 0,4 l

Lenke til kommentar
Øl er billig så lenge det er lokal øl i de fleste land.. uten om norden og Storbritannia . Ellers så ligger lokal ølene i Europa på en 10 -40 kr utifra om det er bare eller uteplass og lignnede.

9431010[/snapback]

Vi bør vel også få med at i de fleste land er en øl 0,5 l - og ikke dette lureriet som har vært i Norge de siste årene med 0,4 l

9440595[/snapback]

ja det er noe piss det der. Er noen som fremdeles selger halvlitere evt 0.6 enda da

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skal snart på fotball tur til London, har aldri vært der, men hvordan er prisene der?

Sånn ca som i Norge eller?

9444549[/snapback]

Når jeg var der for 5 år siden kostet en "pint" rundt 2 pund, altså ca 25 kroner. Men kommer vel an på hva slags øl du skal ha, hva slags sted du besøker osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...