grrcarl Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Hei, Lenge siden jeg skrev noe i dette forumet tror jeg, men så er tiden kommet for igjen å bygge litt Har forsøkt å følge med/søke litt rundt etter pc-komponenter, men er litt usikker. Maskinen skal brukes til litt spilling, samt at den streamer til en xbox 360 (en jobb min gamle også klarer greit forsåvidt). Komponenter som jeg ønsker å ha med fra den gamle pcen: NorthQ 4775 400W PSU (om mulig) En dvd-brenner (IDE) 2x Samsung P120 250gb Tastatur og evt. mus. Komponenter jeg skal kjøpe (med forslag i parentes): CPU, Intel Core 2 Duo (E6600) Hovedkort (Asus P5B) Ram (OCZ 2gb "nvidia sli") Skjermkort (Inno3D 8800 GTS 320mb) Kabinett (Coolermaster Mystique 631) CPU-kjøler (Noctua UH-12F) Mus (forslag?) Ønsker å havne på rundt 8000 kroner +/- i pris. Håper å finne en sammensetning som er så stillegående som det lar seg gjøre, med grei ytelse. Er det noen vitere der ute som kan foreslå et bedre oppsett? Evt. om strømforsyninga jeg har holder (den er relativt ny, og stillegående, derfor jeg vil beholde den)? Takknemlig for alle forslag/svar! EDIT: Skjermen min har en native oppløsning på 1280x1024, så det er denne jeg vil kjøre spill i, regner med det holder med det skjermkortet da? Endret 17. juni 2007 av websheriff Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Om strømforsyningen holder er vanskelig å si, men den bør det. Jeg har en 500W som driver en E6600 på 3,33ghz og 1,4v, samt fire disker og litt av hvert av vifter og et X1800XT skjermkort. I tillegg en swiftech pumpe.. Skjermkortet du har valgt vil holde vakkert med den oppløsningen, hk, ram og cpu harmonerer, og kjøleren er en av de beste på markedet. Når det gjelder mus vil jeg anbefale deg å ta turen ned til en Elkjøp eller lignende, og prøvekjøre det da har av mus. Det er passformen som teller når det gjelder mus! Lenke til kommentar
grrcarl Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Takk for svar! EDIT: PCen er i hus, etter litt om og men. Foreløpig går det meste greit, dog er CPUen litt varm føler jeg. Med den enorme kjøleren skulle det være duket for en riktig så lav temperatur, men CPU ligger på 44 C under bare litt load. Har ikke testet full load enda (spill eks.). Kan jeg ha vært for forsiktig med kjølepasta? Eller er core 2 duo'ene så varme? Endret 22. juni 2007 av websheriff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå