HEE Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jepp. noen som kan gi meg et svar på det :wink: intel blir jo 24 tror jeg uten vifte . Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Har med hvordan cpu'en er bygget opp. Hvor mye strøm den bruker, kjøleren, varme sprederen til p4 er et meget bra eksempel. Den sprer varmen på et mye større område. så er og bygge prosesen som og avgjør 0.18µ er varmere enn 0.13µ og snart begynner intel med den byggeprosesen 0.09µ. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 hahahhahah Om du ikke har noe annet å si så kan du la være å si noe i det hele tatt Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Kjetil Lura har rett. Det har med hvordan prosesoren er oppbygd. en AMD TBird bruker kanskje 60-70 W...... DET BLIR LITT VARME 8) MVh. LOZER Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Kjetil Lura har rett. Det har med hvordan prosesoren er oppbygd. en AMD TBird bruker kanskje 60-70 W...... DET BLIR LITT VARME 8) MVh. LOZER Jo men p4 bruker mye mere strøm en AMD sine cpu'er gjør? Det har med kjøleren og varmesprederen til p4 som gjør at den har bra kjøling, og at den er bygget med 0.13µ mikron(stemmer ikke det)Mikron er det µ stor får? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hvis du vil lære om varme følg den nederste linken min, der står watt til MANGE prosessorer Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Om du ikke har noe annet å si så kan du la være å si noe i det hele tatt Sorry. ble bare litt revet med.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hvis du vil lære om varme følg den nederste linken min, der står watt til MANGE prosessorer Eller lese noen av pgressum sine poster, Han har mangen bra når det gjelder strømforbruket og varme? Lenke til kommentar
ærlige_roffen Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Selve kjernen på AMD-prosessoren er fysisk mindre enn tilsvarende for Intel. Dermed er det mindre rom for varmen å fordele seg på, slik at AMD blir varmere - selv med lavere watt-forbruk. (Intel har i tillegg en varmespreder på P4'ene sine) En fordel med små cpu-kjerner, er at man kan lage flere cpu'er per produksjonssyklus, slik at produksjonskostnaden per enhet går ned. Da blir'e billig, vettu. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Kjetil Lura har rett. Det har med hvordan prosesoren er oppbygd. en AMD TBird bruker kanskje 60-70 W...... DET BLIR LITT VARME 8) MVh. LOZER AMD Athlon 1400 (Thunderbird) 72.1W 0.18-micron AMD Athlon XP 2800+ (Thoroughbred-B) 74.3W 0.13-micron :o Lenke til kommentar
HEE Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 Hei alle sammen takker for alle svar :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå