Gå til innhold

Returrett, har funnet feil.


Anbefalte innlegg

kan jeg benytte returrett på en ødelagt vare, jeg vet ikke om det er meg eller noen leverandør el. som har ødelagt varen. Hvordan går jeg fram da?

 

Jeg har funnet feil på hovedkortet jeg bestilte etter jeg har montert det(bøyde pinner på socket). Hvordan går jeg fram? Det gjelder komplett

Endret av Mott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor på selve socketen ja

midt på, langs sidene?

 

NeXz: socket 775 har "pinnene" på hovedkort, ikke CPU (vel det er vel mer som fjører) AMD er også på vei over på dette designet, men er usikker på om de har byttet enda...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hmm, det var ikke akkurat de mest typiske "jeg har presset for hardt på CPU når jeg installerte kjøler" feilene nei... noe enhver kundebehandler med en halv hjerne burde forstå også. det ville dessuten være flere bøyde pinner enn bare en på hver side isåfall. (antar at det bare dreier seg om en på hver side?).

 

Det du skal benytte deg av kalles reklamasjonsrett. Hvordan du går frem da kan du sikkert finne på nettsiden til butikken du kjøpte det av. De pleier å ha instrukser for hvordan å gå frem ved reklamasjon. Selv liker jeg å ringe til butikken først og forklare situasjonen, jeg føler jeg kommer lengre, raskere ved å snakke med en person fremfor returskjema/epost.

 

Da kan jeg også forklare forhold som dette (at sannsynligheten for monteringsfeil er liten i forhold til om si 3-4 pinner i det ene hjørnet var bøyd) og argumentere. Det går som regel raskere fordi all diskusjon som ville gått via email og gjerne ville drøye til 1 reply til dagen blir unnagjort på 2 minutter.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...