Mott Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) kan jeg benytte returrett på en ødelagt vare, jeg vet ikke om det er meg eller noen leverandør el. som har ødelagt varen. Hvordan går jeg fram da? Jeg har funnet feil på hovedkortet jeg bestilte etter jeg har montert det(bøyde pinner på socket). Hvordan går jeg fram? Det gjelder komplett Endret 17. juni 2007 av Mott Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Er vel bare å sende de en mail. Netshop har ihvertfall en egen returknapp når du logger inn på siden dies. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Men problemet er om jeg får igjen pengene. Jeg vet jo ikke hvem som har påført skaden. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Du kjører jo bare på at det ikke er du som har laget feilen.. Men feilen var der fra før.. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Men vil det fungere?? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Det kommer jo litt annpå hvordan det ble fraktet.. Hvis det kom i full pakningen, kan det vel ikke være fraktens feil.. Men hva er det som egentlig er skadet?? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Selve socketen, pinnene er bøyd (noen) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 ETTER montering? Vil det si etter at du har forsøkt å sette en CPU på hovedkortet eller etter at det er installert i Kabinett og du rev av den beskyttelsestapen? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Ja det vil det si, det har stått en prosessor i der i 5 dager. Oppdaget feilen nå, når jeg skulle finne serienummer til returrett Endret 17. juni 2007 av Mott Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) edit:Hvor er de bøyde pinnene? Endret 17. juni 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Mott Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 På selve hovedkortet, på den socketen der prosessoren har stått, der er det bøyde pinner, elelr tenkte du på hvor på selve socketen?? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 De bøyde pinnene må vel være på CPU ? Har du montert en pc før? Eller var den ferdig montert? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) hvor på selve socketen ja midt på, langs sidene? NeXz: socket 775 har "pinnene" på hovedkort, ikke CPU (vel det er vel mer som fjører) AMD er også på vei over på dette designet, men er usikker på om de har byttet enda... Endret 17. juni 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 ahh, da har jeg bare misforstått Har ikke fått med meg at det er snakk om en sånn cpu Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Hmm, det var ikke akkurat de mest typiske "jeg har presset for hardt på CPU når jeg installerte kjøler" feilene nei... noe enhver kundebehandler med en halv hjerne burde forstå også. det ville dessuten være flere bøyde pinner enn bare en på hver side isåfall. (antar at det bare dreier seg om en på hver side?). Det du skal benytte deg av kalles reklamasjonsrett. Hvordan du går frem da kan du sikkert finne på nettsiden til butikken du kjøpte det av. De pleier å ha instrukser for hvordan å gå frem ved reklamasjon. Selv liker jeg å ringe til butikken først og forklare situasjonen, jeg føler jeg kommer lengre, raskere ved å snakke med en person fremfor returskjema/epost. Da kan jeg også forklare forhold som dette (at sannsynligheten for monteringsfeil er liten i forhold til om si 3-4 pinner i det ene hjørnet var bøyd) og argumentere. Det går som regel raskere fordi all diskusjon som ville gått via email og gjerne ville drøye til 1 reply til dagen blir unnagjort på 2 minutter. Endret 17. juni 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Men har pcen fungert i 5 dager? Fikk du plassert CPU på plass?? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg fikk plasert CPU. Men PCen har aldri virket. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Enig med det MrLee sier.. Er lite sannsynelig at du har klart å bøye 2 pinner.. Så var nok noe galt fra før.. Så gjør det MrLee sier.. Så går nok ting bra Lenke til kommentar
Mott Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 OK. Da ringer jeg komplett i morgen tidlig. Vis ikek dette fungerer så kan jeg jeg kjøpe et make demokort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå