vbjornevik Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hei. Jeg har en Yamaha 25 hk med lang stamme på min Hurrycane 370, men lurer på om det gjør at jeg mister mye fart? Eller andre konsekvenser? Takker for alle svar Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det svekker jo kjøreegenskapene, og du vil miste ganske mye fart, kjøp deg en kortstammet en du Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Stemmer det som csViRuS sier, du bør få deg en kortstammet for mer fart å bedre kjøreegenskaper.. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Ok. Får se om jeg får lokket pappa med på det Men egentlig er han lei hele båten og vil bli kvitt den.. Men tjener jeg mye fart på å få kortstammet? Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 jeg har akkurat kjøpt yamaha 25 lang stamma til cybern min jeg også nå. cyber og hurrycane er jo det samme, men har du prøvd å kjøre båten med lang stamme? hvor fort går det og hvordan er den å kjøre?? er veldig nysjerig på det, har ikke sjøsatt båten min enda:P Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg har bare kjørt min med lang stamme Jeg tror jeg fikk den opp i 35 knop med meg alene Den er ikke dårlig å kjøre, men prøvde en lik båt, med 9,9 (12) hk suzuki, og det var noe helt annet i svinger .. Er redd for at jeg mister en del fart også.. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Selg motoren din du vbjornevik, og kjøp deg en helt lik bare med kort stamme hvis du er fornyød med den Og noe jeg vil anbefale alle og gjøre, er og i stedet for og prøve seg på kjøp og salg her på forumet, som uansett blir slått hardt ned på, bruk Bruktmarkedet vårt. det er gratis og du bruker bare forumpåloggingen din.... Er ikke så mange båtannonser der nå(faktisk bare mine to) Men det kan jo vi på båtforumet gjøre noe med, og det beste av alt, det er gratis! Ikke for og stjele tråden din vbjornevik, men jeg måtte bare få sagt det Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 det funker fint å kjøre med lang stamme på en hurrycane. (jeg har en på cyber). men du mister en del fart, fikk den i 26knop (gps) med meg og pappa i. Lenke til kommentar
Hans-J Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 hvis båten er laget for lang stamme må du ikke finne på å kjøpe kortstamme. Vet ikke helt hva de er laget for. Og hvis båten er laget for kort stamme, kjøper du en motor med kort stamme. Så enkelt er det. Hvis båten er laget for lang - og du kjøper en motor med kortstamme, vil du miste mye kjøreegenskaper. Spessielt i svinger. Da slipper den med en gang. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 hvis båten er laget for lang stamme må du ikke finne på å kjøpe kortstamme. Vet ikke helt hva de er laget for. Og hvis båten er laget for kort stamme, kjøper du en motor med kort stamme. Så enkelt er det. Hvis båten er laget for lang - og du kjøper en motor med kortstamme, vil du miste mye kjøreegenskaper. Spessielt i svinger. Da slipper den med en gang. 8963626[/snapback] Er ikke sikkert du vil komme så veldig langt heller hvis du kommer i plan. Propellen vil komme alt for langt opp i vannet. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 den er beregnet for kort stamme tror jeg.. Har en kompis som har akkurat make båt, og langstammet, og han bygget den opp bak hekken Men det ser j***** stygt ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå