Gå til innhold

Hva mener dere med støy fra psu

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Ser at det hele tiden kommer innlegg som går på hvor mye den og den psu`en støyer ekstremt mye.

Ikke noe problem å ta en hvilken som helst psu og finne hundre innlegg som går på at man ikke bør kjøpe den fordi den støyer ekstremt mye.

Oppfattelsen av støy er vel relativt, og jeg antar at type kabinett også spiller inn.

En psu som monteres stabilt i bunn med dempematter vil vel støye mindre enn en som monteres i toppen og ligger og klirrer mot kabinettet.

Ett tett kabinett vil vel også bli varmere og derfor vil vel viften gå oftere enn i et åpnere kabinett?

Jeg ser også med forundring at bestemte psu`er i ulike tester defineres som svært støysvake og lydløse, men samme psu på forum kan omtales som et støymonster uten like.

Tilsvarende kan psu`er på ulike forum anbefales på grunn av lite støy, så leser man tester og der får de mye trekk på grunn av ekstremt mye støy.

Blir jo litt i tvil om det egentlig er samme psu som testerne får og som selges i butikkene, siden opplevelsene spriker så enormt.

De ulike psu`ene er jo også oppgitt med et dB(a) tall som angir støy, det er vel målt på samme måte slik at en psu ikke avgir 0 dB(a) fordi støyen ble målt to km unna?

Kan man da ikke sammenligne tall mot tall slik at en psu som avgir 18 dB(a) støyer dobbelt så mye som en som støyer med 15 dB(a)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror man skal ta de testene med en klype salt.

Har hatt 5 (neida, det er ikke mange) forskjellige psu opp gjennom årene, og de har alle vært svært stille av seg.

Man får ta den som man synes passer(utseende,watt osv)så blir man som regel fornøyd tror nå jeg.

Dette er bare MIN mening om saken :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ville vært interressant å få mer konkrete tilbakemeldinger fra folk over erfaringene med de større strømforsyningene (TT 850/1000/1200 og enermax sine tilsvarende bl.a)

Ønsker også tilbakemelding hvordan oppgitt dB skal tolkes, blir det målt likt elelr er det opp til hver produsent å oppgi hva som helst?

Kan man sammenligne støynivå direkte ved å sammenligne verdiene som oppgis?

Lenke til kommentar
Ville vært interressant å få mer konkrete tilbakemeldinger fra folk over erfaringene med de større strømforsyningene (TT 850/1000/1200 og enermax sine tilsvarende bl.a)

Ønsker også tilbakemelding hvordan oppgitt dB skal tolkes, blir det målt likt elelr er det opp til hver produsent å oppgi hva som helst?

Kan man sammenligne støynivå direkte ved å sammenligne verdiene som oppgis?

8901639[/snapback]

Hei Ankh.

Får TT 850w i morgen....ehh, i dag,så skal jeg montere, teste og gi tilbakemelding ASAP.

Ronny

Lenke til kommentar
Ser at det hele tiden kommer innlegg som går på hvor mye den og den psu`en støyer ekstremt mye.

Ikke noe problem å ta en hvilken som helst psu og finne hundre innlegg som går på at man ikke bør kjøpe den fordi den støyer ekstremt mye.

Oppfattelsen av støy er vel relativt, og jeg antar at type kabinett også spiller inn.

En psu som monteres stabilt i bunn med dempematter vil vel støye mindre enn en som monteres i toppen og ligger og klirrer mot kabinettet.

Ett tett kabinett vil vel også bli varmere og derfor vil vel viften gå oftere enn i et åpnere kabinett?

Jeg ser også med forundring at bestemte psu`er i ulike tester defineres som svært støysvake og lydløse, men samme psu på forum kan omtales som et støymonster uten like.

Tilsvarende kan psu`er på ulike forum anbefales på grunn av lite støy, så leser man tester og der får de mye trekk på grunn av ekstremt mye støy.

Blir jo litt i tvil om det egentlig er samme psu som testerne får og som selges i butikkene, siden opplevelsene spriker så enormt.

De ulike psu`ene er jo også oppgitt med et dB(a) tall som angir støy, det er vel målt på samme måte slik at en psu ikke avgir 0 dB(a) fordi støyen ble målt to km unna?

Kan man da ikke sammenligne tall mot tall slik at en psu som avgir 18 dB(a) støyer dobbelt så mye som en som støyer med 15 dB(a)?

8884298[/snapback]

Hei snakker du om min strømforsyning Thermaltake Silent Purepower 680W.

Den får ros i alle tester på grunn av at den er så støysvak, mens alle andre må slite med hørselskader etter langvarig opphold i samme rom som den.

Man kan ikke stole på tester av strømforsyninger, og støynivået de opplyser.

Bjorn3d.com Thermaltake Silent Purepower 680W is Very quiet

Systemcooling.com Thermaltake Silent Purepower 680W is very quiet

Tech-gear.org Thermaltake Silent Purepower 680W is extremely quiet

Legitreviews.com Thermaltake Silent Purepower 680W is one of the quietest PSU's Ive had in my system

Jeg kan ikke fårestille meg at det finnes andre strømforsyninger på markedet, som er i nærheten til å bråke like mye som en Thermaltake Silent Purepower 680W.

Her kan du lese hva brukerne på hardware.no mener om Thermaltake Silent Purepower 680W

Lenke til kommentar

Jah, da var min Tt Toughpower 850W montert og kommet i gang. :thumbup:

Har spilt litt,et par stresstester,og 3x3Dmark06 etter hverandre, men psu er fortsatt helt lydløs.

Hører bare et svakt sus fra viftene(3x12cm + 4x9.2cm + 14cm) :thumbup:

De som klager på støy fra denne,må ha gjort noe galt en plass.

Tester av psu er bare bull....

Finnes vel ikke noen standard, såvidt jeg vet, om avstand fra psu det skal måles.

Hva med turtall?

I forhold til hvilket chassis?

BARE TULL OG FJAS :!:

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar
Finnes vel ikke noen standard, såvidt jeg vet, om avstand fra psu det skal måles.

8908894[/snapback]

dB skal alltid måles ved 1 meters avstand...

8909133[/snapback]

Greit nok det, men tror du ikke at det kan være fristende å tøye den meter`n litt?

En ting til: Hvis det er 20db på 1 meter avstand....hvor mange db er det da,la oss si 30cm unna?

Tror psu høres jæ... bra da :thumbdown:

Lenke til kommentar

8908894[/snapback]

8909133[/snapback]

Det betyr ikke at det gjøres, og selv det garanterer ikke at tallene er direkte sammenliknbare. Desverre er det alt for mye støytall i dataverdenen som ikke riktig (dvs tallene er urealistisk lave kontra hva man fakisk vil høre), og ikke sammenliknbare seg i mellom.

Ellers anbefaler jeg tråstarder silentpcreview, de har svært gode tester av PSUer, inkludert støy.

AtW

Lenke til kommentar

8908894[/snapback]

8909133[/snapback]

Det betyr ikke at det gjøres, og selv det garanterer ikke at tallene er direkte sammenliknbare.

AtW

8910290[/snapback]

Jeg vet, men det hadde hjulpet veldig ;), da blir det også mye lettere og sammenlikne...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...