SisteBert Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Nei, men hvis det ikke gjentar seg så la det være. Når man er 16 er det vanlig å krangle litt Lenke til kommentar
drugis Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 mishandling å mishandling mr. kan skje i de fleste hjem rundtom. før i tiden når forige generasjon voks opp hadde ikke folk brydd seg om sånt som dette engang. mens nåtildags skal man gå til eit støtteapparat å whine om allt. skjere det over tid så tar du det opp med dem før du går til barnevernet. kan hende di forstår alvoret i det da. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gutt_* Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Altså. Nå har jeg snakket med moren til han jeg var hos tidligere endel. Hun klarer å se på situasjonen riktig. Og skal ha snakket med moren min osv.. Altså, moren min driver å truer med å melde meg som savnet til politiet nå.. Snakker om å presse en ut av hjørnet... eneste jeg vil ha er fred i et par dager! Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg tror du skal vente litt med barnevernet.. Du kommer til å angre. Hvordan har det gått idag da? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Eneste rådet jeg kan komme med er at du kanskje kan ta kontakt med psykiatrisk poliklinikk i nærområdet ditt... dette høres ganske drastisk ut, det vet jeg. Men det høres ut for meg som at foreldrene dine har egne problemer meg seg selv og hverandre.. Fra det øyeblikket man bruker kroppen til å utrykke seg (vold, kvelertak osv) så har man gått over sin egen grense. Det er INGEN andre enn en selv som kan kontrollere kroppen sin, og er man forelder så burdte man søke hjelp.. Kan du snakke med moren eller faren din om kanskje det hadde vært en ide og søke profesjonell hjelp for dere alle sammen? familie rådgivning? barnevernet er jo også ett tilbud, men ikke det eneste.. Det går faktisk ann å løse dette ved å snakke sammen med en rådgiver, psykiater.. bare se hvordan Dr.Phil jobber.. Alle i familien må jobbe med seg selv først, og så kan man begynne å fungere som en god familie etterhvert.. Ps. Det er du som er barnet her,og det er IKKE ditt ansvar at mamma eller pappa ikke klarer å kontrollere seg.. men kanskje du kan finne løsningen ved å søke hjelp til dere alle sammen? Endret 18. juni 2007 av Melisma Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Har du ingen kjente, onkler, tanter, foreldre til venner, lærere eller andre du kjenner godt og kan få hjelp av. Om situasjonen er like ille som beskrevet vil de kunne hjelpe deg med å få roet situasjonen. Men det bør være noen foreldrene dine respekterer og kan forstå at vil bry seg. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Be om hjelp fra foreldrene til dine kompiser, be dem følge etter deg til huset, de står ute og venter mens du går inn og snakker, prøv og si at du skal gjøre litt mer hussarbeid og prøve og glemme alt dette. Vis det blir noe alvorlig ut av det så bryter de foreldrene som står utforbi inn. Og da kan det være på tide og få hjelp fra høyere makter. Nå som du begynner på vgs, kan du kansje få bistand fra en eller annen plass så du får deg student lelighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå