Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Episode i helgen, vet ikke helt hva jeg skal gjøre

Gjest Gjest_gutt_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gutt_*

Hei.

Jeg(nesten 16) og foreldrene mine kranglet veldig på fredagen.

Moren min sa at jeg ikke gjorde en dritt her i livet og at jeg fikk venna mine til å gjøre alt for meg osv.

Så spurte jeg med en sur og irritert tone hvorfor hun mente det.

Så begynte hun å hisse opp faren min, som tok hånda si rundt halsen etterhvert, men jeg røsket den vekk.

Så fortsatte vi å krangle, så gikk jeg opp trappa og sa "hvem er det som startet det her da?"

Så smelte jeg igjen døra og låste, så kommer faren min opp og slår ut det ene panelet.

Så stakk han ut av huset.

Nå har jeg bodd hos en kompis siden den dagen, og er lite interessert i å komme hjem igjen.

Moren min tror at alt er min feil i denne situasjonen, og at hun har alt rett.

Er ufattelig sint inni meg nå, har lite lyst å returnere til det huset med et slikt dyr boende der!

Moren min sa at jeg skulle komme hjem igår og snakke, det gadd jeg ikke.

Så ringte hun idag også å sa at jeg skulle komme hjem og snakke. Hun er ikke særlig glad og tar ikke en hyggelig tone.

Hun driver å skjeller meg ut og sier masse dritt.

Hva skal jeg gjøre? Vil ikke dra hjem igjen før om et par uker minst!

Har ikke spesielt lyst til å kontakte barneværnet heller. har ikke vært så ille som nå før.

Men vil ikke utstå som et problembarn hvis jeg kontakter barneværnet, jeg er altå kjent som en veldig rolig person!

Hva skal jeg gjøre? takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har slike episoder oppstått tidligere? Er dette første gang du har "flyttet ut"? Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å ta turen hjem, for å snakke (som moren din har foreslått). Prøv å ta det rolig selv om du er sint, men hvis det viser seg at foreldrene dine er helt urimelige hadde jeg "flyttet ut" igjen. Kanskje du har en tante/onkel du kunne reist til, og forklart situasjonen osv..?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gutt_*

At faren min tok kveletak er vel ikke akkurat normalt?

Ja, det er første gang jeg har 'flyttet ut'.

Moren min driver å snakker om at de bestemmer over meg så jeg får ikke bestemme en dritt ellernoe.

Så skal det komme nye regler i huset driver hun å snakker om osv..

Eneste jeg sier er at hvem som startet dette,jo, henne.

Så sier jeg at faren min tok kveletak på meg og slo inn panelet på døra.

Så sier hun bare 'det ble jo nesten ingen skramme på døra'..

Lenke til kommentar

Stemmer for så vidt det, SisteBert (hvor vidt det er lønnsomt å slå hverandre med spader, skal jeg imidlertid ikke uttale meg om). Har kranglet mye selv, og vet hvordan det er (har "flyttet ut" jeg også) - det betyr allikevel ikke at det ikke kan lønne seg å prøve og få ting litt mer i orden.

edit

Slik du beskriver situasjonen, er den ikke normal, nei. Foreldrene dine oppfører seg helt urimelig. og etter hva du forteller, uprovosert. Hva mener foreldrene dine med at du "ikke gjør en dritt". Har du alltid hatt et litt lugubert forhold til foreldrene dine?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gutt_*
Stemmer for så vidt det, SisteBert (hvor vidt det er lønnsomt å slå hverandre med spader, skal jeg imidlertid ikke uttale meg om). Har kranglet mye selv, og vet hvordan det er (har "flyttet ut" jeg også) - det betyr allikevel ikke at det ikke kan lønne seg å prøve og få ting litt mer i orden.

edit

Slik du beskriver situasjonen, er den ikke normal, nei. Foreldrene dine oppfører seg helt urimelig. og etter hva du forteller, uprovosert. Hva mener foreldrene dine med at du "ikke gjør en dritt". Har du alltid hatt et litt lugubert forhold til foreldrene dine?

8884120[/snapback]

Altså, moren min har oppfattningen av at jeg ikke gjør en dritt i livet.

Jeg er med venner en god del, og hun jobber en god del.

Jeg drikker ikke, røyker ikke eller noe sånt. så jeg er ikke noe inn i det miljøet.

Så når hun kommer hjem sent fra jobb så har hun oppfattningen av at jeg ikke har gjort en dritt.

Jeg prøver å fortelle henne at jeg har gjort noe, men hun tror at jeg alltid lyver.

Hun sier nå at jeg kan komme og levere nøkkelen til huset og ikke komme hjem igjen.

Og hun mener det, det vet jeg.

Lenke til kommentar

edit

8884120[/snapback]

Altså, moren min har oppfattningen av at jeg ikke gjør en dritt i livet.

Jeg er med venner en god del, og hun jobber en god del.

Jeg drikker ikke, røyker ikke eller noe sånt. så jeg er ikke noe inn i det miljøet.

Så når hun kommer hjem sent fra jobb så har hun oppfattningen av at jeg ikke har gjort en dritt.

Jeg prøver å fortelle henne at jeg har gjort noe, men hun tror at jeg alltid lyver.

Hun sier nå at jeg kan komme og levere nøkkelen til huset og ikke komme hjem igjen.

Og hun mener det, det vet jeg.

8884174[/snapback]

Men hva mener hun med "ikke gjort noe". Mener hun at du bare sitter inne å sløver? Skulle du gjort lekser? Skulle du gjort husarbeid? Skulle du vært mer ute? Annet? Er det spesifikke ting hun mener du skal ta deg til?

At foreldre sier at du ikke skal "komme hjem igjen", er helt på trynet - dette er noe du ikke skal oppleve. Det høres egenltig ut som at situasjonen er ganske håpløs, hjelp er kanskje ikke en dum ide.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gutt_*

Nettopp, hun sier at jeg skal komme hjem igjen. Og det eneste som skjer der er at kranglingen fortsetter.

For alt jeg vet så kan det bli fysisk og ting kan knuses.

Med oppfattningen 'ikke gjort noe' så er det kanskje at jeg sitter inne og sløver litt for mye, men jeg er fremdeles ofte med venner.

Lekser sliter jeg å konsetrere meg om, men jeg prøver selv om. Og har et snitt på 4,1 noe hun mener er alt for dårlig.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gutt_*

mente som i å levere nøkkelen og dra igjen.

de driver å ringer konstant nå, gidder ikke svare.

Redd for at de kommer og henter meg.

Eneste som skjer hvis jeg svarer er å skjelle ut.

Kan de ikke faen meg være litt bekymret for engangsskyld?

Kan de ikke se at det er faktisk endel dems skyld?

Lenke til kommentar

Faren din tok kvelertak på deg. Mora di er på deg stadig vekk og bryter deg ned psykisk.

Barnevernet ser ikke på deg som et problembarn, de vil se på foreldrene dine og familien din som en enhet. Det kan se ut som om det er noe som svikter her (ikke vondt ment), og det må fikses på før det blir mer skade. Jeg ville tatt kontakt med barnevernet, så tar de kontakt med familien din. Det frister kanskje ikke noe særlig, men foreldrene dine tar neppe skade av en alvorsprat med myndighetene.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gutt_*
Hvis de hele tiden ringer, er det et tegn på at de bryr seg/er bekymret - men hvis alt de gjør er å kjefte, takler de situasjonen feil.

8884403[/snapback]

Altså, jeg har svart et par ganger. Og det eneste som skjer da er at de begynner å skjelle ut og skrive.

Nå har jeg løpt til en annen venn, som de forhåpentligvis ikke klarer å finne.

Ettersom de ringte og sa at de skulle komme å hente, noe de sannsyneligvis gjorde.

Jeg var ikke der altså, ettersom jeg stakk av.

Faen hva skal jeg gjørra a?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gutt_*

Altså, jeg har svart et par ganger. Og det eneste som skjer da er at de begynner å skjelle ut og skrike. rettet opp.

Lenke til kommentar

Når de ringer og du sier at de bare skriker og kjefter på deg, mener du at de er helt hysteriske, slik at du ikke får sagt et ord, eller er det mulig for deg å uttrykke deg littegrann?

edit

De lar deg altså ikke presentere din side av saken?

edit2

Har du prøvd å bare vente noen minutter (når de ringer), og rett og slett vente på at de skal mase seg ferdige, og deretter prøve å presentere din side av saken?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Gjest hemmeliiiiig :)

nå vil jeg si du overdriver litt her. mammaen min er hele tidene på meg og bruker den "gjør ikke en dritt" hver dag. brordern min har budd på hybel i to år nå å sleit i en periode med søvnproblemer og slikt fordi mamma alltid skulle fucke det up. har en stefar som er ufattelig snill men blir hypnotisert av mamma til å tro på allt og dermed oppstår det konflikter mellom meg å han, en gang gjikk det så langt at vi enda opp i en fight, som jeg stolt kan si at han ikke vant 100% men da stakk jeg av til bestemor å venta til greia roa seg. nå er det eit endeløst mas å kjeften å grining fra mamma. å stefaren min er ellers snill å grei. mamma er overbeskyttende og derfor blir det skapt endel konflikter der også. men etterhvert som brodern nå har vokse til så har hun blitt litt mer relaxa mot han men enda strengere mot meg siden jeg nett er begjynt å gå ut og slikt. så jeg venter bare på at perioden skal gå over. samme hvor fucka heile greia er. men poenge mitt er, du kommer til å angre visst du går til barnevernet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest
Når de ringer og du sier at de bare skriker og kjefter på deg, mener du at de er helt hysteriske, slik at du ikke får sagt et ord, eller er det mulig for deg å uttrykke deg littegrann?

edit

De lar deg altså ikke presentere din side av saken?

edit2

Har du prøvd å bare vente noen minutter (når de ringer), og rett og slett vente på at de skal mase seg ferdige, og deretter prøve å presentere din side av saken?

8884720[/snapback]

Jeg får sagt ting innimellom, men hun hører ikke på hva jeg sier. Så det er ingen nytte i det hele tatt.

Har svart ca 5 ganger nå. Og det er det samme hver gang.

Prøver å få sagt ting, men det er altså umulig! de lytter ikke!

nå vil jeg si du overdriver litt her. mammaen min er hele tidene på meg og bruker den "gjør ikke en dritt" hver dag. brordern min har budd på hybel i to år nå å sleit i en periode med søvnproblemer og slikt fordi mamma alltid skulle fucke det up. har en stefar som er ufattelig snill men blir hypnotisert av mamma til å tro på allt og dermed oppstår det konflikter mellom meg å han, en gang gjikk det så langt at vi enda opp i en fight, som jeg stolt kan si at han ikke vant 100% men da stakk jeg av til bestemor å venta til greia roa seg. nå er det eit endeløst mas å kjeften å grining fra mamma. å stefaren min er ellers snill å grei. mamma er overbeskyttende og derfor blir det skapt endel konflikter der også. men etterhvert som brodern nå har vokse til så har hun blitt litt mer relaxa mot han men enda strengere mot meg siden jeg nett er begjynt å gå ut og slikt. så jeg venter bare på at perioden skal gå over. samme hvor fucka heile greia er. men poenge mitt er, du kommer til å angre visst du går til barnevernet.

8884857[/snapback]

Vet at jeg kommer til å angre hvis jeg ringer barnevernet.

Ettersom dette er mest sannsynelig et engangstilfelle, og det roer seg etter noen dager. Starter jo på vgs nå, og vil ikke ødelegge dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...