robertaas Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Ifølge sharialoven er det dødsdom for å gå vekk fra islam. Disse risikerer nå å bli drept hvis de blir sendt tilbake og da blir det straks verre å sende dem hjem. De sa selv at de konverterte fordi de hatet de islamske miljøene og ikke for å bli værende her. Det er kanskje en blanding av begge? Jeg har null tro på konverteringen, men i så fall er det bare å sende disse svindlerne tilbake til det første trygge landet de kom til etter Afghanistan, for det er der de har rett til å søke asyl. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Nå begynner det bare å bli en farse, er da ikke mulig å konvertere til kristendommen over natten? Helt klart bare et nytt forsøk på å få stoppet utsendelsen. Hvis noen faktisk var kristne før de kom til Norge, burde de ikke bli sendt tilbake. Hvis det stemmer at man skal søke asyl i det første trygge landet man kommer til, burde de i neste omgang bli sendt dit. Endret 24. juni 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Nå er det i alle fall ingen som lengere kan tvile på at tittelen på tråden stemmer. ;-) Man kan umulig la dette passere for da vil det neste uke komme tusener som påstår de har konvertert. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Kan fortsatt tvile på tittelen, men vi får se hva som skjer. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Nå begynner det bare å bli en farse, er da ikke mulig å konvertere til kristendommen over natten? 8935569[/snapback] Hva bygger du på at så har skjedd? Kan iallefall virke som noen av disse afghanerne som har vært her i lengre tid, har konvertert mye tidligere. " Pastor Olav Slåtten i Josvakirken på Gjøvik døpte Noorullah Safari i fjor. - Han har vært her i menigheten hos oss, og jeg har døpt ham, forteller pastor Olav Slåtten til NRK. Han er en troende kristen, legger Slåtten til. Han har personlig døpt 15-20 stykker fra Afghanistan og Iran og flere kurdere." http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1.2787283 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Satte det litt på spissen, plutselig hadde liksom alle konvertert til kristendommen. Når de i tillegg etter alt å dømme ikke er mer kristne en hedningene i vikingtida, så er det iferd med å bli en farse. Hvilke lover og regler er forbundet med konvertering til kristendommen? Gjentar meg selv fra forrige post, hvis det er tilfelle at det fins troende kristne blant dem bør de ikke sendes tilbake. Men bli sendt til det første sikre landet, etter hva jeg har forstått er det dette som er vanlig praksis. Endret 25. juni 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Dette har blitt helt latterlig.. At denne Slåtten (som forøvrig mener å kunne "kjenne" på noen om de er kristne ifølge en uttalelse til VG) ikke ser intensjonene bak denne plutselige konverteringen er helt ufattelig. Mine umiddelbare tanker sier meg at han er kjøpt og betalt. Slåtten ved Mjøsa med stor plakat: - I dag: Kampanjetilbud på dåp! Få 3 - betal for 2! - Få opptil 50 % avslag på gruppedåp på 20+ deltakere! - Ekspressdåp mot 10 % påslag i pris; bruk det velsignede stupebrettet til høyre! - Døp en fetter i dag, kjøp velsignet Mjøsa-vann til 500 kr literen! Gratis NT og prestekjortel til de 200 første! :!: Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Barn og sosialister har det til felles at de ikke skjønner konsekvensene av sine handlinger. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Barn og sosialister har det til felles at de ikke skjønner konsekvensene av sine handlinger. 8939578[/snapback] Hvilken nytte har debatten av at du kommer med slike generaliserende, nedverdigende og gale karakteristikker? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Satte det litt på spissen, plutselig hadde liksom alle konvertert til kristendommen. Når de i tillegg etter alt å dømme ikke er mer kristne en hedningene i vikingtida, så er det iferd med å bli en farse. Hvilke lover og regler er forbundet med konvertering til kristendommen? Gjentar meg selv fra forrige post, hvis det er tilfelle at det fins troende kristne blant dem bør de ikke sendes tilbake. Men bli sendt til det første sikre landet, etter hva jeg har forstått er det dette som er vanlig praksis. 8938479[/snapback] Da skulle Norge aldri fått noen form for asylsøkere siden vi ligger langt fra samtlige konfliktområder i verden. Så det er ikke så enkelt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Da skulle Norge aldri fått noen form for asylsøkere siden vi ligger langt fra samtlige konfliktområder i verden. Så det er ikke så enkelt.Med mindre det skjer noe overraskende i nabolandene så burde vi ikke få noen asylsøkere. Isteden kunne vi konsentrert oss om kvoteflyktninger og slippe gjentatte sirkus med lykkejegere og blåøyde venstreekstremister som tror de redder verden ved å hjelpe svindlere. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Barn og sosialister har det til felles at de ikke skjønner konsekvensene av sine handlinger. Hvilken nytte har debatten av at du kommer med slike generaliserende, nedverdigende og gale karakteristikker?Dette er et helt objektivt faktum. Det mangler ikke på land hvor man har prøvd deg med sosialisme, men alle har gått til helvete. Sosialisme er en utopi og en fantasi, som på tross av veldige gode intensjoner er helt umulig å gjennomføre. En ekte sosialist er en som alltid lar alle avgjørelser ble tatt i henhold med sosialistiske idealer uten tanke på hvordan dette vil fungere i den virkelige verden. Rune Gerhardsen er et eksempel på en person som kaller seg sosialist selv om han flere ganger har turt stille spørsmål ved om man ikke burde se hvordan den virkelige verden fungerer. Dette første til at både han og kona fikk ødelagt sine karrierer i nasjonal politikk. Endret 25. juni 2007 av robertaas Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Det er virkelig en smule naivt av staten å åpne lommeboka for asylsøkere som kommer fra fjerne land. Jeg forstår lett hvorfor Norge som andre må ta ansvar overfor kvoteflyktninger, men hva langveisreisende "lykkejegere" gjelder mener jeg en pålagt eksamen i Norsk med tilhørende kjentmannsprøve burde vært avlagt innenfor en fast tidsfrist etter innreisedato. Videre er ordningen med 7 år i landet før man kan få statsborgerskap OK, men her burde det vært innført 3 års prøvetid. Da mener jeg ikke at et trafikkalt lovbrudd skulle kunne kansellere noens statsborgerskap, men om man begår fysiske overgrep på andre mennesker eller gjentatte ganger blir tatt for noen form for vinningskriminalitet, ja så blir man fratatt det Norske passet og sendt i retur, dette være seg minst like mye Dansker, Svensker og Tyskere som Pakistanere og Tyrkere. Bakgrunnen for dette er at vi har for mange etnisk Norske kriminelle her til lands som glatt utnytter et totalt lekk straffesystem. Dette gir lange soningskøer og stadig oftere fritak for soning av "små"-dommer. Da har vi ikke plass til ytterligere kriminelle. Jeg mener de som får Norsk statsborgerskap skal være like stolte av å være nordmenn som etniske nordmenn selv, men lista burde ligge langt høyere enn den gjør per i dag. Og da bør det heller ikke hjelpe å vasse ut i Mjøsa og få vann over hode for å slippe å bli sendt ut. Afghanerne visste de skulle bli utsendt, de visste de risikerer å bli drept ved å flytte tilbake som kristne og de velger like fult å døpe seg. Det er deres fordømte valg. Det høres dramatisk ut, men det er kalde fakta. Jeg klandrer dem imidlertid ikke, dette kan staten takke seg selv for der de sitter å dveler over asylsøknader og utsendelser til det plutselig er for sent å gjøre noe som helst. Jo mer jeg tenker på det, jo sterkere står "grønt kort" praksisen til USA.. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 "Moretti har aldri møtt en afghaner som har framstått som en troverdig konvertitt." (Den katolske ambassadepresten Moretti i Kabul.) Problemet er at hvis dette(konvertering) blir et argument for å bli, da vil dette etterhvert bli standard prosedyre for asylsøkere fra enkelte muslimske land. Ref: Snøballeffekten. Jeg bor for tiden utenlands. Og flere muslimer (og andre) har spurt meg om det er sant at man får bolig og dagpenger hvis man reiser til Norge og søker asyl der. Slike informasjoner sprer seg fort. Vi bør ikke undervurdere effekten av dette. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Snakket med ei som jobbet ved en svensk ambassade i et sted i Afrika. En dag var det i avisen en artikkel om at de som fikk asyl i Sverige fikk penger uten at de måtte gjøre noe. Og summen de fikk utbetalt var selvsagt imponerende stor i lokal valuta. Dagen etter var det en lang kø av asylsøkere utenfor ambassaden. Å ta imot alle søknadene ville bety massevis av bortkastet papirarbeid, så en person gikk ut og fortalte de i køen at i Sverige sa loven at mannen måtte være hjemme å passe barn etter fødselen. *Poff* så var alle asylsøkene borte. :!: Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Da er de på vei hjem til Afganistan. Men de rakk jo å få sagt at det var ingen som var kristne iblant dem. Ifølge nåværende regler synes jeg dette var en korrekt avgjørelse. Hvorvidt det i framtida fortsatt skal være slik, er jo en annen diskusjon. Alle som har vært i forstedene rundt Stockholm, vet hva resultatet av å ta inn for mange flyktninger/asylsøkere/immigranter bringer med seg. Fjell i Drammen er vel også ett eksempel på dette. Finnes det i det hele tatt planer /programmer for en bedre integrering i det norske samfunnet? Det virker ikke slik. I Sverige sier jo t.o.m. politikerne at det "ikke finnes en svensk kultur"! Skremmende! De mener m.a.o. at det ikke er en vits å prøve engang... (jeg er tidl.Stockholmsbeboer) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå