Gå til innhold

Uforståelig feilmelding til koden min


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en kode, men jeg får en merkelig feilmelding som jeg ikke forstår.

 

Koden:

  $sql = mysql_query("SELECT * FROM bekledd_rustning WHERE id = " . $bruker_id) or die(mysql_error());
 $itemname = mysql_fetch_array($sql);
 $sql = mysql_query("SELECT * FROM items WHERE name = '" . $itemname['våpen'] . "'") or die(mysql_error());
 $iteminfo = mysql_fetch_array($sql);
 $sql = mysql_query("SELECT * FROM uses_items WHERE username = '" . $brukernavn . "' AND itemname = '" . $itemname['våpen'] . "'") or die(mysql_error());
 $items = mysql_fetch_array($sql);
 mysql_query("UPDATE bekledd_rustning SET våpen = '' WHERE id = $bruker_id");
 if ($items['antall'] >= 1){
 	mysql_query("UPDATE uses_items SET antall = (antall + 1) WHERE username = '" . $brukernavn . "' AND itemname = '" . $itemname['våpen'] . "'");
 }
 else{
 	mysql_query("INSERT INTO uses_items (id, username, itemname, itemimage, type) VALUES('" . $iteminfo['id'] . "', '" . $brukernavn . "', '" . $iteminfo['name'] . "', '" . $iteminfo['type'] . "')") or die(mysql_error());
 }

 

Feilmeldingen:

 

Column count doesn't match value count at row 1

 

Håper noen vet hva som er galt og hvordan jeg kan fikse det :) Hva betyr det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den siste spørringen mangler en variabel/verdi for `itemimage`.

 

"INSERT INTO uses_items (id, username, itemname, itemimage, type) VALUES('" . $iteminfo['id'] . "', '" . $brukernavn . "', '" . $iteminfo['name'] . "', '" . $iteminfo['type'] . "')

Eksempel:

"INSERT INTO uses_items (id, username, itemname, itemimage, type) VALUES('$iteminfo["id"]', '$brukernavn', '$iteminfo["name"]', '$itemimage', '$iteminfo["type"]')

Endret av darkadmin
Lenke til kommentar

En liten ting til... Jeg har denne koden:

echo '<form action="?side=rustning&go=rustning&act=byttRustning" method="post">
   <select name="rustning">';
   
   $sql = mysql_query("SELECT * FROM uses_items WHERE username = '" . $brukernavn . "' AND (type = rustning_hode OR type = rustning_bryst OR type = rustning_bein OR type = rustning_fot OR type = rustning_skjold) ORDER BY itemname") or die(mysql_error());
   while($nyrustning = mysql_fetch_array($sql)){
   	echo '<option value="' . $nyrustning['itemname'] . '">' . $nyrustning['itemname'] . '</option>';
   }

echo '  	</select>
   <input type="submit" name="submit" value="Bytt">
 	</form>';

 

Der det er grønt satt jeg nettopp på en mysql_error fordi ingenting vises i listen uansett hva. Den la jeg til etter "OR type = rustning_skjold) ORDER BY itemname")". Da fikk jeg ikke opp noen feilmelding, men die-funksjonen virket og stoppet resten av scriptet. Noen som vet hvorfor eller hvordan jeg kan fikse det slik at det faktisk vises ting i nedtrekkslisten?

Endret av Rinox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...