Fritz0r Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 DET ER FORELØPIG INGENTING I CRYSIS SOM HETER ULTRA HIGH Dog har du grafikk høyere enn Very high, og kan vel kalles Ultra high... Men kanskje mer riktig å si "very high+". hvor finner man ultra high?? Finnes en modifikasjoner du kan gjøre for og kopiere DxX (Millenium MK2 [ellers kalt....Vista]) instillinger til DxIX (XP), og det funker som en drøm her. spillet bestillt, ny jobb neste måned og ny prosessor over Jul, kunne livet vert bedre :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Kjører på 1024 med alt på high. Får rundt 35-48fps når jeg går rundt. Rundt 32-35fps når det går heftig for seg. I bil får jeg rundt 25-30fps. Nærmere 30fps når kameraet er inni bilen. 25fps når jeg har trykket F1. Dette er uten AA. Jeg tror jeg kan få bedre flyt ved å gjøre et par instilinger eller klokke GPU litt, men jeg er fornøyd. Post maskin innstillingene innstillingene dine,så skal jeg prøve det samme ! E6600 @ 2,6Ghz, Dominator RAM som kjører på 1066Mhz. Alt annet er uklokket. Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hva er forskjell på nvidia geforce 8400 SE og 8400 GS. Jeg har selv 8400 MG og skal laste ned forceware. Vett noen hva som ville funket best av de to? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) DET ER FORELØPIG INGENTING I CRYSIS SOM HETER ULTRA HIGH Dog har du grafikk høyere enn Very high, og kan vel kalles Ultra high... Men kanskje mer riktig å si "very high+". Kan vi få noen screens da. Er tydeligvis ingen her med Vista som har sett settingene enda. Kanskje screens av menyen bare for å bekrefte at det faktisk finnes høyere instillinger en very high. Nå sa jeg vel heller ikke at det fantes en instilling høyere enn Very High. Jeg sa at det gikk ann å øke grafikken litt lengre enn very high, og en kan jo alltids kalle det Ultra high, eller Very High+, som jeg så beskjedent foreslo. Men dere med XP vet jo allerede hvordan dere får "Very high" settings uten å måtte sette på Very High instillingene i spillet... Det er da altså på samme måte du går enda litt lengre. Endret 1. november 2007 av andrull Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) OK da er det vel det, men savner enda screens av snadderet. En annen ting er jo motivet. Det er jo ganske klart hva som er motivet bak å hindre XP brukere i å få beste grafikken, men hva er motivet til å hindre Vista brukere til å få den beste grafikken? Endret 1. november 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) ? Det er ingenting som hindrer Vista-brukere i å få "beste grafikken". De kan velge Very High settings som er beste, det andre du kan gjøre er ting som å øke view distance på objekter, osv, ved å justere .ini-filer. Du får ikke noen nye shadere eller høyere oppløsning på textures. Justere .ini-filer for å gjøre små forandringer på det visuelle kan man gjøre i omtrent alle FPS. Crytek gir deg diverse grafikkinnstillinger, ferdige satt opp presets, som justerer alle disse settingene for deg, de fungerer som templates. Der de har valgt det de mener er den beste kombinasjonen av ytelse og det visuelle, når det gjelder hver enkelt preset. Endret 1. november 2007 av Bloody Mess Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Kjører på 1024 med alt på high. Får rundt 35-48fps når jeg går rundt. Rundt 32-35fps når det går heftig for seg. I bil får jeg rundt 25-30fps. Nærmere 30fps når kameraet er inni bilen. 25fps når jeg har trykket F1. Dette er uten AA. Jeg tror jeg kan få bedre flyt ved å gjøre et par instilinger eller klokke GPU litt, men jeg er fornøyd. Post maskin innstillingene innstillingene dine,så skal jeg prøve det samme ! E6600 @ 2,6Ghz, Dominator RAM som kjører på 1066Mhz. Alt annet er uklokket. Åssen får du til det da?,se min signatur mht utstyr,jeg ligger ifra 19 fps og oppover Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvis du ligger fra 19 FPS og oppover med din maskinvare på 1024x768 så er det noe galt hos deg. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Tydeligvis det i følge andrull. Han skriver jo at man i Vista kan tweake seg til enda høyere settinger en det som er satt under very high. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Bloody: han mener grunnen til at det ikke er very high instilling inne i spillet. Tanken er vel det at MS har annbefallt Crytek og gjøre det slikt, for og "selge" Vista. Litt idiotisk med tanke på at flere og flere spill selskaper går bort fra DxX og tilbake til DxIX. MS bør, etter min mening, gi etter for folket, og la XP få lengre levetid med og tillate DxX på det, uansett så kommer DxX i fremtiden høyst sannsynlig til og være mulig igjennom noen av disse private folkene som jobber med og konvertere DxX til XP. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) perpyro: Les hva jeg skrev igjen. Fritz0r: Han sa jo Vista, det er jo Very High settings i Vista. men hva er motivet til å hindre Vista brukere til å få den beste grafikken? Endret 1. november 2007 av Bloody Mess Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Bloody: ja men ikke i XP, er ikke verry high det beste en får i Vista, altså DxX på maks? Endret 1. november 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Nei, jeg vet det, men jeg snakker jo om Vista. Jeg har ikke kommentert det med XP i det hele tatt. Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Litt idiotisk med tanke på at flere og flere spill selskaper går bort fra DxX og tilbake til DxIX. Huh? Hvor har du det fra? uansett så kommer DxX i fremtiden høyst sannsynlig til og være mulig igjennom noen av disse private folkene som jobber med og konvertere DxX til XP. Det blir en emulering i så fall, m.a.o. dårligere ytelse. Endret 1. november 2007 av Crossfire Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Leste det på enten firinsquad eller en av de andre store online spill sidene, hvor det er generelt stor missnøye hos spill utviklere at den lovede forbedringen i DxX uteblir, samt generelt masse missnøyde sluttbrukere av Millenium MK2 Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Satte og spilte demoen igår, så skulle jeg spille idag så blir det bare gult, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det må være noe galt, men spilte det jo igår som sagt :/ Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) DX10 skal i teorien være mer effektivt, gi bedre ytelse, man skal derfor kunne pushe på med mere effekter der, men samtidig opprettholde en relativt spillbar FPS. Det har blitt sagt flere ganger at effektene du vil få se i kommende spill i DX10 er også mulig å gjøre i DX9, nye effekter er ikke den store forskjellen på de to DX-versjonene. Det virker derfor logisk å ikke la XP-brukere få de effektene som er i DX10-versjonen, siden det å kjøre dem i DX9 ville gi mye dårligere performance enn vice versa. Skal du skylde på noen så får du skylde på Microsoft fordi de ikke tillater DX10 i XP, ikke Crytek. Endret 1. november 2007 av Bloody Mess Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Kjører på 1024 med alt på high. Får rundt 35-48fps når jeg går rundt. Rundt 32-35fps når det går heftig for seg. I bil får jeg rundt 25-30fps. Nærmere 30fps når kameraet er inni bilen. 25fps når jeg har trykket F1. Dette er uten AA. Jeg tror jeg kan få bedre flyt ved å gjøre et par instilinger eller klokke GPU litt, men jeg er fornøyd. Post maskin innstillingene innstillingene dine,så skal jeg prøve det samme ! E6600 @ 2,6Ghz, Dominator RAM som kjører på 1066Mhz. Alt annet er uklokket. Åssen får du til det da?,se min signatur mht utstyr,jeg ligger ifra 19 fps og oppover Hvis du i det hele tatt våger å påstå at mine utsagn er feilaktige og basert på løgn, skal jeg personlig sende deg en skarp PM. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Haha... Tror kanskje han ikke la merke til at du skrev 1024, du mener du spiller i 1024x768 ikkesant? Lenke til kommentar
Thomas1992 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 DX10 skal i teorien være mer effektivt, gi bedre ytelse, man skal derfor kunne pushe på med mere effekter der, men samtidig opprettholde en relativt spillbar FPS. Det har blitt sagt flere ganger at effektene du vil få se i kommende spill i DX10 er også mulig å gjøre i DX9, nye effekter er ikke den store forskjellen på de to DX-versjonene. Det virker derfor logisk å ikke la XP-brukere få de effektene som er i DX10-versjonen, siden det å kjøre dem i DX9 ville gi mye dårligere performance enn vice versa. Skal du skylde på noen så får du skylde på Microsoft fordi de ikke tillater DX10 i XP, ikke Crytek. hvorfor oppgraderer de ikke XP da, sånn at de som har XP kan ha DX10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg