Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?

Anbefalte innlegg

169.04 drivern ser ut til og gi meg litt mer FPS. Ting går generelt litt glattere (High 1600*1200).

Det så jo veldig bra ut. Synd ikke 8800GTS greier det. Eller? :ermm:

Nei hva 8800GTS greier av FPS ved nevnt oppsett vet jeg ikke, skjønner ikke helt hvorfor du lurer heller? (Har GTX)

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan folk please skrive hvilken oppløsning de bruker? Er en ganske stor forskjell på Very High i 1024*768-oppløsning og Very High i 1900*1200.

Selv kjører jeg Crysis-demoen i 1900*1200 uten AA og AF med alt på high utenom post processing som er på very high med mellom 20 og 25 FPS. Det rare er imidlertid at etter jeg har spilt i rundt 5 minutter, så synker plutselig FPS-en til mellom 10 og 15 FPS. Noen som opplever det samme?

Hmm, jeg ville kanskje tippet at minnet på enten skjermkortet eller på rammen ble oversteget etter at det har loadet en del teksturer. Som regel så øker minnebruken litt etterhvert, og kan kanskje forklare problemet.

I såfall ville jeg tro at litt lavere oppløsning ville gjort biffen, men du vil da naturligvis få et mer uskarpt bilde.

Lenke til kommentar
Er det noe problem at dagens maskinvare ikke kan kjøre spillet på maks med alt på? Er jo bare tåpelig om spillene skulle ligget et halvt år bak maskiner (jajaja, drit i tida da). Grafikken og fysikken vil jo være fortsatt bra en ganske god stund fremover, og bedrer seg etterhvert som HW bedrer seg for oss forbrukere.

Er følelsen av å kjøre et nytt spill på very high, 1600x1200 (eller hva enn man spiller på) viktig? Er det ikke viktig at grafikken er god, og spillet flyter bra? Hva er vel to ord satt av spillprodusentene sitt mål på grafikken?

Nei, spillet ser bra ut på medium, men ja, det trenger tweaking, men ikke ødelegg det heller da!

jævlig enig med deg der. Poenget fra utvikleren (den som sitter og skriver "private bool skyt(string våpen, int ammo();" til klokken 3 om morgen.) er at ting skal flyte så mye som mulig på hvilket som helst hardware. Men selvsagt så er det noe hardware som ikke klarer dette. Men poenget med spillnytelsen er "å nyte flyten".

Jeg antar at grunnen til at flyten ikke finnes i demoen med markedets beste rigg er: Det er demo. Vet dere hva en demo er? En demo er en la oss si "kapittel" i koden, i dette tilfelle banen #1. Den koden er skrevet for å fungere. Det blir kompilert og pakket ned med reklame og logoer som intro. Etter det begynner optimaliseringen, regner jeg med. Diverse metoder blir skrevet om for å få til minst mulig metodekall pr klokkepuls og at ting blir rendret mest effektivt som mulig.

Ikke slakt spillet pga en demo. Helt seriøst folkens, hva faen? Brems litt ned og tenk over saken. Det er en demo...demo....garantert en betademo while we're at it.

Jeg har fortsatt min tro på at det ferdige produktet blir optimalisert og dere kommer til å se forbedringer. Dessuten så driver nVidia og jobber med drivere konstant, hvis man skal gå ut ifra tempoet de pusher ut drivere i atm. Mitt råd er: vent på det ferdige spillet. Om det blir sånn som nå, kan dere gjerne begynne å svinge med slakteøksa. Men ro ned manjsjiten foreløpig, det har ikke CryTek fortjent.

edit: leifs

edit #2: for å sette ting litt på spissen. Når det gjelder CS så er det snakk om 100fps for å få til max flyt. Husker dere hvor mye Doom3 hadde? 60..... Kanskje Crysis gir 30-40 fps som max grense, i dont know. Jeg har ikke sett kildekoden. Men husk at fps er ikke alt. Så lenge du topper "flyten" med god bildekvalitet, er du godt på vei ^^

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Med tanke på at vi får servert ny driver fra Nvidia nærmest hver dag, som visstnok gir visse brukere en yteleforbedring på rundt 1-1,5FPS (5-6%bedre ytelse) i snitt for hver versjon (virker det som), så vil vi sitte med ganske så spillbar ytelse mot lansering. :D

Vel og merke hvis Nvidia fortsetter slik. :)

Lenke til kommentar
Er det noe problem at dagens maskinvare ikke kan kjøre spillet på maks med alt på? Er jo bare tåpelig om spillene skulle ligget et halvt år bak maskiner (jajaja, drit i tida da). Grafikken og fysikken vil jo være fortsatt bra en ganske god stund fremover, og bedrer seg etterhvert som HW bedrer seg for oss forbrukere.

Er følelsen av å kjøre et nytt spill på very high, 1600x1200 (eller hva enn man spiller på) viktig? Er det ikke viktig at grafikken er god, og spillet flyter bra? Hva er vel to ord satt av spillprodusentene sitt mål på grafikken?

Nei, spillet ser bra ut på medium, men ja, det trenger tweaking, men ikke ødelegg det heller da!

jævlig enig med deg der. Poenget fra utvikleren (den som sitter og skriver "private bool skyt(string våpen, int ammo();" til klokken 3 om morgen.) er at ting skal flyte så mye som mulig på hvilket som helst hardware. Men selvsagt så er det noe hardware som ikke klarer dette. Men poenget med spillnytelsen er "å nyte flyten".

Jeg antar at grunnen til at flyten ikke finnes i demoen med markedets beste rigg er: Det er demo. Vet dere hva en demo er? En demo er en la oss si "kapittel" i koden, i dette tilfelle banen #1. Den koden er skrevet for å fungere. Det blir kompilert og pakket ned med reklame og logoer som intro. Etter det begynner optimaliseringen, regner jeg med. Diverse metoder blir skrevet om for å få til minst mulig metodekall pr klokkepuls og at ting blir rendret mest effektivt som mulig.

Ikke slakt spillet pga en demo. Helt seriøst folkens, hva faen? Brems litt ned og tenk over saken. Det er en demo...demo....garantert en betademo while we're at it.

Jeg har fortsatt min tro på at det ferdige produktet blir optimalisert og dere kommer til å se forbedringer. Dessuten så driver nVidia og jobber med drivere konstant, hvis man skal gå ut ifra tempoet de pusher ut drivere i atm. Mitt råd er: vent på det ferdige spillet. Om det blir sånn som nå, kan dere gjerne begynne å svinge med slakteøksa. Men ro ned manjsjiten foreløpig, det har ikke CryTek fortjent.

edit: leifs

edit #2: for å sette ting litt på spissen. Når det gjelder CS så er det snakk om 100fps for å få til max flyt. Husker dere hvor mye Doom3 hadde? 60..... Kanskje Crysis gir 30-40 fps som max grense, i dont know. Jeg har ikke sett kildekoden. Men husk at fps er ikke alt. Så lenge du topper "flyten" med god bildekvalitet, er du godt på vei ^^

Vissvass!

Spillet er gått i trykken, og den .exe filen demoen kjører er nok garantert lik den som en finner i det ferdige spillet. Folk whina på samme måten når fracry kom...

Som utviklerene sa: spillet er laget for å skalere litt tilbake i tid, og to-tre år fremover i tid.

Kanskje ikke du vet helt hva en demo er, det er nemmelig ikke e beta.

Poenget med en demo er at folk kan teste spillet og hardware'en sin for så å ta en avgjørelse: skal jeg kjøpe eller ikke?

Lenke til kommentar
Vissvass!

Spillet er gått i trykken, og den .exe filen demoen kjører er nok garantert lik den som en finner i det ferdige spillet. Folk whina på samme måten når fracry kom...

Som utviklerene sa: spillet er laget for å skalere litt tilbake i tid, og to-tre år fremover i tid.

Poenget med en demo er at folk kan teste spillet og hardware'en sin for så å ta en avgjørelse: skal jeg kjøpe eller ikke?

Pre-demo = før-demo = altså kan vi vel kanskje forvente en ny demo på et senere tidspunkt. Det er ikke beta, men det betyr ikke at det er noen endelig kode. Uansett, så tror jeg du glemmer en fundamental ting.

I løpet av de få dagene demoen har vært ute, så har allerede ytelsen blitt forbedret, og ja det er fortsatt den samme demoen, ingen forbedring i koden til spillet eller lignende... Det kalles drivere, og disse har veldig mye å si.

Så selv om et spill ligger i trykken, så kan altså ytelsen bli forbedret fra dag til dag.

De aller fleste spill kommer også med patcher etterhvert, og ser vi tilbake på far-cry så gjorde disse noen små underverker.

For alt vi vet så er nok den versjonen som ligger i trykken versjonen etter demoen, da demoen sikkert ble laget for en liten stund tilbake.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Jojo, men etter at vi har sett hva små endringer i drivere har gjort de siste dagene, så har jeg troen på at en offisiell patch el. kan optimalisere spiller bedre. Uten å trekke ned på grafikk osv.

Små?

Etter hva jeg har hørt, så har ytelsen økt med ca 1FPS i snitt for hver driver (5-6%), og ettersom det ser ut som Nvidia gir ut ny driver hver dag, så burde det kunne gjøre visse forskjeller i ytelse.

Har også troen på noen gode patcher eller lignende, men ville nå ikke sagt ytelseforskjellene i drivere er så veldig små med tanke på at det kommer en ny hver dag.

Lenke til kommentar

Jeg har amd turion 64 x2 TL-56 med 1.8 ghz, 2 gb ram og overklokka nvidia geforce 8400mg med modda forceware 158.45. Jeg får ikke mer en 13 fps i spillet. Har testet på low også, men det hjelper ikke. spiller call of duty 4 på høy krafikk. Hva er galt? Hvordan kan jeg teste spillet i direct x9

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

De som ikke vet det så jobber nå CryTek med sin første patch som skal luke bort bugs og optimalisere spillet enda mer. Flott at de starter så tidlig.

Lenke til kommentar
Vissvass!

Pre-demo = før-demo = altså kan vi vel kanskje forvente en ny demo på et senere tidspunkt. Det er ikke beta, men det betyr ikke at det er noen endelig kode. Uansett, så tror jeg du glemmer en fundamental ting.

I løpet av de få dagene demoen har vært ute, så har allerede ytelsen blitt forbedret, og ja det er fortsatt den samme demoen, ingen forbedring i koden til spillet eller lignende... Det kalles drivere, og disse har veldig mye å si.

Så selv om et spill ligger i trykken, så kan altså ytelsen bli forbedret fra dag til dag.

De aller fleste spill kommer også med patcher etterhvert, og ser vi tilbake på far-cry så gjorde disse noen små underverker.

For alt vi vet så er nok den versjonen som ligger i trykken versjonen etter demoen, da demoen sikkert ble laget for en liten stund tilbake.

"Pre-demo"? Hva er det? Versjonen jeg har står det nå "Pre-RELEASE demo" altså en demo som er sluppet før spillet er sluppet. Det har ingenting med at det er betademo eller uferdig kode.

Må si det i det hele tatt er veldig mange naive folk her. Tror dere virkelig ikke dette er ferdig kode? Tror dere at etter så mange år og så mye hype så vil de slippe en uferdig kode med potensielt masse bugs? Ehh - neppe.

Og hva patcher gjelder så kom det ikke store ytelsen av Farcry patchene - tvert i mot! Det ble lagt til nye shadere ellerno sånt som senket ytelsen, men gjorde det penere.

Edit: MEN - husker jeg rett så var Farcry demoen noe annerledes enn selve spillet, så selve brettet var litt annerledes.

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
tenkte jeg skulle kjøpe crysis på ea store men spørsmålet er, kan jeg late som jeg bor i usa og betale dollar, eller kommer ikke spiller opp i ea download manager da?

Det går ikke ann. Du må bestille det fra ea store EU

Lenke til kommentar
Hmm... mener å ha lest at Crysis skulle bli optimalisert for Vista 64-bits og Quad Core. Ble derfor forundra når jeg startet opp demo/beta og fikk "Core 2 Duo"-logoen slengt i fjeset.

Jaja, den klokker godt... får presse den opp til 3.5

Dem har sagt det.. det er jeg sikker på.. for det skulle vist være første spillet som støtter quadcore... håper dem fikser det.. som sagt mange ganger før.. så har jeg ræva FPS, jeg hadde ikke takket nei til 10 mer FPS

CPU'en har vel LITT å si når det gjelder FPS?

------ noe annet --------

Folkens.. i alle fall dere som har tester sandbox2.. åssen er FPSen deres der?.. håper på svar fra dem som har lik specc som meg, for å sammenligne :).. ikke noe kult å være alene på dårlig FPS med samme PCspecc :D:D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...