Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer virkelig på hvorfor det "lagger" for meg. Greit nok jeg kjører en laptop versjon av 8600GT but still...

Har 2.0Ghz Core2Duo

2Gb 667 RAM i dualchannel

8600M GT 256MB (prøvd med 525/475 setting også)

og jeg får ikke mer enn 10-18/20 fps med alt på medium. Rart at demoen selv foreslår medium settings på alt. Eneste gang det ikke lagger er når jeg slår "Object detail" på low. Prøvde både 1024 og 1280x800 oppløsning.

Lenke til kommentar

Er det et problem? Hadde det ikke vært at du må ha SLI-Ultra klokka itl helvete for å kanskje kunne kjøre det, så måtte vi vente enda lenger på fantastisk grafikk og fysikk. Spillet ser jo ikke dårlig ut i medium/high heller. Om det hadde vært den beste grafikken så hadde jo det vært et problem og...

Lenke til kommentar
Er det et problem? Hadde det ikke vært at du må ha SLI-Ultra klokka itl helvete for å kanskje kunne kjøre det, så måtte vi vente enda lenger på fantastisk grafikk og fysikk. Spillet ser jo ikke dårlig ut i medium/high heller. Om det hadde vært den beste grafikken så hadde jo det vært et problem og...

Hehe, sant så sant.

Har 2.0Ghz Core2Duo

2Gb 667 RAM i dualchannel

8600M GT 256MB (prøvd med 525/475 setting også)

8600M GT vil nok slite en god del med crysis ja.

I nåværende stund så er nok spillet forbeholdt high-end stasjonære PC-er.

Lenke til kommentar

Vil det si at jeg har en high-end pc?:p

Ifølge en kompis begynte PC-en min å bli utdatert nå, "bare" 2,67 ghz det har jo jeg på min gamle P4 maskin også sa han:P

prøvde å forklare at det er en helt annen prossesor, og at min har fire kjerner, men til ingen nytte!

Men skal nå se ansiktsutrykket hans når han slal teste crysis på PC-en sin:P P4 S478 på 2,6 ghz 1Gb ram og geforce 6600gt agp!

Lenke til kommentar
Jeg trur nok at vi kan forvente 10-30% bedre fps etterhvert som det kommer nye drivere og patcher. men er mer en nok spillbart på high på mittt 8800gts 640mb så jeg er fornøyd

Ja, det tror jeg også vi kan forvente, blir sikkert litt bedre ytelse når spillet kommer ut også, men det er uansett spillbart nå også, dropper så og si nesten aldri under 30fps med de settingsene jeg spiller på nå: vista DX10 med alt på very high untatt shadows og postprossesing som står på medium.

Lenke til kommentar

Hehe, i denne sammenhengen så ville jeg nok kalt maskinen din high-end ja. :)

Men det er vel heller et defenisjonsspørsmål, enn noe annet.

Med high-end så tenker jeg da på det øverste siktet, der markedet er delt opp i tre deler. Altså er PC-en over middels.

At noen bruker high-end om kun det beste går nok fint ann, men ikke det jeg tenkte på her. :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Jeg begynner jo egentlig å lure på hva Nvidia driver på med?

Ati har jo nesten begått selvmord ved å ikke slå 8800gtx'n slik de lovet.

det eneste de kan håpe på nå er å få lansert et highend kort som knuser det nye kortet fra Nvidia eller så er de nok dømt til "middle-low" class kort.

Håper egentlig at det blir mer konkuranse slik at kortene blir billigere.

Men tror ikke vi får noe bedre prestasjon på Crysis som er merkbar i forskjell til den vi har nå (med vår hardware).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
men er mer en nok spillbart på high på mittt 8800gts 640mb så jeg er fornøyd

Har samme kort som deg. Hvilken oppløsning og AA har du?

Lenke til kommentar
Tipper det kommer av at skjermkortet er en ekstremt stor flaskehals. :)

Selv i CPU-testen så er skjermkortet en fullstendig flaskehals hos meg ivhertfall.

Kjør på en 800x600 i oppløsning, og senk grafikknivået kraftig, så kanskje det blir litt annderledes. :p

Gjorde det 800x600 alt på low, og herregud det gikk jo i ekstremt fort film på cpu testen :p MEN - den brukte ikke flere kjerner noe merkbart mer enn testen hvor alt var very high.. så vet ikke helt hva jeg skal tro om flerkjernestøtten :(

post-4537-1193696429_thumb.jpg

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Jeg har nå fått meg en flunkenede ny pc med

Intel core 2 duo 2,66 Ghz

Geforce 8600 gt 256 mb

2 gb ram

og den kjørt crysis rett å slett helt forferdelig etter min mening, min gamle pc som var 5 år gammel klarte crysis helt greit på Low mens hvis jeg vil at den nye pc-en skal kjøre crysis like flytende må jeg sette det ned på medium og da må det vel være noe gærent her.

Jeg har ikke de nye driverene, men vil de gjøre ytelsen noe spesielt bedre på min pc og vet dere om noen annen måte å få kjørt crysis bedre på bortsett fra å clocke pc-en og kjøpe nytt skjermkort eller blir jeg nødt til det?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke de nye driverene, men vil de gjøre ytelsen noe spesielt bedre på min pc og vet dere om noen annen måte å få kjørt crysis bedre på bortsett fra å clocke pc-en og kjøpe nytt skjermkort eller blir jeg nødt til det?

Nye drivere / directx vil helt klart gjøre en merkbar forskjell. Selv om PC-en din er "flunkende ny" så er jo ikke komponentene det (8600 skjermkort feks).

Lenke til kommentar

Du kan nok ikke forvente å kjøre crysis stort bedre med et skjermkort til 700-800kr dessverre.

Gjorde det 800x600 alt på low, og herregud det gikk jo i ekstremt fort film på cpu testen MEN - den brukte ikke flere kjerner noe merkbart mer enn testen hvor alt var very high.. så vet ikke helt hva jeg skal tro om flerkjernestøtten

Prøvde CPU testen, og alle mine kjerner jobbet. (ved å se på grafen)

Dog jobbet de ca bare halveis hver.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...