Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oyeah med den nye driveren som er linket til her, kjører alt på veryhigh med 1360*768 uten AA, FPS 47-60 :) Med 16AA kjører jeg stabilt på 27 FPS, mens med 16AAQ klarer jeg ikke mer enn 22 :p For å være helt ærlig merker jeg ikke forskjell med eller uten AA :/

Edit : Menne hva pokkern skjer med så mye fps dropp med nye drivere, møter jeg folk så dropper den til 35 ca og det "lagger"

Endret av Zaleeeek
Lenke til kommentar
noen som har testet 192.02 driverne? (rart de ikke er hos nvidia.com enda :hmm: )

godt poeng, det var rart ja, det står til og med hos guru3d at de er WHQL sertifiserte.

edit: laster ned og tester..

edit2: det er nok ikke WHQL, fikk advarsel i installasjonen.. :/

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Du har vel Pci-e slot, og da er ikke det noe problem. Prosessoren din derimot, vil nok slite betraktelig. At du kunne tredobblet-firedobblet ytelsen ville jeg nok dog ikke tvilt på.

(med 6600GT så er det ikke så mye som skal til)

I know. Var så vidt jeg kunne lagge meg gjennom crysis demo. Noen andunger som jeg så på ett bildet tidligere i tråden trodde jeg var noen jævlige aliens da jeg spilte :p, Så gale var grafikken.

ja, så var det cpun. Er det vits å bytte til X2 amd64 2,2 ghz?

En sånn en f.eks https://prisguiden.no/product.php?productId=30121

Endret av regga
Lenke til kommentar
Oyeah med den nye driveren som er linket til her, kjører alt på veryhigh med 1360*768 uten AA, FPS 47-60 :) Med 16AA kjører jeg stabilt på 27 FPS, mens med 16AAQ klarer jeg ikke mer enn 22 :p

Det der vil jeg gjerne se ett bevis på, når de fleste rundt her ikke klarer mer enn 30fps

Lenke til kommentar

Har nå spilt en stund i vista, og da har jeg en fps på 32 average målt med crysis benchmarken!

kjører da følgende settings:

alt på very high untatt shadows og postprocessing som står på medium, 1680*1050 og 2*aa.

kjører da 675/2000mhz på skjermkortet med 163.69 driverne.

Lenke til kommentar
Kjør den innebygde benchmarken. :)

Åssen gjør man det? Fikk kjørt GPU Benchmark der fikk jeg avergage på 28 eller noe i den duren :/ jeg klarte mye bedre når jeg spiller selv ?WTF?

Fordi da kan man sammenligne.

At du klarer 28FPS i GPU benchmarken er imponerende nok.

At du får høyere FPS in-game betyr jo at du ikke tester på et krevende nok område. (for eksempel)

Edit: Har gjort noen "funn".

Og det er at verken Very high på shader eller very high på postprosessing krever noe spesielt mye enkelthvis.

Men aktiverres begge to samtidig så halveres FPSen min nærmest.

ca 23FPS med alt på very high uten Shader. Med shader i tillegg på very high så ligger den på ca 13FPS. Med begge to på high, så er det rundt 24-25FPS.

Så kan virke som om det er kombinasjonen av disse to som faktisk skaper den dårlige ytelsen som du faktisk har med alt på very high. Bug?!

(noen flere som har samme "problem")

For min del, så er det ingen tvil om hvilke av de to jeg velger, da Postprosessing på very high ser mye hærligere ut. :D

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Jepp, har akkurat samme erfaringer med shader / postprocessing som deg andrull... håper det er en bug eller driver problem..

Her er forresten et bilde av quad core rett etter CPU benchmarken.. så og si bare den ene kjernen brukes :(

edit: ikke så relevant men fyi så er loggen i bakgrunnen fra en tidligere test

post-4537-1193689783_thumb.jpg

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Vil fullversjonen gå merkbar kjappere tror dere, siden demoen ikke tar i bruk flere kjerner? Altså, merkbar kjappere for de som "bare" har dual core, quad core sier vel seg selv at går en del kjappere..

Ikke så lenge det er skjermkortet som sliter så mye som de gjør.

Selv tviler jeg på at det vil ha noe spesielt mye å si, med mindre det vil avlaste GPUen på noen måte.

For sånn det ser ut i dag, så har skjermkortet aldri vært større flaskehals før.

Lenke til kommentar

Satser på at vi kommer til å se en god optimalisering av spillet i etterkant av release. Både utvikler og utgiver vil nok tjene mest på at flest mulig vil spille det.

Dog, med gode sponsorpenger i bukselommen fra... ja la oss si Microsoft for å pushe DX10 blir jo saken en annen. For å være kynisk:

Får spillet gode kritikker tror jeg ikke vi vil se en enorm optimalisering. Får spillet derimot dårlige kritikker tror jeg spillet vil bli bedre optimalisert for å nå et bredere publikum. Et publikum som godt kunne tenkt seg spillet, men som ikke vil investere i det feteste av det feteste innen hardware for en tittel som ikke er optimal.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...