Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Regner med at M$ slipper DX10 for XP etterhvert som moddere får fiksa DX10 effekter til XP på mange nok spill.

Samtidig viser dette at DX10 ikke er noe umulighet teknisk for XP heller.

Det som er påenget er at crysis ikke har dx10 effekter, ikke at man kan ha dx10 på dx9 noe som er umulig.

eneste grunnen det ikke finnes dx10 til xp er pga det er et sterkt salgsargument til vista, men ja mulig at vi ser at noen klarer å modifisere dx10 til xp etterhvert.

btw har enda ikke skjønt fordelen med dx10, noen sier bedre ytelese men det må være så lite at det ikke er merkbart engang.

Lenke til kommentar
Regner med at M$ slipper DX10 for XP etterhvert som moddere får fiksa DX10 effekter til XP på mange nok spill.

Det som er påenget er at crysis ikke har dx10 effekter, ikke at man kan ha dx10 på dx9 noe som er umulig.

eneste grunnen det ikke finnes dx10 til xp er pga det er et sterkt salgsargument til vista, men ja mulig at vi ser at noen klarer å modifisere dx10 til xp etterhvert.

btw har enda ikke skjønt fordelen med dx10, noen sier bedre ytelese men det må være så lite at det ikke er merkbart engang.

Crysis har nok dx10 effekter, bare ikke all de som crytek har sagt skal være det. Det ble jo sagt for en stund tilbake at dx10 effekter er fult mulig å kjøre med dx9 (Tror faktisk det var crytek som sa dette...)

Å jo, dx10 skal gi bedre ytelse. Se bare i fsx. Det er opp til 5fps forbedring med dx10. Sikkrt noen ganger mere en det også.

Lenke til kommentar
Crysis har nok dx10 effekter, bare ikke all de som crytek har sagt skal være det. Det ble jo sagt for en stund tilbake at dx10 effekter er fult mulig å kjøre med dx9 (Tror faktisk det var crytek som sa dette...)

Å jo, dx10 skal gi bedre ytelse. Se bare i fsx. Det er opp til 5fps forbedring med dx10. Sikkrt noen ganger mere en det også.

Er vel ikke dx10 effekter når det funker på dx9. Da er det dx9 effekter ikke dx10 :p

Lenke til kommentar

Det finnes allerede en alfa DX10 til XP . ( Alky project )

Kall effektene hva du vil men de er tiltengt brukere med DX10 installert men fungerer utmerket under XP (DX9.0c).

Fungerer det slik så er det kun penger som hindrer den beste grafikken for XP brukere uten at det har noe med tekniske vanskeligheter og gjøre.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

:nei: En del tull de siste to sidene ja.. (heldigvis visse personer som har skjønnt det)

Der mista jeg 50% av respekten jeg hadde for Crytek.

Crytek har allerede kommet ut med at de fleste effektene i crysis er fullt mulig å gjøre på DX9....

(om man ser bort ifra visse ting som er laget med geometry shaderen, og fire ganger så høy oppløsning på teksturer)

Nøkkelordet her er optimalisering, lavere strømforbruk (pga økt effektivitet), og bedre ytelse.

Trist at spillindustrien har blitt på denne måten. Kan ikke MS finne på noe annet å gjøre?

Ser ikke hva som er så trist med at spillindustrien er i utvikling.

Eneste sak er at jeg vet at CryTek hadde lett klart seg alene uten noe form for "investment". My 50 cents.

Crytek har sagt at de til enhver tid ønsker å ta i bruk den nyeste og beste teknologien for å lage sine spill.

Med andre ord DX10. Det er da også mye dette som gjør at de er så kjent som de er.

Jeg ble mistenksom på dette samarbeidet når jeg så at Crytek sa følgende i Gamer.no-intervjuet:

"Hehe, DX10 er fremtiden - uten tvil". Det lukter pengene til MS lang vei.

Jaha, så du mener ikke at DX10 er fremtiden?

Kan du med hånden på hjertet si at DX9 eller eldre versjoner er bedre skikket for fremtiden?

For alt jeg kan se, så begynner DX9 å bli ganske gammelt.

Helt sikkert noen som sa det om DX7, DX8, og DX9 også.... Men finner vi noen DX7 eller DX8 spill med akseptabel grafikk i dag? Nei.

Nyere DX9 versjoner støttes vel bare av Microsofts OS (Win2000 og XP). Hva gjør da DX10 så forskjellig rent moralsk sett?

Jeg fant dette: http://www.overclock.net/pc-games/252206-h...otion-blur.html

Jeg kopierete hans innstillinger/tweak og FY FLATE som det hjalp! Økte FPSen temmelig mye også føles det bedre ut. Motion Blur sucks!

Vær obs på at hans innstillinger fjerner det meste. Feld of Depth blir også fjernet.

Om man teller FPS så har det nok en del å si, men nå skal det nevnes at motion-blur gjør at alt virker mye smoothere og midnre hakkette. :)

Merket fin forskjell på 23FPS og 30FPS. :) (30%)

Fikk ikke gjort en skikkelig måling, men at det lagget i DX9, mens det gikk greit i DX10 holdt for meg.

Hadde du fremtvinget DX10 effekter i DX9 modus så hadde nok forskjellen vært enda større.

Om man ønsker å være litt trangsynt, så stemmer nok det.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Ja, fikk hacket DX10-effektene til selv i går. Ulempen var jo at det gikk seigt som fy med effektene på, men pent så det jo ut da. Enda godt jeg ikke begynte å kødde rundt med å installere Vista (eller Fista som jeg kaller det nå, vi blir fistet av M$).

Tro meg, det går enda seigere med Vista med all "julepynten" skrudd på...

PS: "Ultra High"? Hvor finner jeg det. Har til nå bare funnet "Very High" :tease:

Lenke til kommentar
Ja, fikk hacket DX10-effektene til selv i går. Ulempen var jo at det gikk seigt som fy med effektene på, men pent så det jo ut da. Enda godt jeg ikke begynte å kødde rundt med å installere Vista (eller Fista som jeg kaller det nå, vi blir fistet av M$).

Tro meg, det går enda seigere med Vista med all "julepynten" skrudd på...

PS: "Ultra High"? Hvor finner jeg det. Har til nå bare funnet "Very High" :tease:

Etter hva jeg har erfart er det heller omvendt. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...