Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva må stilles på for og få bedere draw distance?? ganske irirternde nå det dukker opp rett foran hele tiden :/

på objekter eller texturer?

For bedre på texturer vil af hjelpe

Lenke til kommentar
Liten du..

Helt enig med Haansi: Den lille visuelle forbedringen er ikke verdt et tap på 10-15 FPS, spesielt når FPS'en ligger såpass lavt i utgangspunktet (et tap på 10 FPS hadde ikke vært så merkbart hvis FPS f.eks. hadde ligget på minst 50). Billedkvaliteten med DX10 er bedre, ja, men vi snakker heller ikke om dramatiske forskjeller her. Dessuten synes jeg kvaliteten på DX9/High er bra nok.

Nærmest så det ikke er skikkelig crysis før du har mer eller mindre alt på very high. :cry:

Og med en FPS på 15-25? ;)

Lenke til kommentar
For XP-brukere som vil spille på Very High:

http://www.actiontrip.com/link.phtml?http:...837.0#msg203789

Takker for linken! Ser ut som du kanskje kan få i både pose og sekk her: DX10 billedkvalitet uten større tap av FPS. Skal teste dette selv og gi en tilbakemelding.

Her er noen interessante sitater fra tråden:

... So Crytek basically greyed out the very high options under XP, simply because they and their buddies in the industry want us to buy the worthless resource hog that Vista is and the overpriced 8800GTXs. This move on their part is absolutely disgusting.

...

But, Crysis for the majority of its development cycle had been a DX9 game. It began to be shown off as a showcase for DX10 after the hype picked up for it and it became a "Games for Windows" title. The DX10 features put in use are just small improvements over already existing DX9 features just to make DX10 an overall "nicer" experience. Things like parallax occlusion mapping, light shafts, and god rays were there for a good while and running perfectly and absolutely fine with DX9 hardware. Those things were "excluded" from DX9 to make DX10 more appealing. It's simply marketing.

...

I would't be suprised if ultra high is unlocked in the full version for XP people and direct x 10 will just enable itself like in bioshock if it's detected or something.

I'm convinced the demo doesn't really support directx 10 and they've just locked the ultra setting for people that do have it so people with XP might upgrade to vista before the launch and they probably didn't get the support for muli core and SLI into the demo, is it a suprise that directx 10 isn't either? They probably had to show some sort of visible diiference between the two so people think vista is still worthwile. I just hope the final product is a different story.

Det er mange spekulasjoner her, men jeg synes enkelte av observasjonene er interessante. Tiden vil vise om de har rett.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Mange av disse spekulasjonene stemmer nok.

MS slår til igjen, og lager dritt og faenskap for oss forbrukere bare for å tjene penger.

Det er til å spy av.

Jeg ble mistenksom på dette samarbeidet når jeg så at Crytek sa følgende i Gamer.no-intervjuet:

"Hehe, DX10 er fremtiden - uten tvil". Det lukter pengene til MS lang vei.

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Der mista jeg 50% av respekten jeg hadde for Crytek.

Trist at spillindustrien har blitt på denne måten. Kan ikke MS finne på noe annet å gjøre? :cry:

dessverre så har spillindustri regnigner/folk å betale for jobben. Og når MS kommer med millioner i lomma og bare legger det på bordet, så blir det slik som det er i dag. Sånn er det bare. Eneste sak er at jeg vet at CryTek hadde lett klart seg alene uten noe form for "investment". My 50 cents.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan du skrur av det "motion blur" driten? Det får alt til å føles ut som om jeg ser rundt med strittvis isteden for å flyte sammen.

EDIT:

Jeg fant dette: http://www.overclock.net/pc-games/252206-h...otion-blur.html

Jeg kopierete hans innstillinger/tweak og FY FLATE som det hjalp! Økte FPSen temmelig mye også føles det bedre ut. Motion Blur sucks!

Vær obs på at hans innstillinger fjerner det meste. Feld of Depth blir også fjernet.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
klarer det kun på medium, men har det problemt at datan blir så sykt fort varm at den slår seg av. er skjermkortet som blir varmt. så får ikke spillt så mye. noen som vet problemet? :)

wild guess nå, men kanskje skjermkortet ditt blir for varmt.... hmm vifter?, støv kanskje.. nei det kan ikke stemme...

Lenke til kommentar

hmm, ja, men troke det kommer til og hjelpe , siden det skjer det samme i Half life 2 også .

wild guess nå, men kanskje skjermkortet ditt blir for varmt.... hmm vifter?, støv kanskje.. nei det kan ikke stemme...

ja , tenker det kan være noe i den duren . har nå lagt en playstaion 2 kontroll og sotte en bord vifte bak

og da funer det fint.

Endret av Chipset
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...