Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok en liten test på litt forskjellige oppløsninger.

Ble tatt på samme sted,dvs helt på slutten av demoen hvor det er et lite gressparti med fjellrøys rundt.

 

 

1920x1200

Medium : 35 - 40 FPS

High : 25 - 30 FPS

Very High : 13 - 18 FPS

 

1600x1200

Medium : 45 - 50 FPS

High : 25 - 30 FPS

Very High - 15 - 20 FPS

 

1280x960

Medium : 50 - 60 FPS

High - 30 - 40 FPS

Very High - 19 - 25 FPS

 

Litt snodig kanskje at FPS lå på det samme på high i både 1920x1200 & 1600x1200.

 

FSAA var av. 169.01 drivere.

E6600 @ 3GHZ / 8800GTX ikke klokket.

Vista Ultimate 32

 

*Edit*

 

Testet nå tilslutt 1920x1200 (Very High) / 4xFSAA & 16xAF

Resultat : 2 - 4 FPS ,Men demoen låste seg totalt etter kort tid.

 

Med høyere FSAA ble det krasj i menyen.

Endret av FTVitraL_
Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som ikke ser forskjell på 16x aa og 0x aa i demoen?! Kjører 8800gtx, e6600 i 1680x1050 alt på high. Ser "tagger", men det blir ikke bedre ved å skru på aa.. Hm..

Husk at det kun er visse ting som blie anti-aliaset ved vanlig AA.

Ting som blader på buskær trær osv.. blir like mye aliaset ved 16xAA.

 

Skru på supersampling (eventuelt multisampling for bedre ytelse) for å se enda større forskjell.

Ps: Des lavere oppløsning, des større forskjell blir det med AA på og uten. :)

 

Edit: Begge ting må aktiveres i Nvidia kontrollpanelet. :)

 

Edit2: Noen som har klart å få til AF i Crysis demoen? Får det ivhertfall ikke til å funke i DX10 modus.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Tok en liten test på litt forskjellige oppløsninger.

Ble tatt på samme sted,dvs helt på slutten av demoen hvor det er et lite gressparti med fjellrøys rundt.

 

 

1920x1200

Medium : 35 - 40 FPS

High : 25 - 30 FPS

Very High : 13 - 18 FPS

 

1600x1200

Medium : 45 - 50 FPS

High : 25 - 30 FPS

Very High - 15 - 20 FPS

 

1280x960

Medium : 50 - 60 FPS

High - 30 - 40 FPS

Very High - 19 - 25 FPS

 

Litt snodig kanskje at FPS lå på det samme på high i både 1920x1200 & 1600x1200.

 

FSAA var av. 169.01 drivere.

E6600 @ 3GHZ / 8800GTX ikke klokket.

Vista Ultimate 32

 

*Edit*

 

Testet nå tilslutt 1920x1200 (Very High) / 4xFSAA & 16xAF

Resultat : 2 - 4 FPS ,Men demoen låste seg totalt etter kort tid.

 

Med høyere FSAA ble det krasj i menyen.

Hva er poenget med det? Kjør heller benchmarkene som følger med så kan det gå ann å sammenligne:

x:\Crysis SP Demo\Bin32\Benchmark_CPU.bat

x:\Crysis SP Demo\Bin32\Benchmark_GPU.bat

 

For de som sliter med å få resultater på slutten og kjører vista så ble min fiks å installere det på et anne sted enn i Program Files for der fikk jeg faen ikke fjerne Read Only

 

Det er en del bugs i denne demoen ser jeg. Om jeg loadet et sted så ble han ene fienden (av tre) plutselig kastet opp i lufta og drept å samme måte som jeg gjorde rett før jeg loada, og det uten å i det hele tatt være nær han.

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som ikke ser forskjell på 16x aa og 0x aa i demoen?! Kjører 8800gtx, e6600 i 1680x1050 alt på high. Ser "tagger", men det blir ikke bedre ved å skru på aa.. Hm..

Husk at det kun er visse ting som blie anti-aliaset ved vanlig AA.

Ting som blader på buskær trær osv.. blir like mye aliaset ved 16xAA.

 

Skru på supersampling (eventuelt multisampling for bedre ytelse) for å se enda større forskjell.

Ps: Des lavere oppløsning, des større forskjell blir det med AA på og uten. :)

 

Edit: Begge ting må aktiveres i Nvidia kontrollpanelet. :)

 

Edit2: Noen som har klart å få til AF i Crysis demoen? Får det ivhertfall ikke til å funke i DX10 modus.

 

Kanskje grunnen til at jeg ikke merker forskjell er at jeg allerede har aa på fullt i kontrollpanelet? Hvorfor synker fps'en med 10 fps når jeg slår den på i spillet da mon tro.. dobbel AA kanskje..

Endret av harald g
Lenke til kommentar

Noen bilder fra High VS very high:

(1680x1050, DX10, 2xAA, 8xAF)

 

----------------High -----------------------------Very High

dx91xg9.th.jpg dx101sp1.th.jpg

 

----------------High -----------------------------Very High

dx92qg3.th.jpg dx102km3.th.jpg

 

----------------High -----------------------------Very High

dx93jz3.th.jpg dx103es1.th.jpg

 

----------------High -----------------------------Very High

dx94qs9.th.jpg dx104ba1.th.jpg

 

 

----------------High -----------------------------Very High

dx95ih7.th.jpg dx105hi6.th.jpg

 

----------------High -----------------------------Very High

dx96km5.th.jpg dx106fe7.th.jpg

 

----------------High -----------------------------Very High

dx97pd6.th.jpg dx107wx1.th.jpg

 

----------------High -----------------------------Very High

dx98uz9.th.jpg dx108vd3.th.jpg

 

Edit: La merke til at nærbilde av gresset (og andre ting generelt) så grønnere ut på DX9 bildet, og det skal nevnes at dette antageligvis kommer av at solen skinner sterkere på DX10 bildet, og det blir da mer realistisk. (for å få det grønnere/sterkere farger, så kan man stille ned gamma/brightness i spillet)

 

Edit2: Det JEG ivhertfall legger merke til er:

1. Lysstråler/blur ifra solstråler som går gjennom blader.

2. Høyere teksturer på fiendene, og på verdenen generelt sett (alt fra planker, hud, bakken, trær osv..)

3. Høyere/flere bølger som reagerer mer med båter.

4. Mer vegetasjon i distansen

5. Mer "bump-mapping" som gjør at steiner/hjulspor får 3D effekt

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Ser helt klart forskjell på high og very high, bare synd jeg ikke får prøvd very high selv!

Har prøvd å innstalere vista fire ganger nå i løpet av de siste timene, jeg får innstalert uten problemer, men når vista booter får jeg bare en blåskjerm med: irql_not_less_or_equal! Har prøvd å ta ut 2 av ram brikkene, og da starter den med engang, men setter jeg i alle 4=blåskjerm (kom meg inn i windows èn gang med alle fire brikkene).

Noen som har noen ide om hva dette kan skylles? Har også flasha bios til nyeste versjon, til ingen nytte!

Kan vel også nevne at XP X64 fungerer utmerket med alle 4 brikkene!

Lenke til kommentar
Ser helt klart forskjell på high og very high, bare synd jeg ikke får prøvd very high selv!

Har prøvd å innstalere vista fire ganger nå i løpet av de siste timene, jeg får innstalert uten problemer, men når vista booter får jeg bare en blåskjerm med: irql_not_less_or_equal! Har prøvd å ta ut 2 av ram brikkene, og da starter den med engang, men setter jeg i alle 4=blåskjerm (kom meg inn i windows èn gang med alle fire brikkene).

Noen som har noen ide om hva dette kan skylles? Har også flasha bios til nyeste versjon, til ingen nytte!

Kan vel også nevne at XP X64 fungerer utmerket med alle 4 brikkene!

 

Jeg har slitt selv med å få innstallert Vista. Fikk blåskjerm når jeg restarta for andre gang. Men jeg sliter også med at det går forbanna treigt. Skal prøve på ny i morra tror jeg. Vil ha DX10!! :D

Lenke til kommentar
Ser helt klart forskjell på high og very high, bare synd jeg ikke får prøvd very high selv!

Har prøvd å innstalere vista fire ganger nå i løpet av de siste timene, jeg får innstalert uten problemer, men når vista booter får jeg bare en blåskjerm med: irql_not_less_or_equal! Har prøvd å ta ut 2 av ram brikkene, og da starter den med engang, men setter jeg i alle 4=blåskjerm (kom meg inn i windows èn gang med alle fire brikkene).

Noen som har noen ide om hva dette kan skylles? Har også flasha bios til nyeste versjon, til ingen nytte!

Kan vel også nevne at XP X64 fungerer utmerket med alle 4 brikkene!

Du må laste ned og installerer denne hotfixen for 4gb ram i Vista :)

http://support.microsoft.com/kb/929777/en-us

Lenke til kommentar
Liten du..

Nærmest så det ikke er skikkelig crysis før du har mer eller mindre alt på very high. :cry:

Hehe, skikkelig og skikkelig.

 

Spillet ser jo fremdeles sinnsvakt pent ut på HIGH.

 

Men det er ikke noen forskjell på HIGH i vista og HIGH i XP, right?

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Liten du..

Nærmest så det ikke er skikkelig crysis før du har mer eller mindre alt på very high. :cry:

Hehe, skikkelig og skikkelig.

 

Spillet ser jo fremdeles sinnsvakt pent ut på HIGH.

 

Men det er ikke noen forskjell på HIGH i vista og HIGH i XP, right?

Lommelykten til duden du møter på stranda i starten ble bedre for meg i vista (fremdeles med DX9), men det kan godt være driverproblem ellerno. Jeg hadde de nye beta driverene i xp også forsåvidt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...